Angående tåteflasker

Nugatti

Glad i forumet
Må man koke disse i en kjele med vann eller er det nok å ta de i oppvaskmaskina?

Jeg har nemlig vasket en del av vesla sine flasker nå med kost først da vel og merke og etterpå hatt de i maskina. Smokkene koker jeg i kjele ved siden av.

Er dette godt nok eller som jeg nevnte over burde de vært kokt i en kjele??

er det til den i magen du mener?
Da koker du de.. [:)]
Man kan også bruke microsterilisator, det gjorde jeg - men hadde fint klart meg uten... (jeg fikk den så derfor brukte jeg den.. hadde nok aldri brukt penger på den..)

Mener til vesla i magen ja[:)]

Så det er ikke nok å vaske de godt med vanlig såpevann, skylle de godt å la de gå en omgang i oppvaskmaskina?

ORIGINAL: Nugatti

Mener til vesla i magen ja[:)]

Så det er ikke nok å vaske de godt med vanlig såpevann, skylle de godt å la de gå en omgang i oppvaskmaskina?

Hvis du har oppvaskmaskin som vasker på 100 grader så holder det sikkert [:D]
Men til en nyfødt så ville jeg nok kokt dem..
det enkleste er jo å skylle dem i kaldt vann - vaske med grønn zalo i kummen - og koke dem og legge dem i en boks med lokk så holder de seg sterile.. det gjorde iallefall jeg for jeg hadde ikke oppvaskmaskin [:D][:D]

Trodde bare man skulle koke de før første gangs bruk jeg...
Jeg setter de bare i oppvaskmaskinen etter å ha skylt de rett etter bruk.

Jeg leste ett eler anet sted at hvis man hadde flaskene i oppvaskmaskin var det viktig og skylle/koke dem godt før bruk, fordi det ofte var såperester igjen på di. Maskinen skyller ikke godt nok sto det.. Men vet ikke hvor riktig det er. Vi skyller ut av flaskene, fyller dem med kokvarmt vann og lar dem stå til vi har brukt nok til å fylle sterilisatoren, å så kjører vi dem i den. Syns den er helt genial jeg[:)]

Back
Topp