Ang amming og pencelinkur

Lykkelig eple

Glad i forumet
Trenger tips: 

Jeg har måttet begynt på pencelinkur, (antibiotika) å fikk da beskjed om at jeg ikke skulle amme på 10dager, og heller gi gutten min mme...
Har dere noen tips for å ikke miste melka i tillegg til pumping?
Har lyst å fortsette ammingen etter kuren er avsluttet (å håper med alt jeg har for at han vil ta puppen igjen etter endt kur)

Kan ikke legen gi deg en penicillinkur du kan amme på da? Det får jeg når jeg har brystbetennelse. Jeg hadde ikke kuttet ammingen.

Men uansett, det aller beste er å bruke dobbeltpumpe. Har du ikke det, så pump det ene brystet, så det andre, gå tilbake til det første igjen, og så det andre igjen. Pump minst seks ganger i døgnet, og viktig å pumpe om natta.

Da jeg fikk infeksjon i stingene etter fødselen fikk jeg an antibiotika jeg ikke kunne amme med. I min fortvilelse ringte jeg en annen lege, som gav meg en annen type antibiotika som jeg kunne amme med. 

Tusen takk for svar, har snakket med helsesøster nå hun mente jeg kunne amme delvis på disse pillene, bare ikke rett etter at jeg har tatt en, men vente noen timer. Legen sa jeg skulle pumpe og gi han den melka (da kan jeg jo bare amme) apoteket sa at erstatning var d beste. Men jeg pumper litt etter at jeg har tatt en pille, så ammer jeg han etter ett par timer så får han litt flaske utenom. På natta ammer jeg da det er såpass mange timer siden sist pille!!

Back
Topp