Ang å kjenne bevegelse

SeHvaSomSkjer!

Elsker forumet
Har jo hørt at man bør kontakte sykehuset hvis det blir stor forandring i bevegelsesmønsteret hos babyen. Gjelder det både når man plutselig kjenner mye mer bevegelse?

Har jo kjent mye bevegelse før men de par siste ukene har de blitt noe med dempet og eg tenkte som så at babyen har fått mindre plass nå og dermed blir bevegelsene mer dylt og dytting en spark. Men i dag igjen så har det vært helt ekstremt mye bevegelse. Mulig den har snudd seg og eg derfor kjenner mer men eg vet ikke? Blir på en måte dumt å ringe føden fordi eg kjenner så mye bevegelse men blir samtidig litt usikker på om babyen kanskje prøver å gi utrykk for at noe er "galt" emoticon

Det gjelder nok helst hvis babyen blir veldig stille :)

Men hvis du er usikker, skader det ikke å ta en telefon.
Hvis du helst ikke vil ringe, kan du søke litt på nettet, og se om noen andre har lurt på det samme før.

Bedre å ringe hundre ganger for mye, enn en gang for lite. :)

Miriel skrev:
Hvis du helst ikke vil ringe, kan du søke litt på nettet, og se om noen andre har lurt på det samme før.

Jo har prøvd å google men der har de fleste jo omvendt opplevelse, at bevegelsene blir "mindre" dvs slik som eg har kjent det de siste par ukene. Men har foreløpig ikke funnet noen som har "klagd" over for mye romstering. Mistenker at den ligger i seteleie så kanskje den bare prøver å snu seg eller noe

Rundt uke 30 gjør gjerne babyen et ganske stort veksthopp. Når det blir trangere i.livmoren vil du merke bevegelsene tydeligere, og det kan virke som babyen beveger seg mer. Har den i tillegg snudd seg.vil jeg tro du merker alt mye mer og det kan virke som om du har en mer aktiv baby. Jeg ville nok ikke vært bekymret, men ta en telefon til jm i morgen og hør.

SeHvaSomSkjer! skrev:

Miriel skrev:

Jo har prøvd å google men der har de fleste jo omvendt opplevelse, at bevegelsene blir "mindre" dvs slik som eg har kjent det de siste par ukene. Men har foreløpig ikke funnet noen som har "klagd" over for mye romstering. Mistenker at den ligger i seteleie så kanskje den bare prøver å snu seg eller noe

Da ville jeg tatt en telefon i morgen. Det kan jo hende de vil sjekke det opp.

Back
Topp