Ang «Facebook annonsering»

Så folk dette til deg?! Herregud, så frekt! Utrolig hva enkelte får seg til å si.

Ja, det er faktisk hvor mye stygt folk lirer ut av seg til gravide. Vet ikke om det er misunnelse eller om det er fordi de tror gravide ikke tar seg nær av å bli kalt feit, men uansett syns jeg det var frekt. I tillegg skulle mange påpeke sin mening om å ikke vite kjønnet, for vi ville ha det som en overraskelse. Vil ha det som overraskelse denne gangen også. Men å si jeg ikke kommer til å knytte meg ordentlig til barnet i magen, at jeg ikke kan kjøpe noe, at jeg ikke kan forberede meg før jeg vet kjønnet, da tenkte jeg litt at folk sa ting bare for å være ekkel og fordi dem hadde så lyst til å vite. Som om de hadde noe med det.. Folk viser virkelig sin verste side til gravide. I tillegg skal man være heldig om noen reiser seg på toget eller flytter veska si uten å bli sur, for veska må jo ha eget sete. [emoji20]

Ja, det var liksom normalt å si til noen «så feit du har blitt», og «nå har du lagt på deg, spise mindre?», «sikker på at det bare er én der inne, du er diger», og lenge før termin «nå må du føde snart».. Man følte seg ikke så veldig fin akkurat... I tillegg skulle de liksom også fortelle hvor fælt det var å ha barn, og spesielt babyer. Ingen ting av det dem sa stemte.
Ja, det er veldig spesielt. Kollegene som var verst. Leder og menn for mitt vedkommende. Sjefen min sa jeg hadde blitt feit. Jeg hadde jo lagt på meg, og selvfølgelig litt fett, det er jo helt normalt. Sleit litt med å akseptere at vekta bare tikka oppover og var bekymra for om jeg gikk opp for mye for fort og hva sluttvekta ville bli. Hjelper jo ikke på når sjefen kaller deg feit foran alle andre.. Lurer på hvorfor gravide liksom ikke «eier seg selv» lenger. Sjefen snakka jo aldri sånn til noen andre. Hvorfor kan ikke folk heller være litt hyggelige. Spørre om formen er fin, om hva man gleder seg mest til og sånne ting. Fortelle om egne gode øyeblikk.

For min del synes jeg det er bra at noen snakker om at det kan være jævlig å ha baby. Ingen gjore det med meg og vi fikk ei frøken som enten hylvrælte eller sov de første 6 mnd. og det var ikke særlig mye soving... Jeg er selvfølgelig glad i datteren min, men jeg husker tilbake på den tiden som bare helt forjævlig. Det var selvfølgelig hyggelige øyeblikk innimellom, men å ha en unge man ikke klarer å trøste eller få til å sove og et helseaparat som ikke sier annet enn at «det går over» og «det er helt normalt» var ikke akkurat til særlig hjelp da det stod på som verst..

Herregud, hvor er de sosiale antennene?? Folk altså.

kjenner meg så utrolig godt igjen i det du sier, trist og synd at folk ikke klarer være saklige. Gravide kvinner er som regel mer
følsomme enn de som ikke er gravide etc., så kan jo være greit å tenke seg om litt ekstra hva man sier :)

Gjorde det ikke før jeg 4-5 mnd på vei sist :) Vi hadde bryllupsdag da, og la med et bilde av to binders med en liten binders inni den ene ;) Var en del som ikke forstod det først :p Usikkert på hvordan vi skal dele det denne gangen. Har sagt til nær familie og en venninne da jeg må spise litt annerledes pga blodsukker, men «alle andre» får ikke vite det før vi har vært på TUL.

Ja, det er faktisk hvor mye stygt folk lirer ut av seg til gravide. Vet ikke om det er misunnelse eller om det er fordi de tror gravide ikke tar seg nær av å bli kalt feit, men uansett syns jeg det var frekt. I tillegg skulle mange påpeke sin mening om å ikke vite kjønnet, for vi ville ha det som en overraskelse. Vil ha det som overraskelse denne gangen også. Men å si jeg ikke kommer til å knytte meg ordentlig til barnet i magen, at jeg ikke kan kjøpe noe, at jeg ikke kan forberede meg før jeg vet kjønnet, da tenkte jeg litt at folk sa ting bare for å være ekkel og fordi dem hadde så lyst til å vite. Som om de hadde noe med det.. Folk viser virkelig sin verste side til gravide. I tillegg skal man være heldig om noen reiser seg på toget eller flytter veska si uten å bli sur, for veska må jo ha eget sete. [emoji20]

Uff, nå ble jeg trist på dine vegne. Håper du slipper sånne kommentarer nå!

