ang bagnett

LinnSB*

Forumet er livet
har du brukt dette til ditt barn når det var nyfødt++?

ORIGINAL: oliversmamma

brukte det mye på sommern men da var han jo seks mnd...

er det forskjell på nyfødt og bruk av nett?

siden jeg får en på sommern er det jo greit å vite liksom[:)]

nei ikke forskjell, tenkte bare fra nyfødt alder og oppover [;)]

Som bilsikring?

Aldri i verden, han satt trygt festet i bilsetet sitt fra første biltur.

Det er jo slett ikke anbefalt med bagnett som bilsikring, trygg trafikk fraråder det, de filmene som viser hva som skjer med babyen i tilfelle kræsj gjør i alle fall meg kvalm av tanken på at noen babyer "sikres" slik den dag i dag, når vi vet så mye bedre.

(Men jeg lå selv sikret på det viset som baby... det var ikke andre måter som var vanlig på den tiden...) '

Eller er det noe annet dere snakker om?

ORIGINAL: oliversmamma

brukte det mye på sommern men da var han jo seks mnd...

er det forskjell på nyfødt og bruk av nett?

siden jeg får en på sommern er det jo greit å vite liksom[:)]

..du tenker kanskje på myggnett? [X(]

har ikke sakt jeg skal ha det. spurte bare et spørsmål

Nei har ikke brukt det... Men det er jo godkjent da[8|] 

Hadde jeg hatt et, ville jeg kanskje ha brukt det hvis barnet sov i bagen når jeg skulle ut... for å slippe å vekke det...

Myggnetting derimot bruker jeg hver dag, også om vinteren (hindrer katter som oppsøker varme i å legge seg over ham...)

Men som bilsikring... vel, nei.

Ja, til mine 2 eldste på 13 og 18. Den gangen var det heilt vanleg, og ingen hadde høyrt om at det ikkje var trygt. Eg er sjelegald for at me ikkje var innblanda i uhell den gangen....[:o]

ORIGINAL: Bdancer

jepp. fikk anbefalt det fra sykehuset og hs fordi han var for tidlig født og tatt ut med ks (større sjanse for kiskid o.l.) når vi kjørte lengre turer. Bare på butikken-snartur brukte vi bilstol.

Vi brukte også nett på Noah, dette fordi han er prematur og stoppet å puste når han satt i vanlig bilsete.
Leide noe greier til å ha i bagen sammen med ungen.... to isoporplater på sidene med ett tøystykke som barnet skulle ha over magen. Med dette fulgte med noen sikkerhetsseler, men disse holdt ham ikke på plass. Vi byttet ut sikkerhetselerne med nettet og da låg han kjempe stødig.
Vil ikke akuratt se på meg selv som en dårlig mor på grunn av at jeg brukte nett når han var liten! Kunne jo ikke ha reist inn til sykehuset på kontroller med han en gang om jeg ikke kunne ha sikret han med nett!

ORIGINAL: LinnSB*

har du brukt dette til ditt barn når det var nyfødt++?

N-E-I! Og det kunne ikke falle meg inn heller!

BOrte... 

ORIGINAL: @dnim

Ja, til mine 2 eldste på 13 og 18. Den gangen var det heilt vanleg, og ingen hadde høyrt om at det ikkje var trygt. Eg er sjelegald for at me ikkje var innblanda i uhell den gangen....[:o]

Ja, men man trenger jo ikke å vite det for å skjønne at ungen ikke er trygg i det... Det ser man jo og det skjønner man hvis man tenker seg litt om..

ORIGINAL: Labambie

http://www.testvinnerene.no/2008/11/britax-baby-safe-sleeper/

Her har man ett bedre alternativ.. Barnet ligger i full liggestilling, akkurat som i bagen. Men den er med seler, og er konstruert akkurat som et bilsete oppi. Den skal visst være utrolig bra, og en av de sikreste på markedet. Genial idè iallefall!

Jeg nekter å tro det.. .

ORIGINAL: Slafselarve

Ja, men man trenger jo ikke å vite det for å skjønne at ungen ikke er trygg i det... Det ser man jo og det skjønner man hvis man tenker seg litt om..

Tidligere Sjefsgaupa?

er babyen fortidlig født er babyen kansje forliten til og sitte i bilstol de første ukene, og må derfor ha bag med nett om man måtte ut og kjøre, fikk jeg beskjed om når jeg fødte min sønn fortidlig.

ORIGINAL: MaritParit

Tidligere Sjefsgaupa?

Ikke skjønt det før nå? Hehe[8D]

det falt liksom på plass nå... [;)]

Tidligere Sjefsgaupa?

Sign LaBambie.. Og jeg har jo bare bytta navn, Ikke sletta meg og kommet tilbake. Trodde "alle" visste det.

ORIGINAL: Gurine84

er babyen fortidlig født er babyen kansje forliten til og sitte i bilstol de første ukene, og må derfor ha bag med nett om man måtte ut og kjøre, fikk jeg beskjed om når jeg fødte min sønn fortidlig.

Ja, men det er jo et unntakstilfelle, og om det var meg, ville jeg brukt bilen så lite som overhodet mulig med ungen som passasjer til h*n kunne bruke bilsete.

Mamma kræsjet med min søster for 30 år siden. Ungen overlevde den, jeg skjønner jo at tidene forandrer seg. MEN folk må få ta egne valg.

Tidligere Sjefsgaupa?

Sign LaBambie.. Og jeg har jo bare bytta navn, Ikke sletta meg og kommet tilbake. Trodde "alle" visste det.

Jeg er ikke som alle andre, jeg er unik og fantastisk. One of a kind.

Back
Topp