Ang 17 mai?

Tove81

Elsker forumet
Jeg lurer på dere som skal ta buss eller sånt tenker om 17 mai. Vi skal til byen den dagen og skal ta buss men jeg ser for meg at det er maaaaaaange andre som tenker den samme tanken og at jeg derfor må vente på buss eller buss. Vet heller ikke hvordan det blir å gå rundt i byen med vogn.. Så jeg lurer på hva skal dere gjøre? gutten min går nå, så jeg vurderer å ta han med i bymeisen som jeg har og la han få gå hvis han vil det, men så skal jeg ha bunad på meg så derfor blir jeg så usikker..

Så hva hadde dere gjort,? er litt redd for at jeg blir stående på busstasjonen fordi det ikke er plass til vogna mi..

17. mai + buss + barnevogn = sinnsykt trangt!! Og å dra til byn på 17. mai er litt sånn selvmord ;) Er det så vanvittig mye mennesker og de stenger veiene i byn for vanlige biler, så folk har ikke noe valg enn å ta bussen eller gå. Vi skal kanskje en tur inn til byn den dagen, men vet ikke om jeg orker å gå helt inn til Torgallm, er så mye folk overalt at det kommer bare til å bli stress. Kommer til å se an været, hvis det er fint vær tar vi turen, hvis ikke går vi bare inn til bystasjon og tar bussen opp til svigers før alle de andre har tenkt seg hjem igjen. Ang det med bæremeis - nei aldri i livet!!! Dere blir nok mer enn nok sliten av å åle dere i mellom alle menneskene. Da hadde jeg heller fått tak i en liten trille som er lett å få med seg. :)

Du bor i Bergen ikke sant?

Vi har aldri hatt problemer med å komme med på buss til by´n 17. mai. Det går busser "i ett sett" fra her som vi bor (Fyllingsdalen). Anbefaler deg å ta bil eller gå til nærmeste terminal. Busser som er fulle, kjører forbi busstoppene på vei til sentrum.

Hvis ikke gutten din skal sove ville jeg helt klart brukt meis. Det går greit å ha med vogn også synes jeg (selvfølgelig er det ikke like lett å komme seg frem, og kanskje må du vente litt lenger for å få plass på buss hjem igjen).

På grunn av soving (forhåpentligvis), blir det vogn på oss i år.

Vi skal ikke ta buss, men skal absolutt ha vogna!

MariaR83 skrev:
17. mai + buss + barnevogn = sinnsykt trangt!! Og å dra til byn på 17. mai er litt sånn selvmord ;) Er det så vanvittig mye mennesker og de stenger veiene i byn for vanlige biler, så folk har ikke noe valg enn å ta bussen eller gå. Vi skal kanskje en tur inn til byn den dagen, men vet ikke om jeg orker å gå helt inn til Torgallm, er så mye folk overalt at det kommer bare til å bli stress. Kommer til å se an været, hvis det er fint vær tar vi turen, hvis ikke går vi bare inn til bystasjon og tar bussen opp til svigers før alle de andre har tenkt seg hjem igjen. Ang det med bæremeis - nei aldri i livet!!! Dere blir nok mer enn nok sliten av å åle dere i mellom alle menneskene. Da hadde jeg heller fått tak i en liten trille som er lett å få med seg. :)

Litt stress, men mest koselig synes jeg daemoticon  I år skal mannen jobbe, så da drar jeg alene med begge ungene. Kanskje jeg mener det samme som deg den 18.emoticon

Vi skal gå tidelig ned til byn, for det kommer til å være sinnsykt myye folk.. Vi skal ikke ta buss.
Skal ha simo vogna, kommer til å bli godt og trangt med den feite vogna :-P

Ikke vet jeg, men legger ikke bare buss sjoføren vognen under bussen i så fall?
Eller gjør dei ikke sånt på slike travle dager kanskje... Hmmm.

Lykke til i hvert fall. ;)

Liquid84 skrev:
Ikke vet jeg, men legger ikke bare buss sjoføren vognen under bussen i så fall?
Eller gjør dei ikke sånt på slike travle dager kanskje... Hmmm.

Lykke til i hvert fall. ;)

Hihi! Åsane er ikke SÅ langt i fra byn at de setter opp langdistanse busser ;) Det er ikke noe bagasjerom på bybusser ;)

Tusen takk for svar, har vært til innkjøp av en liten trille i dag, var kjempeheldig og fikk tak i en super paraplytrille med nesten liggestilling til 400 kr! Så nå er vi klar for 17 mai! :-) for hvis det blir for trangt på bussen, så da har vi guttungen på fanget og vogna klappa sammen ;-) har og funnet ut at jeg skal stille meg på busstoppet før terminalen, for da vet jeg at jeg kommer meg med i alle fall til byen :-D

gudd løkk! ;)

-og du- T A S T E L Å S :P

Back
Topp