ang 6 ukers kontroll

prins07prinsesse11

Elsker forumet
Jo i dag er Emmeline allerede 5 uker [:D] Og nå begynner 6 ukers kontroll å nærme seg...Og jeg har jo glemt hvordan det fungerer..
Skal hun på 6 ukers kontroll på helsestasjon ???? eller skal hun være med meg til min lege på 6 ukers kontroll ?
Hva gjør de med henne på kontrollen ? Og hva skal jeg gjøre på kontrollen ???
Om hun evnt skal på helsestajson på kontroll, blir jeg kontaktet av de ??

vi har ihvertfall 6 ukers kontroll på helsestasjon .. da skal vi både til helsesøster og lege.. legen skjekker stort sett alle de tingene legen gjorde ved hjemreise på sykehuset .. hs ser vel bare på babyen , og om den utvikler seg normalt, vekt , etc ... vi får time til 6 ukerskontroll når vi har hjemmebesøk av helsesøster

Hmmm...fikk aldri hjemmebesøk av helsesøster vi[:-] Vi var jo på helsestasjon når Emmeline var 12 dager gammel, og da spurte hu som veide om vi hadde hatt det og da sa jeg nei...mere sa hu ikke om det[8|]

ORIGINAL: prins07prinsesse11

Hmmm...fikk aldri hjemmebesøk av helsesøster vi[:-] Vi var jo på helsestasjon når Emmeline var 12 dager gammel, og da spurte hu som veide om vi hadde hatt det og da sa jeg nei...mere sa hu ikke om det[8|]

det var jo rart [:-] men da hadde jeg ringt eller dratt dit å hørt ang 6 ukers kontroll , for det er jo ikke lenge til

vi fikk time da helsesøster var på hjemmebesøk vi også[:)]

Ville også ringt hs da, er jo vanlig at de setter opp den timen i god tid.
Det er full sjekk av babyen med hs og lege, noen ganger fysioterapeut :-)

Du skal ikke gjøre noe.
Eller tenkte du på din egen 6 ukers kontroll hos legen din??
Da er det som oftest en g.u for å sjekke evt. sting, muskelatur og ta en celleprøve av livmormunnen.
Man finner ut åssen prevansjon man skal velge, noen kjenner på boobsa (ikke min lege) og sjekker blodprosenten om man har hatt problem med det i svangerskapet.

Ja jeg tenkte på min kontroll...Trur legen min har slutta å gjøre g.u , så det blir jo ikke lett å få til det. jaaaaa prevansjon er lurt, helt glemt det jeg..hehe...

ORIGINAL: mariannnilsen

vi har ihvertfall 6 ukers kontroll på helsestasjon .. da skal vi både til helsesøster og lege.. legen skjekker stort sett alle de tingene legen gjorde ved hjemreise på sykehuset .. hs ser vel bare på babyen , og om den utvikler seg normalt, vekt , etc ... vi får time til 6 ukerskontroll når vi har hjemmebesøk av helsesøster

ORIGINAL: mariannnilsen

ORIGINAL: prins07prinsesse11

det var jo rart [:-] men da hadde jeg ringt eller dratt dit å hørt ang 6 ukers kontroll , for det er jo ikke lenge til

kontordama har ikke skrevet opp tid for seks ukers kontrollen på helsekortet da? har hendt de har gjort det her uten at jeg har vært klar over det nemlig...

Back
Topp