Ang Økonomi

Har mellom 6000-8000 igjen etter faste utgifter er betalt.
Da før mat altså...
Har ett barn[;)]
Også er jeg alene da...

ORIGINAL: BaileysTøsa

Det varierer... idag sitter jeg med 500,- lønna var i går[&o][:'(]
men ellers pleier og sitte med toppen 2000,- igjen (er jeg heldig) og her er det 2 barn

Hvordan får du det til å gå rundt? For meg er det helt ubegipelig.. å kunne klare seg på så lite.. Er i alle fall beundringsverdig![;)] Selv om det må være tøft!

ORIGINAL: Mrs.Shaanett

En tusenlapp og har ett barn..

Skulle ikke ha vært lov at folk har så lite å rutte med!

Akkurat nå; ingenting pga jeg er arb.ledig og står midt i rettssak mot min tidligere arb.giver.. Vi klarer oss akkurat. Har to barn. 

Ca 18000 til mat, klær og fritidssysslar. Me har 3 ungar.

ca. 19 000,-
2barn

Driver å pusser opp nå da, så mesteparten forsvinner i det sluket nå.

Men til vanlig har vi bra å rutte med[;)]

Vi sitter vel med ca.. 7-8 000 etter betalte regninger..

ORIGINAL: September Mammaen

ORIGINAL: *Meya*

Til sammen har vi 15671 igjen etter faste utgifter de mnd det ikke er strømregning!
(2000 av de igjen går til sparing)
Trodde vi hadde innmari dårlig råd, men bruker nok heller altfor mye penger [8|]

Før hadde vi mindre enn det totalt i måneden og 7100 i boutgifter, men det gikk fint det også!Det var før lillemor begynte i barnehage da.

Nå har vi ca tja, 10.000 etter at alt bortsett fra mat, klær og uforutsette ting er betalt. Og vi har tre barn.

Hvordan gjorde dere det da? Men tanke på mat, billig mat, handle sjeldent?
Vi handler en gang i uka sånn ca, og det har vi spart en del på! Er sløsinga jeg må slutte med,
men er veldig intr i hvordan man handler, spiser osv når man ikke har råd til å sløse på en måte [:)]

Vi handlet skjelden, og brukte lister, og handlet kun det som sto på lista. Ungene fikk ikke det nyeste nye av klær, altså siste mote, men jeg har aldri kjøpt brukte klær på feks Fretex og sån, men har kjøpt feks brukt på nett. Mye klær har de fått av foreldrene mine, og arvet fra vennene mine også.

Jeg tror ikke vi gjorde noe spesielt egentlig hehe, bare kjøpte billigere ting. Eller, det gjør vi forsåvidt enda da, jeg i alle fall, gubben har litt lettere for å "ta av" hehe.

Vi skal sitte igjen med 21600 etter at huslånet og forsikringen er betalt. Så er det jo kommunale avgifter og strøm i tillegg.. Pluss mat og telefonregninger..
Men, vi sparer ikke, har aldri god råd. Så skjønner ikke hvor pengene forsvinner. Skal sies at vi pusser opp så det går mye penger til det. Men tar meg nesten aldri råd til klær og sånt til meg selv..
Sambo får lønn hver 14 dag, så de pengene forsvinner jo like fort som de kommer inn. Gjerne ene gangen til huslånet, og andre gangen til forsikring og regninger..

Vi har ett barn sammen, sambo har ett barn fra ett tidligere forhold som er her annenhver helg.

500-1000 kanskje...

Dårlige tider nå.

Ca 15000 vil jeg tro, etter en kjapp hoderegning. [:)] Og det er nå som jeg går på dagpenger, som er ca 66% av permisjonspenger (80%), så vi skal vel ikke klage... [:)]

Vi har ett barn. [:D]

ca 15000-20000 avhengig av om sambo tar en jobb helg eller ikke..
har ingen barn for øyeblikket, men forhåpentligvis ett om ikke alt for mange dagene..

Etter bil, hus, strøm, internett, tlf, osv, så sitter vi igjen med ca 17.000
Men når lisensen og vei-avgifter og sånn kommer er det litt mindre.
Har to barn, en på 2år og ei på 2mnd.

Når størstemann var liten så hadde vi såvidt 900kr i mnd og leve på etter at alt var betalt....[:'(][&o]
Det gikk, men er glad vi ikke har det sånn nå[:D]

ORIGINAL: Fridasinmamma

Jepp,sier det samme..
Men vi får verken noe fra sosialen eller bosøtte[:'(]

Får dere ikke bostøtte en gang? Synes det er utrolig dårlig..
Sosialkontoret skal da kunne hjelpe til! Før vi fikk barn var det et par mnd som vi fikk støtte til husleie fra sosialkontoret, og 2500 kr hver i tillegg til hvert vårt stipend!!

Virkelig imponerende at dere får det til å gå rundt! Håper det snart blir forandring i økonomien for dere. Forstår godt at man blir lei av å tenke økonomi hele veien [&:]

sitter gjerne igjen me en 15000..ca ....etter denne måneden vertfall....men....hjelper at sambo har fått en liten ekstra jobb..blir noen tusen ekstra der i måneden[:D]

Mannen tjente for mye til at vi kunne få det..
Søkte flere ganger, til og med da jeg var hjemme i mamma perm uten permisjonspenger, men fikk avslag..
Men nå ser det heldigvis lysere ut for oss[:D]

Det høres veldig bra ut [:)]
Lykke til [:D]

ORIGINAL: Fridasinmamma

Jepp,sier det samme..
Men vi får verken noe fra sosialen eller bosøtte[:'(]

Får dere ikke bostøtte en gang? Synes det er utrolig dårlig..
Sosialkontoret skal da kunne hjelpe til! Før vi fikk barn var det et par mnd som vi fikk støtte til husleie fra sosialkontoret, og 2500 kr hver i tillegg til hvert vårt stipend!!

Virkelig imponerende at dere får det til å gå rundt! Håper det snart blir forandring i økonomien for dere. Forstår godt at man blir lei av å tenke økonomi hele veien [&:]

Mannen tjente for mye til at vi kunne få det..
Søkte flere ganger, til og med da jeg var hjemme i mamma perm uten permisjonspenger, men fikk avslag..
Men nå ser det heldigvis lysere ut for oss[:D]

Men er det virkelig 1000 kr for en hel mnd?

Bra det ser lysere ut for dere da[:D]

fra denne mnd og fram til sommeren går vi vel nesten i minus... Går akkurat rundt.. har i skrivende stund 27kr på konto, men får penger i morgen da... jeg er student og har 1 barn

ca 16 lapper,, de sparer vi 5 lapper av hver mnd, men ikke alltid de får stå i ro på sparekonton, vi har 2 barn å hus å bil å alt det der..

Back
Topp