ang alkohol

zimba

Forelsket i forumet
Kan hende dette har vert oppe før, men jeg spør likevel....
"Forlanger" dere at mennene deres skal være avholdne den siste tiden
,14 dager før og frem til babyen kommer ????? 

ja,det gjør eg.vil jo ikke ha ein berusa mann med meg opp te føden[:D]mannen min fårstår det godt..[:)]det skulle nå bare mangle og spør du meg.kan vi gå i 9mnd uten å smake en dråpe,så kan vel de og klare 2-3 uker uten alkehol.

men er det snakk om at de ikke får ta seg en øl eller to engang liksom???

det har ikke vært et tema hos oss... men om han drikker ei øl eller to så går det fint!

ORIGINAL: zimba

eg har sagt at han kan ta seg noen øl frem til eg har to uker igjen.men når det bare er to uker igjen,så kan han drikke brus[:D][:D]

her har vi blitt enige om at en pils eller to ikke gjør noen skade, selv de siste ukene, men om han har lyst på det da er en annen sak.... Foreløpig har iv så lenge igjen til termin at jeg ikke ser på det som noe problem om han tar seg en fest

det hadde nok ikke vært så populært om han drakk seg dritings nå, men jeg har ikke noe problemer med at han tar seg en øl eller to. Det er jo ikke verre enn at vi tar en taxi til sykehuset om noe skulle skje. Så det kommer vel an på hvor langt unna sykehuset en er?

ORIGINAL: Høne

det hadde nok ikke vært så populært om han drakk seg dritings nå, men jeg har ikke noe problemer med at han tar seg en øl eller to. Det er jo ikke verre enn at vi tar en taxi til sykehuset om noe skulle skje. Så det kommer vel an på hvor langt unna sykehuset en er?

Har vi også tenkt (sykehuset er nærmere enn drosjeholdeplassen.... to-tre minutters kjøring)... dessuten får man vel såpass "forvarsel" når fødselen starter at man ikke må styrte ut døra... og etter en øl eller to kan han fint kjøre bil, og i alle fall om vi går hjemme litt før vi reiser noe sted

min drikker så lite uansett.... Desssuten skal vi ta taxi så det er ikke så stort problem om han mot all formodning hadde tatt seg en øl.

har sakt at det ikke blir noe mere pils før fødselen her.. kvinnene i familien her har hatt så forte åpningsfaser, at når de har kommet til sykehuset får de ikke epidural ( mamma hadde sist 8 cm åpning) så om han skulle drikke ville jeg hatt han kjørbar relatift fort... men det kan jo hende at jeg er familiens lille utskudd å bruker lang tid på både åpningsfase og fødsel....

jeg synes det er greitt hvis han tar en øl eller et glass vin, men han kunne prøve å drikke seg full[:@][:@] da hadde han flydd utfor verandaen ganske fort ja.
men han tør ikke drikke mere enn et glass nå. så det er vel ikke noe problem.

vi har 1 og en halv times tur til sykehuset, så det blir jo litt dyrt m taxi, men det er jo på en måte hans problem da, for det er vanlig at man blir kjørt m ambulanse!

Jeg oppmuntrer mannen min til å drikke mest mulig nå (misforstå meg rett... jeg oppmuntrer han til å kosepilse og selvsagt drikker han på fest), for jeg vil ha han kjørbar når det nærmer seg. Har hatt mareritt om at han var dritings når jeg skulle føde, og det fikk meg til å tenke. Han har heldigvis ingen problemer med å skulle være avholds i noen uker.

ORIGINAL: barn3

ORIGINAL: zimba

eg har sagt at han kan ta seg noen øl frem til eg har to uker igjen.men når det bare er to uker igjen,så kan han drikke brus[:D][:D]

Signerer denne. Men det er noe vi er blitt enige om da!

jeg er litt vippende, på en måte syns jeg det er ok at han tar seg en øl eller to, men på en annen måte, så syns jeg godt at han kan lavær siste tiden. Egentlig litt pga at det er ¨å lang vei, og dumt å være avhengig av andre. Han kommer aldri i verden til å drikke seg full, såpass innsikt har han...men tror det er verre for han å ikke kunne kose seg med et glass øl til middagen i elg-jakta! Vi får dansker på besøk den 25 sept. når jakta starter, og da skal han være "vert/guide" for dem...så det spørs da , om jeg skal forlange eller ikke??

Her er vi blitt enige om at han kan være kjørbar siste mnd.

For det første har jeg lyst til at denne fødselen skal være en opplevelse som han og jeg har sammen og det innebærer turen til sykehuset.

For det andre hadde jeg syntes at det var kjempeflaut at det luktet alkohol av han når vi kom på sykehuset, bare fordi han MÅTTE ta seg en eller to øl.

OG istedet for å ta de to øla kan han la vær og heller kjøre! Blir dyre øl og dersom vi må ta en halvtime med taxi pga to øl!!.

Skulle bare mangle at han kan holde seg unna nå... Er ikke noe offer akkurat mener nå jeg.!!!! 

Samboeren min har ikke drukket seg full på de årene vi har vært sammen, den tiden er vi begge ferdige med. Om han har lyst til å ta seg en halvliter tett opptil terminen, så må han gjerne det for min del. Det vil ta kortere tid å dra med taxi fra leiligheten vår til sykehuset enn med privatbil (luringene har egen bro over til St. Olavs som ikke "vanlige dødelige" får benytte) og det vil være mer lettvindt å kunne gå av rett utenfor inngangen uten at samboer trenger tenke på parkering. Hadde det vært snakk om full fest og hæla i taket, hadde det vært en annen sak; aldri i livet om jeg hadde orket å ha med en potensielt drita samboer under en fødsel!

ORIGINAL: Marianne83

ORIGINAL: Twini

Han vil være edru frem til fødslen fra nå, så jeg trenger ikke forlange[:D], men hadde nok gjort det vist han ikke hadde kommet på det selv[;)].

samme her[:)]

Samme her også[:D]  Tror ikke di får komme inn på føden heller vist di er beruset. Litt dumt å gå glipp av hele fødselen for en fest da[8D]

Min får ikke drikke to uker før termin, er heller ikke så nøye på det med en øl eller to. Men man lukter jo og jeg har ikke lyst til å ha en øl ånde opp i fjeset hvis fødselen plutselig setter igang. Så lenge jeg ikke kjenner noe den dagen det evt er aktuelt med en øl eller to, så er det greit. Men ellers ikke... Man klarer seg i to uker...

...Hvis han har drukket kan jeg vel kjøre selv....[:D] Nei bare tull. Han har funnet ut av at munkholm sommerøl er ganske godt. Og han har det ikke sådan at han for alt i verden må ha øl. Har vært ute et par ganger. Og selv om jeg skulle kjøre hjem har han allikevel ikke drukket. Så det går så greit.

Back
Topp