Angående bæresele....hva tror dere!

Eli_b

Betatt av forumet
Samsonite Rival Front Baby Carrier eller babybjørn?
hvilken er bedre/ best?!

Det var kjempediskusjoner på forum ang dette da jeg fikk nr 1. Babybjørn kom ikke så godt utav disse trådene, for å si det sånn. Den er visstnok ikke så ergonomisk bra når de er små..

Jeg har Ergo Baby, ellers var det mye Menduca som ble positivt omtalt..
Men det er nok en smakssak, og jeg VET ikke, bare oppsummerer utallige tråder om tema ;-)

Selv foretrekker jeg Mei tai, ergo el manduca og evnt sjal.
Alle de gir god komfort for bæreren og en ergonlmisk stilling for barnet.

Tror ikke jeg villa valgt baby bjørn iallefall! Prøvde den i en halv time å ble låk i ryggen! Pluss den ser ikke noe god ut for bebien :/ jeg har beco butterfly, har ikke testet den til bebi enda men tor den er bra :) ellers er manduca og ergo baby gode seler tror jeg :)

Anbefaler manduca, Beco, ergobaby eller mei tai. Ikke babybjørn!
Alle bruker den likevel dessverre, det er jo den selges i butikk og det er lite opplyst om bakdelene ved denne. Les på tettinntil.no om ulike bæreseler, forum og bruktbæretøy der.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Vedlegg

• 1370166965570.jpg
    1370166965570.jpg
    17,4 KB · Visninger: 46
Ja jeg hadde villa googla endel før jeg kjøpte :) de gjorde jeg iallefall :) evt dra til en plass der dem selger å prøve :)

Sørøst, les på tettinntil eventuelt spør på forumet! Masse hyggelige mennesker som svarer på mange spørsmål! Man vil jo ha det beste for babyen sin! :)

Fikk hjelp til sjal der!

ImageUploadedByBV Forum1370169328.357682.jpg

-- tasting fra mobil --

Har ergo baby og mei tai etter snuppa...lyst å prøve sjal i tillegg denna gangen :-)

Jeg har lest og undersøkt masse om dette! Og det jeg har kommet fram til er at Baby Bjørn er et stor NO NO (den er ikke ergonemisk utformet og kan skade hoftene til baby). Ellers er det mye smak og behag blant folk som bruker ErgoBaby, Manduca, Beco, Mei Tai og Angelpack.

Jeg har kjøpt Angelpack og Boba Wrap sjal. Gleder meg veldig til å få prøvd!

Samsonite skal jeg ikke uttale meg om, men babybjørn ville jeg styrt unna. Selv skal jeg ha Ergobaby eller manduca. Går nok for ergobaby sin, siden den har spedbarnsinnlegg.

Gutt født 09
Baby sept 13

Har googlet samsonite sin nå, og den minner veldig om babybjørn sin i utførelse. Mtp babyens hofter ville jeg ikke brukt den!

Gutt født 09
Baby sept 13

Vet ingenting om disse. Jeg er neimen ikke sikker på om Babybjørn er så fryktelig ille, men jeg har ikke prøvd. Jeg hadde en mei tai jeg brukte da han bikket nyfødtperioden iallefall. Fikk aldri bruk for sjalet ettersom han var en ekstremt bedagelig sovebaby :)

Her kan man se forskjellen på baby Bjørn og en ergonomisk korrekt bæresele. Om vi skal ha bæresele, blir det hvertfall ikke baby Bjørn..ImageUploadedByBV Forum1370206099.355816.jpg

Back
Topp