Angående renselsen?

lillegull09

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Hei. Fødte for ei uke siden og har hele tiden blødd friskt blod og Gjør det fortsatt, syns det jeg blør litt mye enda. Trudde det ville begynne å gi seg snart nå men det har det ikke gjort. Har også fortsatt mensmerter. Er det noen som vet hvor lenge det vil holde på?

Sniker litt, jeg blødde i 3-4 uker, veldig mye den første uken før det gradvis ble mindre. Hadde så 2 mnd pause før jeg blødde i nye 3 mnd!:o

Jeg blør også enda, noen ganger ganske mye og friskt blod.. Lille er 2 uker i morgen..

Sniker litt, jeg blødde i 3-4 uker, veldig mye den første uken før det gradvis ble mindre. Hadde så 2 mnd pause før jeg blødde i nye 3 mnd!:o

Da får jeg håpe det begynner å gi seg snart, redd for å få sopp om jeg må gå med bind I flere uker :O
Hadde du noe særlig mens smerte? Mine hadde begynnt å gi seg men har fått det igjen nå:(

Da får jeg håpe det begynner å gi seg snart, redd for å få sopp om jeg må gå med bind I flere uker :O
Hadde du noe særlig mens smerte? Mine hadde begynnt å gi seg men har fått det igjen nå:(
Vær flink til å spyle deg nedentil et par ganger om dagen hvertfall så går det nok bra:) jeg måtte spyle hver gang jeg var på do pga klipp og rift, og jeg fikk ikke sopp eller infeksjon:) ja hadde litt menssmerter, livmoren trekker seg mye sammen på kort tid også så kan være det du kjenner også, når mens kom tilbake etter et par mnd hadde jeg værre menssmerter enn jeg noen gang har hatt i mitt liv pluss skikkelig sprengende følelse der nede! Men det var bare første gangen den var tilbake, så gikk jeg tilbake til normalen. Er greit å være obs på det, jeg var sikker på at noe var alvorlig galt:p men alle er forskjellige da:)

Vær flink til å spyle deg nedentil et par ganger om dagen hvertfall så går det nok bra:) jeg måtte spyle hver gang jeg var på do pga klipp og rift, og jeg fikk ikke sopp eller infeksjon:) ja hadde litt menssmerter, livmoren trekker seg mye sammen på kort tid også så kan være det du kjenner også, når mens kom tilbake etter et par mnd hadde jeg værre menssmerter enn jeg noen gang har hatt i mitt liv pluss skikkelig sprengende følelse der nede! Men det var bare første gangen den var tilbake, så gikk jeg tilbake til normalen. Er greit å være obs på det, jeg var sikker på at noe var alvorlig galt:p men alle er forskjellige da:)

Da får jeg prøve å spyle en ekstra gang på kvelden også, og håpe menssmerter gir seg igjen. :) Hadde noen helt forferdelige etter rier men kan ikke være det jeg har nå ei uke siden fødsel.

Jeg blødde 10-12 uker etter begge de to forrige fødslene... Ikke så kraftig blødning, men den tok bare aldri slutt. :meh:

Du kan blø i flere uker til, men det blir jo mindre og mindre jeg hadde ikke tid til å dusje hver dag pga amming og var sliten etter keisersnitt men gikk bra allikevel. Blødde i fem uker. Når siste dråpe var blødd var det rett i seng med min kjære <3 fnis

Oki ja da er det vel ganske vanlig og blø en stund da :p
Har du hatt noe mensmerter?
Mine hadde nesten gitt seg men fått de tilbake nå:(
Ikke noe særlig menssmerter.. Følte jeg blødde mindre og mindre dagene jeg lå på sykehuset, var nesten borte når jeg kom hjem, så begynte det på igjen. Nesten så jeg tenkte jeg hadde fått tilbake mensen..syns det var litt tidlig :-p

Æsj ja vet jo sånn egentlig det:p
Men kunne ikke huske det blødde så mye de to andre gangene når det var gått ei uke :o
Husker ikke hvordan det har vært jeg heller, men tror det tok nesten to uker før det ble mer brunlig hvertfall. Viktigste for meg er at det ikke renner blod i flere uker, men stabiliserer seg slik at jeg har kontroll og kan bruke vanlige bind :p

Hei Anbefaler å kjøpe sånn medisinsk grønnsåpe på apoteket. Hver gang du har vært på do eller skal skifte bind tar du en 1 1/2 flaske med lunken vann og en dæsj medisinsk grønnsåpe i og heller over underlivet (eller morgen og kveld). Går fint ann å gjøre det mens du sitter på do.
Måtte sy ett par pyntesting etter første fødsel og fikk anbefalt dette av jordmor.
Ca 10 dager etter fødselen er det normalt at det kommer en større mengde blod eller koagel, for da løsner "sårskorpen" der morkaka har vært .

Gratulerer med den lille og nytt tiden

Back
Topp