x1xMsMarte.
Forumet er livet
Her er faktisk et par stykker inne på forumet som har barn med downs, og veldig mange sårende innlegg for dem her sikkert...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: MsMarte.
Her er faktisk et par stykker inne på forumet som har barn med downs, og veldig mange sårende innlegg for dem her sikkert...
ORIGINAL: ~Maddy~
kan ikke ta hensyn til alt og alle her inne,da får vi ikke diskutert en dritt...
nei sant nok,men det å kalle det egoistisk bare fordi man skal være "fri" tar jo kaka[:@] hørt noe så dumt....
da kan jeg si det på denne måten å da?? : det er egoistisk å føde frem ett barn med downs,fordi man risikerer at ungen er alvorlig syk og kan få det mye vondt.......[8|][8|][8|][8|][>:]
ORIGINAL: MsMarte.
ORIGINAL: Toadette|Med|Spire
ORIGINAL: Toadette|Med|Spireser jo det!!!dårligere imunforsvar,derfor mer syke,tilrettelegging av alt mulig,hos noen få...
jeg har da sett folk med downs som ikke har noe særlig liv å,selv om de fleste har det...les en gang til du[;)]
hvordan VEIT du det?
medfødte hjertefeil osv osv osv......
var hvertall dette jeg så,og ble fortalt av sykepleirene og faktisk FORELDRE av disse...
syns ikkje det var gode grunner til å si at de var alvorlig syke og hadde det vondt. og vil vertfall ikkje si at det var grunner til å si at de ikkje har noe særlig til liv
dette gjelder jo generelt andre barn òg , ikkje kun de downs
ORIGINAL: MsMarte.hva vet du om det???? er jo ikke snakk om frihet,men barn med downs KAN være mye alvorlig syke..men ikke alltid,det vet man aldri..
kan ikke ta hensyn til alt og alle her inne,da får vi ikke diskutert en dritt...
nei det har jeg ikke sagt heller, men dette temaet er sikkert ekstra ømt for dem det gjelder..
abort i seg selv er en helt naturlig diskusjon i seg selv syns jeg..
men det å la barne slippe å lide syns jeg virkelig er den dummeste grunnen til å velge abort!
de lider jo ikke slik som alle tror, er jo heller det at foreldrene ikke vil lide selv med å være så bundet til barnet så og si livet ut, uten å være like ''fri''..
legger til det jeg skrev i den andre tråden;
greit nok at de KAN leve så og si normale liv og alt det der,men noen GJØR IKKE DET! den sjangsen ville jeg ikke tatt,da ville jeg heller spart meg OG IKKE MINST BARNET MITT,for alt som eventuellt måtte komme!! er aldeles ikke egoistisk!!!!!!! man må tenke på seg selv også i en slik situasjon,om man klarer det,hva med eventuelle søsken? er mange spørsmål,på godt og vondt som man må stille seg...og HI,har du ett barn med downs eller? eller dere andre som syntes det er egoistisk å ta abort?? dere VET da ikke om det er så jævla enkelt dere heller,og dere VET ikke om barnet er friskt eller har ett stort hull i hjertet f.eks..
er det en sjangse å ta? noen syntes det,andre ikke...syntes faktisk det er mindre egoistisk å verne dette barnet for EVENTUELL mye smerte og vanskelige situasjoner! så jeg ville nok valgt abort,99% sikker,men aldeles ikke 100%er jævla enkelt å si ja,det ville jeg,eller nei det ville jeg ikke når man aldri har vært i situasjonen før! de er like mye verdt som andre barn,selvfølgelig,men det er vanskeligere tror jeg! (har jobbet med barn og voksne med dette)...og gjennomsnittsalderen er noen og 40
jeg vil ikke,mest sannsynlig dø før ungen min....men det vet man jo aldri såklart,men dere skjønner....
blir provosert av dette egoist tullet!!!!!![]()