ang adopsjon/homofile osv..

x1x*isa*

Forelsket i forumet
som eg har sagt før, eg endret mitt syn frå å vera motstander til at homofile burde få adoptere til å bli litt meir "tolerant" for at dei så klart er like gode foreldre dei også.

Og det er vel ikkje det som er saken her egentlig? syns det blir litt stygt å annklage dei som er imot at homofile skal få adoptere, for at dei ikkje tenker på barna som lider i andre land.
Eg respekterer at det er ulikt syn på dette, og sånn vil det alltid vera.

Kan eg snu litt på saken? Kor mangen av dere som er for at homofile skal adoptere, og som alltid tenker på dei stakkars barna som lider i andre land, er planfaddere? eller fadder for andre organisasjoner?

beklager at eg tar dette opp i ein ny link, men ein ny vinkling av tema..som eg syns er litt int.

Som jeg sa i den andre tråden, lesbiske og homofile bør få lov til å adoptere!
Kort og greit.

jeg er planfadder jeg.. for 2 stk [:D]
Så synes jeg er flink der...hehe.. Sander er planfadder for ho eine jenta da fra colombia. Ei lita tutte på 4 år.. kjempeherlig...
Og den andre er en gutt på 11 år. herlig han også [:D][:D

den likte jeg *isa*![:)] kul vending på saken.
mannen min og jeg er planfadder for en gutt på filippinene.

Jeg synes nå at så lenge man er kapabel til å ta seg av et barn, så skal man kunne ha mulighet uansett legning, men skjønner jo også at andre har annen mening,

Vi er faddere for to gutter gjennom SOS barnebyer. Det er en organisasjon som jeg synes er flott og gjør utmerket arbeid. Han eldste på 12 har vi vært faddere for i 6 år nå, og ifjor fikk vi en gutt på 2.

Jeg er FOR at Homofile og lesbiske får adoptere..
Man kan ikke si at de barna kan/vil bli/blir mobbet mer enn andre.
Barn er grusomme mot hverandre iblandt, å kan ødelegge mye for
et annet barn kanskje bare fordi det barnet bruker briller.
Ang planfadder, nei jeg er ikke det. Men skulle gjærne vært.
Men det er ikke alle som kan stille like mye opp desverre...

[:D] Støtter et barnehjem i Littauen vi, mange barn i verden som trenger hjelp.( I tillegg støtter vi FOD- foreningen for omplassering av dyr. Må ikke glemme å hjelpe dyrene heller!)

beklager, leste litt for fort! [8|]

Jeg er nok ikke planfadder, og skjemmes litt over det! [&:]

Er fadder for en gutt. han er så go så.
Var opprinnelig min bror som var hans fadder, men bror ble sjuk så da tok jeg over. Har hatt han i snart 10 år.

jeg er fadder gjennom SOS barnebyer. Kjempefint synes jeg.

Er fortsatt for at homofile/lesbiske skal kunne adoptere barn. Har faktisk bare positive erfaringer fra skolehverdagen. Vi har elever som vokser opp hos lesbiske foreldre her, og de har det like bra som de andre barna. Vi har ikke hatt noen mobbesaker rundt det heller. De fleste barn bryr seg ikke om sånne ting, i allefall ikke her på skolen.

M

har vert på butikken eg, og glemte å sei at eg også er planfadder for ei lita jente[:)]

grunnen til at eg snudde dette var for å høyre om dei som er for at homofile får adoptere, som meite at dei som ikkje var for, ikkje tenkte på at andre barn lider.. ( som eg syns var stygt sagt ) kva gjere dere for andre barn, kor mangen adoptivbarn har dere sjølv?

Og enda ein ting til, kva med alle norske barn som trenger hjelp..har noken sagt seg villig til å vera fosterfamilier?

Hei Isa!!

jeg har nevnt at man må tenke på barna, men jeg mente ikke at de som var mot at homofile kunne adoptere, ikke gjorde det altså. Måtte bare rette opp hvis det var mitt innlegg du tenkte på.

Jeg nevner barna, kun fordi jeg synes det er et godt argument. Det er jo mange homofile/lesbiske par som ønsker seg veldig barn, og som virkelig ville ha gjort ALT for å være gode, omsorgsfulle forldre. Og da tenker jeg på alle de barna som allerede ER født og som trenger et hjem. Man hadde fått en vinn/vinn-situasjon der både foredrene og barna hadde vunnet på situasjonen!!!

men dette er mitt synspunkt da. Respekterer fullt ut at andre mener noe annet. Veldig interessant emne forresten!

eg tenkte ikkje på ditt innlegg monica, men ein del andre komentarer, men samme det egentlig, berre syns at av og til må ein tenke over kva ein seier sjølv om ein blir engasjert her inne..[:)]

Enig der altså!! Lett å bli revet med for noen kanskje...og så er det så lett å bli misoppfattet også, når man skriver fort og er veldig engasjert..

Ble nesten litt redd for at jeg hadde støtt noen, siden det overhodet ikke var meninga[:)]

M

Vi kunne gjærne tenkt oss å vært fosterfamilie men tror ikke får.
Kjenner noen som er og du blir skjekka veldig opp (som er bra for de bana har ikke hatt det bra) men på de 5 åra som vi har hatt vår sånn har vi vært 9 månder på sykehus med han og det blir ikke stabilt nok for et barn som har hatt det ustabilt [&o]
Men synes det er kjempe fin ting. Hadde nok slete den dagen barna motte reise igjen [:(]

[:)]Vi hadde tenkt til å bli fosterforeldre vi... Har tatt kurs, blitt vurdert, blitt godkjent! Lang prosess, men absolutt verdt det! Skulle starte som beredskaps hjem for tenåringer, ikke den letteste oppgaven, men veldig viktig! Det er bare det at når jeg plutselig ble gravid har vi ikke mulighet lenger! Det krever for mye , og jeg føler at jeg ikke ville ha hatt nok å gi i denne perioden. Så , vi legger det på is en stund. Venter til den lille nye blir stor, så kommer vi vel til å prøve igjen. (Dette er noe man må tenke virkelig godt over! Det er en stor belastning for et forhold om ikke begge,og ev. barn er enig. Vi har hatt en tenåringsjente boende hos oss for noen år siden, hun var hos oss i 8 mnt.- og det er grusomt når de reiser igjen!)

Har sikkert sagt no som støter andre...det beklager jeg... Og ber om unnskyldning . Men vil bare så gjerne vite hvorfor en gruppe mennesker ikke får alle rettigheter som andre "normale" folk får.

eg også seier unnskyld viss eg skal ha såret noken her.

Back
Topp