Ang å holde huset ryddig til alle tider

zarafina

Elsker forumet
Hva er dine beste tips?

Har så mange venner som lurer på hvorfor det er så ryddig og rent her hele tiden, tror jeg bare har det i blodet.[8D]
Første jeg gjør når jeg står opp er å re sengen å legge over sengeteppe og pynteputer.
Rydder alltid underveis, er jeg ferdig med noe så rydder jeg det bort, rydder alt av mat når jeg lager osv.

Haha! Skippertak når det kommer folk [X(] Fasade er det viktigste [8D][;)]

Går å smårydder ofte, men litt leker på gulvet det er det her hele tia. Har jo en liten en[:)]

Har ingen tips egentlig, annet enn å gjøre ting med en gang, i stedet for å la det stå utover dagen. Jeg rydder flere ganger om dagen, og vasker stort sett gulvet o.l en gang om dagen også, og stor vask en gang i uken. Syns jeg må ha det reint konstant, hvis ikke så føler jeg meg dårlig og blir sur og stresset.

Jeg er sinnsykt flink på overflatevask.
Vasker aldri under eller oppå ting hvor man ikke ser likevel.

Syns spindelvevet på lysekronen ble litt stilig i grunn jeg....

ORIGINAL: zarafina

Hva er dine beste tips?

Har så mange venner som lurer på hvorfor det er så ryddig og rent her hele tiden, tror jeg bare har det i blodet.[8D]
Første jeg gjør når jeg står opp er å re sengen å legge over sengeteppe og pynteputer.
Rydder alltid underveis, er jeg ferdig med noe så rydder jeg det bort, rydder alt av mat når jeg lager osv.

Skulle ønske jeg og hadde det i blodet...[;)] Her blir det skippertak[8D]

ORIGINAL: Labambie

yeapp[8D]

ORIGINAL: Regan

Jeg er sinnsykt flink på overflatevask.
Vasker aldri under eller oppå ting hvor man ikke ser likevel.

Syns spindelvevet på lysekronen ble litt stilig i grunn jeg....

NICE

Her og!

men har blitt litt slappere med åra, nå siler jeg hvem det er viktigst å holde det ryddig for.. [8D]

ORIGINAL: Eldiss!

Har ingen tips egentlig, annet enn å gjøre ting med en gang, i stedet for å la det stå utover dagen. Jeg rydder flere ganger om dagen, og vasker stort sett gulvet o.l en gang om dagen også, og stor vask en gang i uken. Syns jeg må ha det reint konstant, hvis ikke så føler jeg meg dårlig og blir sur og stresset.

Da er du som meg! Gubben syns det er morsomt, han flytter på lysestaker ol, og jeg flytter tilbake[8D]Hel automatisk.
Har støvfobi!! Har tilog med ryddig i roteskuffen[8D]
Et annet godt tips er å ha plass til alt! Ha en fast plass til alle ting.

Er flott å ha skap og oppbevaringsdingser,slik at man kan måke unna det meste om noen kommer på besøk....
Jeg KAN ikke ha det shinet her i huset. Ikke bare er det en 17åring og vennene hans,en 4,5 åring - og lekene hans ,men jeg har en mann som blir SUR og vanntrives skikkelig om det er shinet her i mer enn en halv dag om gangen...
Han har vokst opp med en mor som hadde skikkelig støv på hjernen - og det har ikke laget gode minner for ham i alle fall. (Greit for meg,jeg er makelig annlagt[:D]. Støvsuger to ganger om dagen ,men rotet blir i grunnen bare flyttet litt rundt[8D])

Hva er dine beste tips?

Du veit at du helst skal la sengene bli kalde før du rer de opp pga sengemidd.
Den stortrives i senger som blir redd opp med en gang noen går ut av de, da er det varmt der og det holder seg varmt lenge.
Kan vedde på du har sykt mye midd i senga di.

Hudlegen anbefalte faktisk gubben å ikke re opp senga før utpå dagen pga kløe midden kan gi.
Gubben har atopisk eksem

ORIGINAL: Eldiss!

Da er du som meg! Gubben syns det er morsomt, han flytter på lysestaker ol, og jeg flytter tilbake[8D]Hel automatisk.
Har støvfobi!! Har tilog med ryddig i roteskuffen[8D]
Et annet godt tips er å ha plass til alt! Ha en fast plass til alle ting.

Haha, det stemmer! Sånn syns min er ganske irriterende, men jeg må ha alle ting på rett sted også [8D][:)] Så han får ikke lov til å sette ting andre steder.
Og plastbokser med lokk til å rydde vekk for små klær, leker, verktøy o.l er knall! Sett de inn på en bod og merk de med lapper, så er de lette å finne igjen! [:D][:D]

Begynner 9.00 på jobb, og mannen leverer frøkna i bhg. på veien..
Da får jeg tid til å evt. forberede litt til middagen (skrelle grønnsaker), re sengene, rydde bad, gang og stue og støvsuge oppe og nede.

Rydder alltid (setter i oppvaskmaskinen, bretter tøy, rydder bord før jeg legger meg) for kvelden.

Så er det remt og ryddig stort sett hele tiden [;)]

Hva er dine beste tips?

Er akkuratt som deg. Har støv på hjernen, og får uansett ikke slappe av før det ser perfekt ut[8D] da kan eg heller gjøre andre ting om kvelden når gutten er lagt og mannen sitter og ser på tv [8D]

Men rer ikke sengene før eg kommer heim fra jobb pga midden.. stefaren min som mente det var best [:)]

Haha, her brukes også skippertak-metoden.. [8D]
Ønker igrunn jeg var flinkere til å rydde hver dag..[8|]

høres kjent ut gitt![:D]

Med fulle dager velger jeg ikke rydding når jeg kommer hjem.
Vurderer å vaske bordet etter middagen i går nå, men tror det nedprioriteres til middagen skal på bordet om noen timer igjen.
Slapp i dag.

(Skal sies at vi egentlig har orden i "kaoset".)

Hva er dine beste tips?

Oppredde senger er middens beste venn.. Du lager et ideelt miljø for dem ved å ikke la madrassen og dynene lufte seg. [;)]

Back
Topp