Angående bilstol nr 2

Chamonix

Supermamma
*MIA*
Begynner jo å nærme seg tiden for å bytte bilstol nå snart for de fleste :)
Hvilken stol har dere valgt/vil dere ha og hvorfor? Hva tar dere hensyn til?
Har sett litt på cybex sirona, men er veldig i tvil da ryggen skal være kort og lillemann er lang .. vil helst ha isofix hvertfall :)
 
Her overtar hun broren sitt britax maxway når hun er klar for det :) Da blir det et cybex pallas 2 fix til han ;) Regner med det skjer nærmere våren, hun sitter godt i det hun har nå. Også vil jeg at storebror skal bli større før vi bytter til fremovervendt.
 
Vi har valgt Britax Dualfix som er samme type sete som Sirona, men har lenger rygg og tar mindre plass i bilen :)
 
Tulla skal få det samme setet som storebror, Maxicosi 2way Pearl. Er kjempe fornøyd med det setet :) lang rygg, og superlett å justere til sovestilling. Isofix som piper om det er feilmontert også, et bra sete! Scorer veldig bra på tester og.
 
Etter mange runder med meg selv, og internetten har vi nå landa på britax max-fix2:).. Igrunn samme sete som dualfix, bare uten "snurring".. Jeg ser ikke poenget med å snu på setet for å plassere ungen, å fremovervendt skal det jo uansett ikke stå før han er minst 4år, å da blir det beltestol:)..
Isofix sete som er plus-godkjent:)..

I vår andre bil kommer han til å sitte i britax multi-tech2, da vi ikke har isofix der:).. Storesøstra har forøvrig brukt, og bruker fortsatt sitt multi-tech sete bakovervendt, og vi er veldig fornøyde med det! Brukt fra hun var 5mnd, og hun har fortsatt god plass og sitter kjempegodt, til tross for at hun er over 1m lang, og ca 15kg tung:).. Har bare gode ting å si om det setet:)..
Kjøpte nylig ny hovedbil, og veldig glad for å ha isofix festing der, selvom beltemontert sete ikke er noe problem:)..
 
Betsafe ikid isize... Kom i april.. Eneste stoln som støtter de nye kravene. Super stol frøkna bynte med den da hun var 5 mnd, bilturer har gådd fra et mareritt til en fryd! stolen har 3 liggestillinger, dvs at de minste barna ikke sitter så rett i ryggen og lille frøkna klarer å se godt ut av vinduet i denne stolen
 
Vi kjøpte akkurat cybex sirona. Et stort pluss at det er best i test, og var også ute etter ett sete man kunne snu mot seg for å ta barnet inn og ut, fordi det er mer lettvint, men mest fordi sambo sliter med ryggen og er bedre for han.
 
Back
Topp