Ang. arr etter piercing

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Jeg tenker litt sånn, at når man først har tatt piercingen, og hatt den en stund så det har grodd, da er det egentlig for sent å bekymre seg ang. å få arr eller strekkmerker rundt den når man er gravid.
Jeg har hatt min i 5 år, den har grodd for leeenge siden, og huden kommer jo aldri til å bli sånn som den var før jeg tok den. Det er arrvev, som er mindre elastisk enn uskadet hud. Så jeg tenker at det ikke har noe å si for merkene jeg kommer til å få om jeg tar den ut nå eller ikke.
Jeg har annlegg for strekkmerker, og kommer garantert til å bli full av dem (noe jeg er temmelig komfortabel med). Hva som skjer rundt navlen får jeg bare vente å se, men jeg tror ikke resultatet blir bedre av at jeg fjerner piercingen.

Bare mine tanker rundt temaet.
Hvordan er deres erfaringer og tanker?

ORIGINAL: Thiliemor

Jeg hadde vel hatt min i 6 eller 7 år når jeg ble gravid, og tok den ut med en gang.
Jeg har ikke ett eneste strekkmerke eller arr, og piercingen har jeg satt inn igjen. Den grodde ikke igjen.

Men dersom du ikke er typen til å få strekkmerker, så ville du kanskje ikke fått merke etter piercingen uansett?

for meg så hadde det ikke noe å si om at jeg hadde piercingen i hele svangerskapet.
jeg fikk strekkmerker,men ikke rundt navlen..

Jeg har hatt min piercing siden jeg var 18, og tok den ut da jeg var 25 og gravid... Den grodde GODT igjen, så var ikke sjanse i havet å få den i igjen[:-] Så det er bare et arr, ikke veldig pent, men sånn er det bare.

Og jeg har ikke ett eneste strekkmerke[;)]

Jeg hadde vel hatt min i 8 år da jeg ble gravid... tok den ut da jeg var 7-8mnd på vei eller noe... redd for at hullet skulle revne pga stanga [8D] verken hullet eller magen er forandret etter fødselen[;)]  Satte den inn igjen etter en mnd eller to(gikk rett inn[:)])... var redd babyen skulle henge fast bena eller noe i den[8D]

Jeg hadde hatt min i ca 8 år da jeg ble gravid, men fjernet den noen mnd ut i svangerskapet. Og angrer ikke.. har ikke tatt den i igjen etterpå heller.. Jeg er også arvelig anlagt for strekkmerker vil jeg tro, da mamma har masse av dem, men fikk selv kun ett bitte bitte lite ett akkurat der hvor piercingen hadde vært. Var jeg deg hadde jeg tatt den ut.. er bare å evt sette den inn igjen etterpå....

Men dersom du ikke er typen til å få strekkmerker, så ville du kanskje ikke fått merke etter piercingen uansett?

Fikk ingen strekkmerker, men har arr etter 2 piercinger og 2 "hull", har grodd i midten, men det ser ut som jeg har hull enda[:'(]

Back
Topp