Ang baby bilsete...

Lillemor1

Elsker forumet
Hvor lenge skal man bruke den puten i bunnen? Har maxi cosi sete.

Hvis det er det samme som på izi sleep sete tok vi det bare ut når hun begynte å sitte trangt.

er det den som henger sammen med den lille puta rundt hodet?
hadde tatt den ut når babyen ble for lang for den rundt hodet jeg.. hvis de henger sammen da..

ORIGINAL: Dollface™

hadde tatt den ut når babyen ble for lang for den rundt hodet jeg.. hvis de henger sammen da..
De henger sammen ja,  synes allerede den begynner å bli litt kort, bena hans stikker likom ut for kanten av sete og han er jo ikke mer enn 57 cm.

Når de er over 5 kg så vidt jeg husker. Står under setet og i bruksanvisningen.

ORIGINAL: Lillemor1

ORIGINAL: Dollface™

De henger sammen ja,  synes allerede den begynner å bli litt kort, bena hans stikker likom ut for kanten av sete og han er jo ikke mer enn 57 cm.

altså.. bena til babyen vokser jo... og hvis de skulle laget seter som alltid passet i benlengden hadde man måtte lage biler som var litt lenger enn det de er også.. så logisk sett så skal bena være på utsiden.. barn bøyer jo bena naturlig..
tobias satt i det setet til han var ca 10 mnd, og kunne fint ha sittet i det lenger.
Det er når ørene stikker over kanten på toppen at du må bytte det - eller når barnet veier mer enn kg som er angitt på setet (som regel 13 kg).
Hvis det ser trangt ut med innlegget oppi, så tar du det ut.  Jeg hadde ikke sånt innlegg i det hele tatt og det gikk kjempefint..

Ok, tak for svar[:D]

vi tok skumgummien ut og bruker bare det i setet....

MEN det skal sies hun HATER bilstolen[:(] Så her er det ikke mange bilturer- alltid masse skrik når vi kjører.......................

Back
Topp