Ang. barn på sykehus

BambinoLukas

Gift med forumet
Jeg lurer på noe..
Hvis et barn blir sykt og må ligge på sykehuset, f.eks på isolat, kan foreldrene være der hele tiden sammen med barnet og få sove sammen med det om nettene?

Man kan vel ikke dra fra ungen sin på sykehuset om natta? [8|]

Alle barn under 16 år har lovfestet rett til å ha minst en av foreldrene med seg til enhver tid.
De får også sove på samme rom som de, men da ofte på feltseng etc. (sykehuset har altså)
Er barnet veldig sykt, har BEGGE foreldrene rett til å være der.
   Når TK var syk bodde vi begge der, og vi leste pasientrettighetene, så det er sånn.
Er mye annet man har rett på også, så det kan lønne seg å lese litt om det, ihvertfall hvis det er lengre opphold osv.[:)]

Da lillesøsteren min var liten, og hadde leukemi så fikk hun ha enten pappa el stemor hos seg. Hun lå aldri alene når var innlagt på sykehuset.

Man har rett til å sove på sykehuset da ja, en av foreldrene!
MEN .. om barnet er på isolat tviler jeg på at man får ligge på samme rom osv. Er jo en grunn til at der isolat liksom, det er jo pga ekstremt stor smittefare

ORIGINAL: *vimsa*

ORIGINAL: Råsa Muffin!

MEN .. om barnet er på isolat tviler jeg på at man får ligge på samme rom osv. Er jo en grunn til at der isolat liksom, det er jo pga ekstremt stor smittefare

Gutten min lå på isoliat da han var liten,og jeg fikk sove på samme rom som han.
Det er heilt vanleg at foreldre er i lag med ungen sin på isolat. Men ein får ikkje gå ut av rommet uten å ta på rein frakk osv i slusa.

Det er et par unntak - mener det er nyfødtintensiven og intensiven eller noe slikt, hvor man ikke kan være sammen med barnet hele tiden.
Men der er de jo sjelden våkne, antar jeg...

De gangene min kjære lille go'gutt har vært innlagt har jeg vært der sammen med ham døgnet rundt.

ORIGINAL: Minerva

Det er et par unntak - mener det er nyfødtintensiven og intensiven eller noe slikt, hvor man ikke kan være sammen med barnet hele tiden.

Regner med at foreldrene får være på intensiven sammen med barnet, siden vi fikk være hos søsteren min så lenge vi ville når hu lå på intensiven i en alder av 23.. (var da mamma, pappa, meg og broren min)

ORIGINAL: Shopoholic

ORIGINAL: Minerva

Min lå på intensiven og vi fikk være der :)

Dattern min også lå på intensiven, og der fikk vi komme inn! Men vi fikk ikke sove der, vi hadde eget rom, som snuppa også kom inn på to (?) dager etter operasjon, når alt var stabilt! Men vi kunne komme inn å titte på henne og besøke henne på intensiven når vi ville.

det spørs hvor alvorlig det er. vi fikk være begge to hos han da vi må inn med han. vi har en alvorlig hjerte syk sønn.

ORIGINAL: *vimsa*

ORIGINAL: Råsa Muffin!

Gutten min lå på isoliat da han var liten,og jeg fikk sove på samme rom som han.

jeg også, fikk ikke lov til og forlate rommet han var på engang

Når mellomste va 2 år,og ble lagt inn-og isolert..så måtte jo æ være der..noe annet hadde jo vært helt forferdli for ungen..(og foreldran)
Fikk ikke forlate rommet uten masse desinfiserings-prosedyrer osv..og kun hvis d va heeelt nødvendig.

Back
Topp