Ang antibiotika

Lefsen84

Forumet er livet
Jeg lurer på om kroppen blir sliten av å gå på antibiotka? Jeg behandles med antibiotika doksycyklin 2 tabletter hver dag, en morgen en kveld. Har gjort dette nå i 2 uker og har ennda 2 uker igjen. Jeg føler meg så sliten av dette, som om kroppen vil bare gi opp.. Er en infeksjon i kroppen jeg behandles for..
Føler meg litt ut av det, øynene mine er verst da jeg føler ikke at jeg kan konsentrere meg, og når jeg beveger øynene så er de ømme og føler meg litt fjerne..

Tror vel kanskje det er infeksjonen som setter deg ut, mer enn antibiotikaen. r jo ikke rart når immunforsvaret jobber gasnke mye.
Men det er jo en del medikamenter man blir trett av, så det er jo ikke helt usannsynlig heller. Alle reagerer forskjellig :)

Jeg lurer på om kroppen blir sliten av å gå på antibiotka? Jeg behandles med antibiotika doksycyklin 2 tabletter hver dag, en morgen en kveld. Har gjort dette nå i 2 uker og har ennda 2 uker igjen. Jeg føler meg så sliten av dette, som om kroppen vil bare gi opp.. Er en infeksjon i kroppen jeg behandles for..
Føler meg litt ut av det, øynene mine er verst da jeg føler ikke at jeg kan konsentrere meg, og når jeg beveger øynene så er de ømme og føler meg litt fjerne..
Har du lest i pakningsvedlegget om dette er noen av symptomene? Om dette er ting som ikke er vanlig, ville jeg kontaktet legen og fortalt om det. Kanskje det kan være at du ikke tåler noen av innholdstoffene. Etter 14 dager behandling skulle man jo ha følt seg en smule bedre enn da man startet, men kuren din er jo lang....

Det står ingenting om det i pakkevedlegget.. Men mener jeg har hørt noe om det før.. Jeg er slakk og sliten fra før av..så føler ikle jeg blir bedre av kuren ennda vertfall.. Men er en ganske så sterke kur, og er ikke så lett å få tak i legen heller då jeg går til privat praktiserende, og han har vert litt vekke i det siste,, så ville ingen andre jeg snakket med si hva jeg skulle gjør med det,,

Jeg blir slapp og sliten av antibiotika!! Er generelt sensitiv for medisiner. Blir slapp av paracet også feks...

Jeg blir også slapp og "ute av det". Går på antibiotikakur nå og føler meg skikkelig dorsk og trett.

Oki, greit å vite at andre og føler det slikt.. Får litt panikk heranne då eg føle kroppen e så sliten..

Kommer non an på hvilken Ab det er , jeg går på min 3.kur nå på noen ukerog den jeg fikk for 9 dger siden gjorde meg bare hyper..

Jeg blir veldig slapp av antibiotika! Samt løs i magen og innimellom kvalm..

Ta kontakt med legesenteret/legen og forklar dette. Kanskje du kan bytte til en annen type antibiotika? Man kan bli veldig sliten av å gå på kur ja, men man skal jo kunne fungere som menneske mens man går på de..

Vanlige bivirkninger:
  • Mild kvalme
  • Mild diare
  • Urolig mage
  • Mild hudutslett som kan være kløende
  • Vaginal kløe eller utflod
Mindre vanlige:
  • Urinerer mindre enn vanlig
  • Vannaktig eller blodig diare
  • Feber, forvirring, svakhetsfølelse, blek gul hud og mørk urin
  • Sterke smerter i øvre del av magen som sprer seg til ryggen og fører til kvalme og økning i hjertefrekvens
  • Tap av appetitt
  • Gulsott
  • Alvorlige hudreaksjoner
  • En allergisk reaksjon som kan føre til hevelse i ansikt, tunge, lepper eller svelg, pustevansker og / eller elveblest
Men mange av symptomene dine kan være på grunn av selve infeksjonen og kroppen din jobber på spreng for å bli frisk :)

Heilt normalt vil jeg si :-)

Jeg blir slått ut av antibiotika behandling men vet jo ikke om det er det eller infeksjonen

Greia er jo at antibiotika er gift som dreper bakterier, og den dreper også gode bakterier. Derfor er det vanlig å for eksempel få problemer med fordøyelsen, soppinfeksjon nedentil osv. Så jeg ville i alle fall hatt canesten tilgjengelig samt drukket biola for å hjelpe på magen. Ut over det vet jeg ikke, men infeksjonen kan vel gjøre at man blir i dårlig form også, som folk sier.

Jeg har alltid reagert motsatt. Føler jeg blir slapp og sliten av å være syk, og når jeg har fått antibiotika har jeg alltid fått energien tilbake i løpet av et par dager.

Back
Topp