Ang å holde huset ryddig til alle tider

Har visninger så å si vær uke. Så det er motivasjonen til å holde det ryddig [8D]
Aldri vært så slikka her som de 3 siste mnd [8|]

Jeg rydder hele tiden jeg.. vasker annenhver dag.. og tar storengjøring 2 ganger i uka.. da rekker det ikke å bli skittent.. og jeg er fornøyd[:)]

ORIGINAL: Labambie

Haha! Skippertak når det kommer folk [X(] Fasade er det viktigste [8D][;)]

ORIGINAL: giggsy

ORIGINAL: zarafina

Hva er dine beste tips?

Har så mange venner som lurer på hvorfor det er så ryddig og rent her hele tiden, tror jeg bare har det i blodet.[8D]
Første jeg gjør når jeg står opp er å re sengen å legge over sengeteppe og pynteputer.
Rydder alltid underveis, er jeg ferdig med noe så rydder jeg det bort, rydder alt av mat når jeg lager osv.

Senga skal ikke tildekkes når den ikke er i bruk. [:-]

Å nei, tenk på midden[:-][8D]
Jeg rer over halve senga, skifter senge tøy to ganger i uka, og fryser dyner og puter i dypfrysen en gang i uka, er nok ikke noe mer midd hos meg enn hos dem som ikke rer opp senga, men å legge seg på et soverum med to dyner krøllete nederst i senga frister ikke særlig[8D]

Hva er dine beste tips?

Har så mange venner som lurer på hvorfor det er så ryddig og rent her hele tiden, tror jeg bare har det i blodet.[8D]
Første jeg gjør når jeg står opp er å re sengen å legge over sengeteppe og pynteputer.
Rydder alltid underveis, er jeg ferdig med noe så rydder jeg det bort, rydder alt av mat når jeg lager osv.

Gjør som deg, minus det med sengen for sjelden jeg viser frem soverommet. Og om jeg gjør det så legger ingen merke til det, rer bare opp,

Har sengeteppe og pynteputene inni et skap jeg da...

Men jeg rydder sjelden, har det bare ryddig!!

Hva er dine beste tips?

gjør samme som deg[:D] eter ikke maten før jeg har rydda vekk alt det jeg har brukt. alt skal være rydda ferdig innen jeg har lagt meg for da er huset flott om morgenen. vet aldri når det kan komme folk[:D]

Det er ikke verre en at man rydder litt underveis! Istedefor å ta skippertak av og til. Fatter ikke at folk klarer å ha det så rotete alltid![8D] Man har tid til det man vil ha tid til. Det er snakk om prioriteringer.
Hvis man rydder litt underveis, er det mye lettere å holde det ryddig jevnlig. Leker og slike ting kan man jo ikke rydde bort hele tiden, men de fleste har vel kansje oppvaskmaskin i disse dager,,,da er det bare å slenge inn all "dritten" fra middagsborde f.eks å vaske kjapt over bordet og VIPS alt er fint[:D]
På badet f.eks er det vel ikke vanskelig å hive skitne klær til vask og vaske fort over toalett og rundt vasken? Det værste jeg vet er å komme på besøk til folk der alt flyter og skitten henger fast i sokka![&:] Beklager å måtte si det[;)]
Men som sagt: Rydd litt underveis, og du vil få et hjem som ser sån noenlunde ok[:)]

Gjem ALT på roterommet.

jeg må først få lov å si at jeg hater å ha det rotete rundt meg, men når det er sagt så hater jeg å rydde også, så da sier det seg at  rydding er desverre ikke første prioritet her. men jeg har begynnt å bli flinkere å ta ting etter hvert nå da...unngår de verste skippertaka før vi får gjester, men her er langt fra strøkent til en hver tid men her er heller aldri bomba til en hver tid. tror desverre ikke at jeg har fått utdelt dette rydde genet, men det kommer seg da etter hvert!!
det største tipset er vel å rydde opp etter hvert som man roter, eller i det minste  så snart så mulig etter man har rota..

ORIGINAL: Eldiss!

Har ingen tips egentlig, annet enn å gjøre ting med en gang, i stedet for å la det stå utover dagen. Jeg rydder flere ganger om dagen, og vasker stort sett gulvet o.l en gang om dagen også, og stor vask en gang i uken. Syns jeg må ha det reint konstant, hvis ikke så føler jeg meg dårlig og blir sur og stresset.

signerer absolutt" ! sånn er jeg og; kunne ikke si det mer bedre![:D]

Jeg har også ryddedilla!!
Får ikke ro i sjelen hvis senga ikke er redd opp, middagsbordet ikke er ryddet og vasket etter måltidet eller alle lekene er satt på plass etter ungene har lagt seg...

Jeg er distre som en nyklekket kylling, og legger fra meg ting overalt. Neglelakk på kjøkkenbenken, post på badet, et glass på stuebordet, noen skruer på en kommode i gangen. Greit nok, bare at jeg blir sur av rot. Resultat: ei sur kjerring som ikke vet hvor noenting er. [8D]

Prøver å rydde etter hvert, de gangene jeg ikke glemmer det. Bor for øyeblikket i en liten leilighet hvor det er dårlig med faste plasser til ting og tang, og det stikker kjepper i hjulene for min drøm om et hjem som er blåst hele tiden. Flytter heldigvis om en stund til et sted med større plass og bedre organisering.

Mitt heteste tips til å holde det ryddig og oversiktlig er forresten å kaste ALT man ikke vet man kommer til å bruke snart. Det tomme syltetøyglasset kan du pælme, for du trenger ikke alt rælet som du har tenkt å putte oppi der. Let's face it: du kommer aldri til å bruke den skruen du fant under sofaen, eller den gummistrikken som satt rundt blomstene du fikk forrige måned. (Kast for all del blomstene også).

Jepp, den monologen var delvis rettet til meg selv. [8|]

Back
Topp