Angående amming

pamelahjørdis83

Gift med forumet
Min lille prinsesse på snart 8 mnd har begynt å nekte puppen og det er jo greit nok.Hun vil ha en gang på natta og to ganger til i løpet av dagen, altså tre ganger til sammen i døgnet.Er det for lite melk?Burde hun fått noe annet itillegg?Jeg vet hun ikke liker mme for det har jeg prøvd før.Er det helt totalt feil å introdusere litt h-melk?Er så redd hun ikke får nok melk jeg nå[8|][:)]

Skal sies at hun spiser fire måltider(noen ganger 5) og får vann ved siden av så væske får hun nok av.[:)]

For tidlig med H-melk ja. Hun kan få fryktelig vondt i magen av det, så best å la være.

Om hun får vann og litt amming så er vel det nok? Eller du kan prøve MME, eller kanskje pumpe ut melk så du har å gi ved siden av.

du skal ihvertfall ikke gi kumelk enda.. du kan introdusere youghurt osv forsiktig ,men man venter med ren melk til de er ca 1 år om de ikke reagerer på andre inntak av melkeprodukter

prøv rismelk? annen type mme, og vann

de må ikke ha så mye melk når de er 8 mnd, da er det normalt de trapper ned og begynner med grøt og brød
[:)]

Jeg ville ikke gitt henne kumelk... det er for tidlig...

Jeg hadde samme problemet da mi var på den alderen og spurte helsesøster, hun sa at den amminga man gjorde ofte var nok i massevis pga at ungen er veldig effektiv i spisinga og ikke trenger like mye som før, særlig når hun spiser så mye ved siden av. Mi var et matvrak og spiste det samme som vi gjorde og drakk godt til alle måltidene så tror ikke du skal bekymre deg :)

Hvis hun spiser grøt så er det MME i det og det teller under væskekvota:)

Back
Topp