Ang 15mnd kontroll

*Svartengel*

Forumet er livet
VIP
Malin er no 79.5 cm og 10.4 kg. Forrige kontroll var 23.2 og da var hun 9.3 kg og 77cm.

Men gjett kva då mi super flinke helsesøster sa?? Me må passe kva Malin spiser, hun ligger over kurven sin..

1 kg på 3 mnd er vel greit det?

Så da er hun feit??? Det var slik helsesøstera framstilte det. Er det rart at unge jenter sliter med vekt og sjølvbilete då???  Eg er så siiiiiiint..... :@ :@

hjelpe meg - 15 mnd og rett over 10 kg er jo ingenting! min er over 13 kg han ;)

dumme helsesøster!!

Da er min smellfeit, isåfall. Han er vel ca. 13 kg (og ganske lang) hvis jeg skal tippe. Ikke veid eller målt siden 1-års kontrollen. Vi skal dit 1. juni.

Ikke hør på HS. De vet ikke alltid best.

det er da ikke mye .
Julie er 10.9 kilo og "bare " 76,5 cm lang , så da er jo ho enda "fetere" .. i følge hs her , er ho helt perfekt i forhold til sin høyde .. ho er jo i godt hold, men langt i fra overvektig  .. foressten så synes jeg det er litt tidlig å begynne å følge med på om ungene er for tjukke , de er jo bare rundt 15 mnd og skal være litt gode og runde ..

Malin er tynn hun, har knapt ein valk rundtom... Og eg syns det er hårreisende slik den helsesøstera er.......

Det sko ikkje vær muligt å sei sånne ting, forstår godt du e sinte!!!!

Forstår godt at du blit små irritert da ja...
Tobias var 11.5 kg og 83 cm lang på 15. mnd kontrollen... Det er bedre de har litt og ta av da, for blir de syke så går de fort ned noen kg...

Ikke hør på HS.

Snuppa mi var 11,5kg og 75 cm lang den 21.februar. Vekta hennes har alltid ligget utenfor skjema, mens lengden er ca på midten.

3. mai var vi på 15 mnd kontrollen. Da var hun 12,3kg og 76 cm. Så nå er vekta godt utenfor skjema, mens lengden er da under gj.snitt streken på skjema.

HS spurte ang hva hun får å spise, og jeg sa som det var, melk og grøt til frokost og kvelds, brød og middag, og frukt, eller fruktglass/youghurt. Aldri noe å spise mellom måltidene, og en veldig sjelden gang får hun smake kake, eller noen slikk på en is.
Det HS sa da, var at vi skal bytte fra lettmelk til extralett melk. Akkurat som det utgjør det store!
Ellers har jeg bare godt og si om HS, men synes dette var litt rart.

Må også si at snuppa er aktiv hele dagen. Kan ikke sitte rolig, og er sunn og frisk, så jeg er ikke bekymret, men det er visst HS og sa vi måtte være obs på hva vi gir henne.

Skjønner meget godt at du er sint. For en ting å si!! Er sjokkert jeg emoticon

Hvis det hadde vært min unge, hadde jeg blitt glad om jeg hadde blitt fortalt at jeg eventuelt kunne forebygge fedme/overvekt på ett tidlig stadie før det er for sent. Men hva vet vel jeg.

Jo for all del, greit at hun forteller meg at dem ikkje skal ha søtsaker osv.

Men når hun seier det på ein måte, som får Malin til å virke overvektig no, så syns eg det blir for gale.

Og eg veit jo at hun ikkje skal ha masse søtsaker osv, og det får hun ikkje. Hun er ein sunn og aktiv unge.

Men eg nekter å kutte ned med på maten Malin får, for det er sunn mat, grovt brød, frukt osv.

skal på 15 mnd konroll i dag, spendt på kor stor ho er blitt!

eg var innom for et par uker siden, og da var ho 11.5 kg og 80 cm lang. men det var eg som veide og målte ho da. bare for morro skyld.

litt enig med snegla, at om ungene er over gjennomsnittet tunge eller legger fort på seg kan det være lurt å få en liten notis om det slik at en kan være litt meir obs. Men når det er sagt så synes eg Malin høres HEILT fullstendig normal ut!!!!

Blir litt små provosert her!! At helsesøsteren i det hele tatt kan si noe sånt? Nei vettu hva, drit i hun helsesøsteren og fortsett med å gi hun det hun får til måltid :) Hadde vært noe helt annet om du hadde gitt hun småboller og cola til hvert måltid (ja det finnes de som gjør dette til barn på våres alder). Jeg var på 15 mnd kontroll med småen for 2 uker siden. Han hadde blitt 89 lang og 13.5 kilo. Han fulger sin kurve perfekt :):) Hun eldste våres på 4 år er kun 99 cm og 16 kilo!! Men hun har vært liten hele tiden. Søsteren min var kun 17 kilo når hun begynte på skolen... Barn er forskjellige og legger på seg forskjellig men Malin er ikke tjukk, Svartengel :):) Sorry langt innlegg men blir bare så irritert på folk som kan si noe sånt

Svartengel skrev:
Jo for all del, greit at hun forteller meg at dem ikkje skal ha søtsaker osv.

Men når hun seier det på ein måte, som får Malin til å virke overvektig no, så syns eg det blir for gale.

Og eg veit jo at hun ikkje skal ha masse søtsaker osv, og det får hun ikkje. Hun er ein sunn og aktiv unge.

Men eg nekter å kutte ned med på maten Malin får, for det er sunn mat, grovt brød, frukt osv.

Synes du skal fortsette med det du gjør med henne, og skjønner ikke hvordan hun kan få henne til å virke overvektig. Jeg vil nok ikke si at min jente er overvektig, men hun har nok kilo på kroppen, og er god og rund, men tror det er viktig å gi dem et sunt og variert kosthold, og så lenge de er friske og i aktivitet så er det det viktigste :)

Back
Topp