Angående EL testing

Truddelutt'n

Gift med forumet
Jeg tenkte teste litt etter el denne og neste syklus da jeg har en del tester liggende, også blir jeg kanskje litt mer klok på meg selv forhåpentligvis ;D meeen, så kommer det spørsmålet jeg lurer veldig på om noen kan svare på.... er det et spesielt tidspunkt på dagen den bør taes og hvor lenge bør det evt være siden sist toalettbesøk? :) :) :)

Det er så lenge siden jeg har testet etter EL, men mener det sitter ganske innprintet å teste på ettermiddagen, men helst ikke på så veldig "utvannet" urin mener jeg å huske?

Vi har alltid bare praktisert samleie annenhver nmd istedet, det var det gynekologen vår anbefalte fremfor å teste etter EL, da var man alltid sikker på å "treffe" uansett.

På de billigtestene (strimler) jeg kjøpte står det at det skal være morgenurin. Tisse i kopp, mellomstrøms, dyppe 15 sek, og legg vannrett på rett underlag. Helst ikke på papir med oppsugingsevne. :)

De fleste kan teste med morgenurin, men man risikerer å få falsk positiv fordi man har samlet urinen i såpass mange timer, men de fleste vil nok ikke oppleve det. Om man skal unngå det må man bruke urin mellom kl 11 - 15, som er den tiden av døgnet man har fått LH toppen over i urin. Og så er det viktig at du holder deg i fire timer før testing, og ikke drikker de siste to timene før testing. :) Du får bare si ifra om du lurer på noe, jeg har skrevet et svar her: http://forum.babyverden.no/threads/el-tester.1735840/ og der kan du også se en del eksempler på testene, dersom du skal bruke sånne hvor du må tolke strekene.

Tusen takk for svar :) :) aiiii det gjelder å holde tungen beint i kjeften skjønner jeg :O takk Lykkeliten_86 ska se gjennom tråden du linker til spør når jeg lurer på noe :D <3

Back
Topp