angående jobbintervju

ubeleilig

Gift med forumet
Jeg har jo søkt jobb nå og er gravid. Hvis jeg blir innkalt til noe jobbintervju. Burde jeg bare plumpe ut med nyheten om at jeg er gravid så de vet det eller vente til uke 12. Jeg har jo lyst til å være ærlig. Men kan de eventuelt bruke det mot meg som grunn for å ikke ansette meg? Noen erfaringer?

Jeg tror jeg bare kommer til å si det rett ut at jeg nettopp har funnet ut at jeg er gravid men gjerne vil jobbe. For meg er det ingen krise hvis det ikke blir noe jobb heller for jeg tror jeg har krav på det jeg fortsatt har hos nav, håper jeg.

Det samme lurer jeg på.. Ble nettopp ringt av en ang jobbintervju, men vet ikke hva jeg skal si? [:D]

ikke si noe dere jenter ;) hehe

ORIGINAL: Kineblomst

ikke si noe dere jenter ;) hehe

Helt enig.
Ikke si no.
Etter sist MA, fikk jeg servert utsagnet :"siden du har vært gravid, og mest sannsynlig vil bli det igjen, så....."
deretter en soe om å omplassere elever, slik at de slapp å finne vikar senere.

Dette ble det selvfølgelig slått hardt ned på.

Jeg ville absolutt ikke ha sagt noe, for den bommerten har jeg gjort selv!! Jeg var i intervju og hadde så godt som fått jobben... Helt til jeg sa jeg var gravid[&:] Såklart var ikke DET grunnen de oppgav, men jeg vet det var det!!
Så ikke si noe!! Du kommer jo tilbake i jobb senere, så de ansetter jo den som passer best til jobben![:)]

Lykke til!!

Jeg hadde ikke sagt noe[;)]

Ikke si noe! Arbeidsgiver eller kollegaer har ikke noe med graviditet eller planlagt graviditet. Jeg hadde en runde med to av mine masete sladre-kollegaer for litt siden som maste om jeg ikke snart vil ha barn, ga de helt klar beskjed om at det har ingen noe med. Gleder meg nesten til å fortelle at vi faktisk prøvde i ett år, og at det ikke var spesielt kult å høre på maset deres i den tiden.. Knurr! [;)] Husk å sjekke firmaets rettigheter i forhold til svangerskapspermisjon, hvor lenge du må ha vært ansatt.. Er kanskje faste regler i arbeidsmiljøloven for sånt?

ok. Tusen takk for svar og råd. Da tror jeg at jeg velger å holde det hemmelig til når jeg har planlagt.12 uka:) Hva skulle jeg gjort uten deres råd jenter. Setter så pris på det altså. Får bare vente å se om ejg blir oppringt da.. om ikke få rjeg søke på flere jobber.)

Back
Topp