Uff, nå ble jeg trist på dine vegne. Håper du slipper sånne kommentarer nå!

Jeg tror ikke folk klarer å oppføre seg noe bedre denne gangen faktisk. Så jeg venter litt med å dele. Og når det kommer til sitteplass på toget, så hjelper det ikke å stå der med stor mage, folk forter seg ned i et sete før deg, og ei sa rett ut «hvor skal veska mi være da?». Men jeg svarte ganske skarpt og høyt at kanskje på gulvet eller på hylla over henne. Alle stirra på henne, så hun ble nødt til å flytte den. Hadde hun ikke gjort det, så hadde jeg spydd med vilje over veska hennes, for jeg var så kvalm og irritert da, i tillegg til vondt i bekkenet.

Jeg tror ikke folk klarer å oppføre seg noe bedre denne gangen faktisk. Så jeg venter litt med å dele. Og når det kommer til sitteplass på toget, så hjelper det ikke å stå der med stor mage, folk forter seg ned i et sete før deg, og ei sa rett ut «hvor skal veska mi være da?». Men jeg svarte ganske skarpt og høyt at kanskje på gulvet eller på hylla over henne. Alle stirra på henne, så hun ble nødt til å flytte den. Hadde hun ikke gjort det, så hadde jeg spydd med vilje over veska hennes, for jeg var så kvalm og irritert da, i tillegg til vondt i bekkenet.

Skjønner godt du velger å vente. Seriøst?! Herregud, dårlig med folkeskikk hos altfor mange!

Skjønner godt du velger å vente. Seriøst?! Herregud, dårlig med folkeskikk hos altfor mange!

Ja, jeg reiser meg alltid for gravide, og trodde virkelig ikke man ble behandla som dritt før jeg ble gravid selv. Mannen merka at når man går inn og ut med barnevogn på tog, så dytter folk og prøver bare å gå forbi og det er ingen hjelp å få. Så han har også merka godt på kroppen at folk ikke har folkeskikk. Det er sånn over alt. Kun i utlandet folk er hjelpsomme og greie. Skjønner ikke helt at samfunnet har blitt sånn.

Elisabeth, hjelp! Jeg har lenge tenkt at jeg ikke kommer til å ta bussen med barnevogn, mye fordi bussene her er staaaaaappfulle fra før. Tror jeg kommer til å stå ved det :(

Her tror jeg ikke vi kommer til å annonsere på sosiale medier før det er minst 3 mnd igjen, hehe. Det blir ved juletider, hvis vi i det hele tatt ønsker å gjøre det. De nærmeste av familie får vite det ved uke 12 ca, tenker jeg, og kjenner jeg enkelte rett trenger jeg ikke annonsere mer selv før hele bygden og nabobygden vet det. Enkelte venninner er allerede opplyst ved positiv test!

Kjenner bare jeg har mer lyst jo flere dager som går... Hehe... tenker hvordan jeg skal gjøre det... har sååå lyst nå men må vente til neste UL!

Elisabeth, hjelp! Jeg har lenge tenkt at jeg ikke kommer til å ta bussen med barnevogn, mye fordi bussene her er staaaaaappfulle fra før. Tror jeg kommer til å stå ved det :(

Her tror jeg ikke vi kommer til å annonsere på sosiale medier før det er minst 3 mnd igjen, hehe. Det blir ved juletider, hvis vi i det hele tatt ønsker å gjøre det. De nærmeste av familie får vite det ved uke 12 ca, tenker jeg, og kjenner jeg enkelte rett trenger jeg ikke annonsere mer selv før hele bygden og nabobygden vet det. Enkelte venninner er allerede opplyst ved positiv test!

Ja, kollektivt er noe herk med barnevogn og som gravid. Folk tar ikke hensyn, og det er folk som mener så sterkt at siden graviditet ikke er noen sykdom, så skal du virkelig ikke tas hensyn til. Ja, graviditet er ingen sykdom, men man føler seg helt forferdelig i mange måneder og hadde andre hatt det sånn, så hadde de holdt senga!

Back
Topp