Angående navn. (inspirert)

Babyfacepsycho

Glad i forumet
Leste den tråden om navnet Michelle.
Største dattera heter jo Michelle, og jeg synes det er kjempe fint, og er egentlig glad det er såpass mange som ikke liker det like godt, for da slipper hun hvertfall det problemet at alle andra barna i vennegjengen har samme navn når hun vokser opp og skal begynne skole og sånn.

Minste jenta mi heter jo Madelene, det er vel litt mer vanlig, men ikke for populært heller. Men fortsatt har jeg inntrykk av at det er mange som ikke helt liker det heller.
Men samme der, gjør meg egentlig ingenting for både jeg og mannen min liker det.

Nå har vi jo fått vite at vi venter ei jente til, og hun skal få navnet Miley, synes dere det er like "fælt" også da?
Og hva mener dere da om meg/oss som foreldre som velger de navna?

Sånne tråder har det jo vært mange av, og jeg tror egentlig ikke det går og si hvordan noen er utifra navnevalget på barna dems, men jeg liker en god debatt og er veldig interessert i hvordan andre mennesker tenker, derav denne tråden. [;)][8D][:)]

Er du eller pappaen fra utlandet eller noe?
For om det er sånn at dere vil ha navn som funker på engelsk også, så er Miley greit nok. Men om dere begge er norske og skal bo i Norge, og vil at navnet skal uttales på engelsk, så syns jeg ærlig talt at det er teit. Eller skal det være med norsk uttale?

Generelt er jeg bare veldig negativ til engelske navn i norge med mindre man har en god grunn.
Det er mange fine engelske navn som IKKE funker på norsk, da burde man heller la være...

jeg hadde nok ikke valgt noen av navnene, men jeg er enig med deg at det egentlig er helt genialt. Slipper det styret når de begynner på skolen (sier jeg som har tre veldig vanlige navn til mine barn[8D])

er ikke så glad i typiske engelske navn om begge foreldrene er norske, det er vel derfor jeg ikke alltid synes slike navn blir fine. jeg har en englesk mann og han hadde mange navn slik som michelle som han ville bruke. men sidn vi skl bo her så valgte vi heller et navn som er både norsk og engelsk. men så må jo alle få velge det de vil [:D] 

Bare et spørsmål? Noen spesiell grunn til at alle skal ha navn på M?

Jeg liker desverre ikke det navnet, men det betyr ikke at jeg synes det er stygt og ville reagert om noen presenterte seg med det. Det er bare ikke min smak.
Håper ikke noen blir lei seg fordi, om de heter de eller har barn med det navnet[:)]

De to andre navnene du nevnte her var fine[:)]

Miley Cyrus! Harry.
Eneste jeg liker er Madeleine, men kun når det uttales på engelsk.

Skjønner jo egentlig ikke hvorfor du bryr deg om hva folk her inne mener om navnene DERE liker! Det viktigste er jo at dere liker de - ikke hva alle andre mener?

liker veldig godt mine jenters navn:
Ingrid Valentina
og
Amy Lucia[:D]

ORIGINAL: Astrone Laluna

Ingrid Valentina
og

min snuppe heter anna lucia [:)]

Synes alle navnene var helt greie. Ikke navn JEG ville valgt, men synes ikke de er stygge heller [:)] Det er jo deres valg, og dere skal jo velge navn DERE liker [:D]

Jeg elsket navnet Michelle før. Nå er jeg ikke like begeistret, tror jeg ble lei av det rett og slett - så jeg er glad jeg ikke kalte jenta mi det likevel [:)]

ORIGINAL: Carla82

Skjønner jo egentlig ikke hvorfor du bryr deg om hva folk her inne mener om navnene DERE liker! Det viktigste er jo at dere liker de - ikke hva alle andre mener?

