Angående navn...

Gravidmamma2014

Elsker forumet
Er det flere som ikke tenker noe særlig på navn nå i svangerskapet?
Vi har ikke begynt å diskutere navn før etter fødselen med storesøstrene, og blir nok å gjøre det samme denne gangen også...
Med første ble vi enig i løpet av 1 døgn, be to fikk navnet sitt da hun var 4 dager gammel

Ja, vi tenker på det:) Vil ikke ha noen topplistenavn eller navn som "henger på alle" så da må vi tenke litt gjennom det og finne noen vi liker. Og siden storebror ikke har noe vanlig navn så må jo navnet til nr 2 matche det;) Men hva andre gjør det blir opp til dem:) Hovedaken er at de får et navn, og at foreldrene er fornøyde:)

Er det noen som vet om en god navneside? Jeg og gubben er så kresne så vi må forberede oss litt.
Jentenavnet har vi hatt klart siden vi prøvde på første guttenavn ble vi enig om etter fødsel til poden. Så hvis det blir jente har vi det lett blir det gutt. Er det vanskelig.

Guttenavnet er spikret fra før første ble født hehe familienavn.. førsten er ikke oppkalt og navnet var diskutert men ikke bestemt før fødsel.. vi viste ikke hva det ble heller sånn sett.. mannen her trenger å modnes litt på navnefronten, smake litt på navnene så her snakker vi litt om det hvis vi finner noen nye navn vi liker litt :)

Jeg har ikke startet med å tenke på det jeg. Men frøkna mener at det er hun som skal finne navn så vi får se hva det blir til hehe

Er det noen som vet om en god navneside? Jeg og gubben er så kresne så vi må forberede oss litt.
Jentenavnet har vi hatt klart siden vi prøvde på første guttenavn ble vi enig om etter fødsel til poden. Så hvis det blir jente har vi det lett blir det gutt. Er det vanskelig.
Jeg kjøpte en navnebok på notabene til 99kr :) er veldig grei synes jeg, bruker markeringstusj på navn jeg liker. Den heter "hva skal barnet hete" 2000 navn

Jeg har installert en app som heter Baby Names og lekt litt med den. Veldig grei. Vi begynner nok å tenke litt etter vi får vite kjønn, her er det også en modningsprosess, spesielt for mannen. Gjorde omtrent det samme sist, og hadde to jentenavn igjen da hun var født. Brukte likevel tre dager på barsel til å bestemme oss :)

Jeg har tenkt navn fra graviditets testen var positiv.. Dessuten har vi egentlig navn fra forrige runde, som fortsatt er aktuelle:-)

Må bruke lang tid på dette eg for å være sikker;-)

Navn har vi tenkt på siden vi fikk første,så enda mer med positiv test. Spennende å se hva det blir :)

Har ikke begynt å se på navn før etter oul før.. Nå har vi to jenter fra før,så jentenavnene har vi ganske klart for oss tror jeg.. Hvis de passer når den lille er født :p vil vite kjønn,så dersom det blir en gutt må vi nok bruke en del tid på å finne alternativer :D

Navna er i boks om det blir jente eller gutt. Hva egentlig ferdig med unger men har alltid sakt dersom eg fikk flere skulle di hete det å det. Så då ble det plutselig positiv test. Så navna er klare. Hva maen mener er noe helt annet :-)

Jeg har noen navn jeg liker, men får ikke noe respons fra mannen. Eneste han har sagt seg enig i er mellomnavn om det blir jente, da dette vil bli etter min mor :)

Han har sagt han syns det er teit at jeg har navn klare på forhånd. Men som jeg sa til ham, det er navn jeg alltid har likt og jeg legger de fram som forslag. Jeg har ikke sagt jeg skal ha de :p

Jeg sliter sånn for navnene jeg hadde bestemt var perfekt helt til jeg tok en titt på topplista og der er alle navna jeg vurderte :( og vil liksom holde meg unna topplista da ...:(

Vi tenkte litt på det et par uker etter positiv test. Blei fort enige om et jentenavn, så får vi se etterhvert om vi fortsatt tenker det samme. Fant ikke i første omgang noe guttenavn vi begge likte, og har ikke tenkt noe mer på det, men regner med vi tenker litt mer på det etter OUL og vi antakelig vet kjønn.

Back
Topp