Angående vifte

Siljemor_82

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Det er jo så utrolig varmt om dagen, og Leon er konstant svett og veldig varm. Vi har vifte både i stua og på soverommet, men tørr liksom ikke helt å ha de på når Leon oppholder seg i rommet. Er det noen som har på vifte?

ORIGINAL: //Linnea//

hvorfor tør du ikke?

vi hadde ikke overlevd uten vi

Har jo hørt at små barn ikke tåler gjennomtrekk/trekk da de fort får øreverk.

Me har brukt vifte dei siste dagane, snudd ein annan veg og svakt på. Då blir det litt sirkulasjon i lufta. Her er det veldig varmt, han tåler ikkje varme så godt.

Vi hadde air conditionen på da vi var i frankrike og det gikk kjempefint, det.Han ble ikke forkjølet en gang.

Ligger på hotell denne uka også, og siden det er supervarmt, har vi air condition på.

Vi har også vifte på, men har den ikke mot der han sitter og leker eller ligger og sover.. Men det er deilig med sirkulasjon i varmen [:)]

Jeg skal heller ta en forkjølelse/øreverk enn overoppheting..[&:]

ORIGINAL: //Linnea//

mulig jeg er litt dum nå, men har ikke sett på vifteluft som trekk jeg da. det er jo bare litt omfordeling av den samme lufta som er i rommet.

trodde liksom at trekk kom utenfra jeg.

Tror det blir det samme som trekk. Mammaen min tåler ikke trekk, og sitter hun i nærheten av en vifte skjer det samme som om hun har vinduet oppe i bilen eller sitter i trekk fra vindu, hun får vondt i hodet, stiv i nakken og forkjølet. Så tror vifte blir det samme som trekk[;)]

Linnea: Om du synes vifte hjelper Mathias, så synes jeg du skal bruke det.. [:)] Som jeg skrev ovenfor, så er det bedre med en evt forkjølelse enn uttørking/heteslag..

ORIGINAL: Malin og Patrick

Linnea: Om du synes vifte hjelper Mathias, så synes jeg du skal bruke det.. [:)] Som jeg skrev ovenfor, så er det bedre med en evt forkjølelse enn uttørking/heteslag..

Hvis man gir barna masse kaldt å drikke og bader de hyppig på disse varme dagene så tror jeg man greier å unngå uttørking/heteslag. Leon har vært skikkelig forkjølet 3 ganger i det korte livet sitt, og det er det mest jævlige jeg har vært med på. Lange våkenetter hvor han stoppet å puste pga snørr i nesen, høy feber og mye gråt. Og ørebetennelse er jo så fryktelig vondt, vil ikke risikere det for noe i verden[&o]

Men, men jeg er kanskje litt hønemor[8|] Har ihvertfall satt på en vifte på soverommet nå, et stykke bort fra sengen hans. Så satser på at det går bra!

vi har vifte på rommet, jeg hadde det på slik innstilling at den gikk frem og tilbake , da blåste den forbi oliver, men da jeg leste denne tråden gikk jeg inn å snudde den vekk fra han, han var kjølig på kroppen, så TAKK for denne tråden, hadde ikke gått inn om ikke jeg hadde lest[:o]

Ja kall meg kanskje en dårlig mor, men vi har en sånn vifte som står på hele natta inne hos isabella. Når hun legger seg så tar jeg ned litt av sengekanten sånn at når viften snurrer så får hun litt luft på seg. Er jo 30 grader nesten der inne. Hun ligger kun i bleia om natta og uten dyne. Og hun er glo varm! Innom og kikker. Tar opp den myke sengekanten utover kvelden sånn at da kommer det ingen bevegelig luft på ho...Om dagen så har vi opp alt av vinduer og dører. noen ganger blir det gjennomtrekk, men det er bra, for da letter det litt på det varme trykket. HUn har til dags dato ikke vært syk.

Virker som om det er veldig forskjellig hvor mye disse små tåler,så jeg tror hver enkelt mor vet hva som er best for sitt eget barn. Leon blir lett forkjølet, så vi er meget forsiktig med vifter[;)]

ORIGINAL: Siljemor_82

Virker som om det er veldig forskjellig hvor mye disse små tåler,så jeg tror hver enkelt mor vet hva som er best for sitt eget barn. Leon blir lett forkjølet, så vi er meget forsiktig med vifter[;)]

Ja det har du helt rett i[;)] Og alle unger er jo ulike så man må jo se det an! Skjønner godt at dere er forsiktig med vifter hvis han blir fort forkjølet.. Mi må ha et enormt bra imunforsvar[:D] For hun har ikke lue på seg ute, da må det være kjøligere og blåse masse. Ho er så utrolig varmblodig også. Jeg sitter og er litt kald, mens hun er glo varm. Faren er også sånn som ho.

Back
Topp