Angående koffein link*

Drikker heldigvis ikkje kaffe :)

❤️Gutt februar 2014❤️

Er kaffekjerring uten like, gjerne 5-6 kopper om dagen, men etter positiv test er det slutt. Blir kum sånne godr kaffedrikker dersom jeg er på café en gang iblant. Hodepine som bare f... Men det gir seg vel :-)

Er kaffekjerring uten like, gjerne 5-6 kopper om dagen, men etter positiv test er det slutt. Blir kum sånne godr kaffedrikker dersom jeg er på café en gang iblant. Hodepine som bare f... Men det gir seg vel :-)

Kuttet ut kaffen helt jeg også. Hodepinen gir seg etter en stund. Jeg er glad i te også, så nå er jeg på jakt etter te uten koffein eller skadelige urter. Ting skal ikke være lett. Liker så godt å drikke noe varmt.

Huff.. Prøver å holde meg til to halve kopper om dagen..

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

max 1 kopp for dagen her. men den cola zeroen i helgene er vrien

Jeg har satt grensen til 2 kopper om dagen (ned fra 5! ), også blir det nok full stopp når kvalmen kommer i uke 6.. Hehe..

Drikker 1-2 kopper foreløpig, men lager den litt svakere enn hva jeg pleide :) Sist svangerskap satte kvalmen en stopp etterhvert.

Har fått litt dilla på iskaffe jeg da..men er vel ikke så veldig mye koffein i det?

Sent from my iPhone using BV Forum

Ift. Te så leste jeg at koffeinet er det første som blir trekt ut i vannet. Hvis man trekker noen sekunder først og tømmer det ut og trekker videre så reduserer man koffeininnholdet. Jeg har kjøpt meg rooibos te og koffeinfri kaffe nå, for jeg savner virkelig å drikke noe varmt. ;)

Konklusjonen er vel at alt under 3 kopper, 1-2, om dagen er helt OK. Forskningen baserer seg på et DAGLIG inntak på 3 kopper eller mer gjennom svangerskapet og konsekvensen for det. Utfordringen er kanskje størst for de som kombinerer koffeindrikker, og derfor ikke tenker på at det daglige koffeininntaket blir høyt.

Konklusjonen er vel at alt under 3 kopper, 1-2, om dagen er helt OK. Forskningen baserer seg på et DAGLIG inntak på 3 kopper eller mer gjennom svangerskapet og konsekvensen for det. Utfordringen er kanskje størst for de som kombinerer koffeindrikker, og derfor ikke tenker på at det daglige koffeininntaket blir høyt.

Det står inne i artikkelen at de ser påvirkning på fosteret allerede ved 1-2 kopper. Det beste er å være avholden ifølge disse forskerne. Meeen 1-2 kopper er jo mye bedre enn 3 ;)

Har fått litt dilla på iskaffe jeg da..men er vel ikke så veldig mye koffein i det?

Sent from my iPhone using BV Forum

Er vel lika mykje i iskaffe som vanleg kaffe.

❤️Gutt❤️Februar 2014❤️
❤️Nr 2 i mai? ❤️

Hardt det her ;-) hodepina har blitt bedre! Tar en kopp hvis jeg er på café da :-) men i dag stoppa jeg etter tre slurker. Da ville ikke magen ha mer gitt!

Back
Topp