ang. økning av barnebidrag

shannon

Forumet er livet
Oktobermirakler 2013
VIP
Augustlykke 2015
Sendte inn søknad om endring av barnebidrag i april, skulle egentlig gjort det juli i fjor (jaaaada jeg vet!) pga inntektsnedgang hos meg.
I dag har jeg fått vedtaket i posten da, får nok litt mer pr mnd enn før ja,
men det står ingenting om en får etterbetalt noe fra april (i det minste).
Står at det nye vedtaket gjelder fra 1.juli i år, er det virkelig sånn at jeg ikke får noe som helst?
Ba om økning på bidragsforskudd også, har til nå bare fått 50% pga "god inntekt"[:-][8|]
Er da ikke min feil at det tar de 3mnd å fatte nytt vedtak vel? BF som aldri svarer ang. sin inntekt osv[8|]

hvis du leverte i april, så trooor jeg det skal gjelde fra 1 mai.. ble plutselig usikker.. jeg leverte i august, og fikk fra september..
og nå fikk jeg beskjed om å levere innen utgangen av juli for å få endring fra 1. august..

ville ringt evt sendt dem et brev og klaget.. vedtaket kom ikke før i november, så han måtte etterbetale fra september..
men så klaget han - og det ble ikke ferdigbehandlet før slutten av april.. og da hadde han plustelig betalt for mye, så jeg måtte tlbakebetle helt fra september...

Takk for svar![:)]
Må nok ned på nav og snakke med de om det, har de et standard klageskjema eller noe?
Er fullstendig kløne på slikt![:-]
Det sto heller ingenting om hvor mye bidragsforskudd jeg skal få, mener jeg har fått brev hver gang den prosenten ble senket tidligere også[8|]
Jeg ser vel ikke noe til de ekstra pengene uansett, mannen betaler jo ca ingenting av hva han skal, er ikke like mye glede i dette som forventet, når eneste dette betyr er at gjelda hans øker med ca samme summen som før selv om jeg får 100% framover...
Har 0 håp om å se noe til de pengene[>:][8|]

ingen standard klageskjema nei, du må nok forfatte et selv..  minner deg bare på at kopi av klagen blir sendt bidragspliktig... jeg lo godt da jeg fikk kopi av klagen fra tobias sin pappa.. makan til usaklig sprøyt skal man lete lenge etter [8D]  så hold deg til saken og ikke dra inn urelevante ting.. [:D]

hvor mye bidragsforskudd du skal få kan du se selv.. det står jo satser på nav.no - regner med du vet det reduseres etter din inntekt.. hvis du har ny samboer vil hans inntekt også ligge til grunn der slik jeg har forstått det, men det er jeg ikke 100% sikker på..

han vil etterhvert få tvangstrekk i lønn hvis han ikke betaler.. og hvis han feks får igjen på skatten, så kommer staten inn og tar penger han skylder deg før han får utbetalt overskuddet..

Hehe, jeg skal jo ikke klage på summen jeg får, bare på fra når jeg får den så den er grei!
Gjør ikke meg noe at han leser den, kanskje han da i et lite sekund tenker på det barnet han ignorerer..
Hvor lang tid skal det gå før de begynner å trekke av lønna hans da?
Han har tross alt ikke betalt siden juli 07, er det ikke på tide snart da??[8|]

jeg har ikke peil på hvor lang tid det tar før det blir tvangstrekk.. men det går jo an å ta en telefon til innkrevingssentralen og høre? Evt sende de et brev der du påpeker hvor lenge det er siden han har betalt, og at nav kanskje vil ha penger de også?

Anbefale dæ å ta en tlf t NAv Innkreving.. Dæm e kjent for å få fart i saker og ting [;)]

Back
Topp