Vet du, jeg syns faktisk det er ganske viktig å velge et navn som barnet selv kan komme til å like, og som er litt praktisk i forhold til at andre kan forstå hvordan det skal uttales eller staves.
Man kaller ikke ungen for Mastolouize Bettanquizania fordi man syns det er fint. [8D]

Skjønte ikke helt jeg men..... Du har da valgt normale navn til dine barn og har ingenting å måtte forsvare. [8|] Du har valgt navn som ikke jeg hadde valgt til mine barn, og slik er det jo bare. Skal jeg være flisespikker så synes jeg, at navnet til din andre datter er stavet feil! [:-] Det ville jeg stavet Madeleine, men med samme uttale. [8D] Miley er uvant, men synes ikke noe galt i det. [;)]

ORIGINAL: dommett

ORIGINAL: Astrone Laluna

Ingrid Valentina
og

min snuppe heter anna lucia [:)]

aww,det var fint også[;)][:D]

ORIGINAL: toneany

For om det er sånn at dere vil ha navn som funker på engelsk også, så er Miley greit nok. Men om dere begge er norske og skal bo i Norge, og vil at navnet skal uttales på engelsk, så syns jeg ærlig talt at det er teit. Eller skal det være med norsk uttale?

Generelt er jeg bare veldig negativ til engelske navn i norge med mindre man har en god grunn.
Det er mange fine engelske navn som IKKE funker på norsk, da burde man heller la være...

Norske begge to. =)
Men jeg liker at barna har navn som fungerer både her og internasjonalt.
Man vet jo aldri hvordan fremtiden til barna kommer til og se ut, og hvis dem som voksne velger og reise til utlandet og studere/jobbe/bo så er det jo greit at navnene fungerer greit også der. [:)]

ORIGINAL: Babyfacepsycho

ORIGINAL: toneany

Norske begge to. =)
Men jeg liker at barna har navn som fungerer både her og internasjonalt.
Man vet jo aldri hvordan fremtiden til barna kommer til og se ut, og hvis dem som voksne velger og reise til utlandet og studere/jobbe/bo så er det jo greit at navnene fungerer greit også der. [:)]

Altså, det gjør meg ingenting at navna funker på norsk og internasjonalt, men at man gir barna navn som MÅ uttales på engelsk i Norge, det syns jeg ingenting om.
James for eksempel, det er et flott navn, men det funker ikke på Norsk.

Jeg liker veldig godt navnet Madelen! [:D] Michelle er ikke noe jeg ville kallt min unge.. og Miley ble for "engelsk" for min smak! Men synes ikke navnene er stygge! [:)]

Dattera mi heter Michelle

Mannen her som ville hun skulle hete det, selv brukte jeg litt tid tiil å vende meg til det, men nå er det et nydelig navn, på ei nydelig lita jente.

Alle har nok meninger om navn, om hva de synes er fine og mindre fine. Det fine er jo at man velger det navnet man selv liker til barna sine og godt smaken er forskjellige fra person til person!!!! Ellers hadde det blitt mange like navn.

ORIGINAL: Søta!

Siden du spør...

Jeg tenker at dere er snåle som kaller opp ungen etter Miley Curys.
Jeg tenker at dere virker desperate etter å ha internasjonale navn på ungene.
Jeg tenker at jeg håper iallefall en av dere er amerikansk da siden jenta skal hete det, noe annet ville vært spesielt.
Jeg tenker at dere sikkert er veldig unge.
Jeg tenker at det ikke er så veldig fint navn.

Hvertfall ikke oppkalt etter miley cyrus nei, Miley er egentlig et både gutt og jente navn og  stammer ikke fra cyrus slektet, men fra irland. [;)][:)]

Har valgt det fordi vi liker det, det er et lite brukt navn og fungerer fint internasjonalt.

Det med at vi er desperate etter og ha internasjonalt navn stemmer vel delvis, desperate blir vel og ta i, men ja vi liker internasjonale navn, rett og slett fordi da blir det enkelt for barna hvis dem vil studere/jobbe/bo i utlandet når dem blir voksne. [:)]

Er ikke sååå unge, jeg er 25 og mannen min blir 30 i år. Så føler meg egentlig ikke som noen typisk ung mor nei. [;)]

ORIGINAL: Carla82

Er ikke det at jeg bryr meg hva andre mener. Men synes det er interessant hvordan andre tenker, som sagt så elsker jeg en god debatt. [:)]
Sterke egne meninger har jeg alltid hatt og hva andre mener bryr jeg meg ikke stort om nei. [:)]

Back
Topp