ang. andre tradisjoner

alltidlente

Glad i forumet
Her i Østerrike feirer man st. nikolaus dagen- da henger det en "godtepose" ( med frukt, nøtter o.l) fra Nikolaus på knaggen i bhg når vi kommer ... dette er jo selvfølgelig kjempekoslig... men tradisjonen er sånn at de som ikke har vært "snille " får en bit med kull i skoen av krampus( st. niko's hjelpere)  istedenfor... og jeg har alltid trodd at dette var noe de voksne "truet" med.. men det var faktisk 2 av de eldre barna ibhg som ikke fikk godtepose men kull i skoen...[&:][&:][&:][&:]

Stakkars- de ble sååå lei seg at mammaen måtte fortelle at hun var ganske sikker på at nikolaus hadde lagt fra seg noe til dem hjemme [&o]

teit av bhg syns jeg!!!

Akkurat det der var ganske teit ja, jeg hadde iallfall reagert om mitt barn var et av barna som ikke fikk noe, annet enn en kullbit i skoa

[&:] jøss. det er jo s¨nn man truer med her og at bare snille barn får gave, men alle får da[:-]

ORIGINAL: Sha

[&:] jøss. det er jo s¨nn man truer med her og at bare snille barn får gave, men alle får da[:-]

ja ikke sant !!!

jeg ble helt sjokkert- spurte mannen om det var vanlig- og han sa at vanlig var det kanskje ikke men han husker at han et år fikk kullbit i skoen av krampus mens søskenene fikk godter[:-]

Hva er det for noe å gjøre da... Makan[>:] Er jo faktisk barnehage barn[&o]

ORIGINAL: Auliana

Shaaaaise! Det kaller jeg "hardcore" reality!

hehe [:-] Neste år tror jeg jeg må snike med meg en pose med niko godter hjemmefra itillfelle mine ikke har vært snille nok.. den skuffelsen over kullbit tror jeg aldri jeg hadde orket å se [:o]

`huff, nei sånn kan man ikke gjøre mot små barn..de er jo faktisk ikke koginitvt ferdig utviklet for å kunne forstå konsekvensen av sine handlinger.

Dårlig gjort av barnehagen![>:]

ORIGINAL: alltidlente

Shaaaaise! Det kaller jeg "hardcore" reality!

hehe [:-] Neste år tror jeg jeg må snike med meg en pose med niko godter hjemmefra itillfelle mine ikke har vært snille nok.. den skuffelsen over kullbit tror jeg aldri jeg hadde orket å se [:o]

Ja, best å sikre seg....hehe!

Uff, stakkars barn....på en måte syns jeg det er helt for jævlig å gi dem kull...på en annen måte tenker jeg at...ja...kansje det kan gi dem noe å tenke på dersom de ikke har vært på sin beste oppførsel. Men, uff...de kommer sikkert til å huske dette resten av livet....håper ikke de er av den lett traumatiserte type mennesker.

huff ja... men man kan jo uannsett ikke si til et barn at de ikke har vært snille hele året så de må vente til neste år[&o] Finnes vel ingen barn som aldri er "snille"....

nei fy a meg, hadde skjelt ut b.hagen skikkelig da jeg[:@]

ORIGINAL: E x 2

nei fy a meg, hadde skjelt ut b.hagen skikkelig da jeg[:@]

mulig foreldrene til disse barna ga beskjed- men også mulig de forventet det... eller jeg vet ikke.. for dem virket det ganske normalt[&:]

Back
Topp