Angående alkohol og barn..

November lykke

Forelsket i forumet
Jeg vil bare ha deres synspunkt på om dere synest det er greit å kombinere barn(epass) og alkohol, og eventuelt hvor mye/lite..

Grunnen er at vi var på ferie med svigers, og hadde en fight med svigerfar for han mente det var greit å kombinere alkohol og barnepass, for de var tross alt på ferie.  Så det endte med at vi ga pokker i alt barnepass og hadde jenta vår selv..

Svigerfar mente jeg hadde et alt for snevert syn på det, for sånn var det ikke når de hadde barn, men nå er det nå sånn en gang da at da røyka de jo i bilen også med barn tilstede...

Edit: her er det snakk om en aktiv 1 åring som farer rundt overalt og som har begynt å reise seg..

Så lenge vedkommende begrenser seg til 2 pils eller et par glass vin , så ser jeg ikke problemet...
Noe mer blir uaktuelt, berusede personer og barn hører IKKE sammen emoticon

Alvepike skrev:
Så lenge vedkommende begrenser seg til 2 pils eller et par glass vin , så ser jeg ikke problemet...
Noe mer blir uaktuelt, berusede personer og barn hører IKKE sammen emoticon

sign!!
og man må ikke drikke hver dag,selv om det er ferie! :)

et par glass vin eller øl har jeg ingen problemer med. Men fyll? Ikke faen!

LadyGodiva skrev:
et par glass vin eller øl har jeg ingen problemer med. Men fyll? Ikke faen!

Meningsløst å lage en sånn tråd uten å si noe om hvilke mengder det er snakk om da...
Jeg hadde tålt et glass eller to, men det kommer jo også an på hvordan denne personen reagerer på alkohol.
Jeg vet at mine foreldre kunne drukket to glass uten å bli synlig beruset, men jeg vet også at det kunne vært for mye for meg u sydenvarmen:P

Jeg synes det er greit å ta litt alkohol når jeg har jenta mi selv.. men ville aldri ha drukket når jeg passet andres barn.. og hadde heller ikke likt av de som eventuelt passet jenta mi satt og drakk!

Jeg kjenner mine egne begresninger.. men kjenner at jeg ikke stoler 100% på andre

Det var snakk om 3 øl og ett glass vin.. 

Det hadde jo ikke plaget meg i det hele tatt om de drakk på kvelden, men å begynne med øl en time etter frokost synest jeg er litt i drøyeste laget.. 

Og det som sårte mest var at han sa at visst han ikke fikk drikke fikk det bare være med barnepassen..  Jeg oppfattet det vertfall som at det var viktigere å drikke ølene sine enn å tilbringe til med barnebarnet...

det er IKKE greit med alkohol og barn.spess ikke om en er aleine med barnet.samboern i hus her enser ikke alkohol når han er aleine med minsten.jeg er der at det skal ALLTID være en person i hus som ikke tar noe om en skal ta seg noe.når vi begge er hjemme med barna så kan han ta seg et par tre øl .men etter det stopper han.og det er sånn alle burde klare og tenke.så jeg syns det var veldig bra du blåste i barnepasset.det sier faktisk alt om deg og at du bryr deg ;)

det er IKKE greit med alkohol og barn.spess ikke om en er aleine med barnet.samboern i hus her enser ikke alkohol når han er aleine med minsten.jeg er der at det skal ALLTID være en edru person i hus om en skal ta seg noe.når vi begge er hjemme med barna så kan han ta seg et par tre ør på kvelden.men etter det stopper han.og det er sånn alle burde klare og tenke.så jeg syns det var veldig bra du blåste i barnepasset.det sier faktisk alt om deg og at du bryr deg ;)

November lykke skrev:
Det var snakk om 3 øl og ett glass vin.. 

Det hadde jo ikke plaget meg i det hele tatt om de drakk på kvelden, men å begynne med øl en time etter frokost synest jeg er litt i drøyeste laget.. 

Og det som sårte mest var at han sa at visst han ikke fikk drikke fikk det bare være med barnepassen..  Jeg oppfattet det vertfall som at det var viktigere å drikke ølene sine enn å tilbringe til med barnebarnet...

ser ut som om noen har et problem med alkohol...

Om jeg passer mitt eget barn kan jeg ta ett glass vin eller 2, men IKKE mer. Om jeg skulle passet andres barn ville jeg ikke drukket. Og jeg ville ikke sendt ungen min til noen som ikke kunne holde seg unna flaska, mer enn 1 glass da....

Det kommer jo an på mengde, tid og hvordan personen påvirkes. Vi har vært på ferie med hele familien min nå. 9 voksne og 6 barn. Da det var all inklusive ble det en del øldrikking gjennom hele dagen, men ingen ble drita for å si det sånn...
Dersom det var snakk om 3 øl og 1 glass vin gjennom hele dagen, hadde jeg ikke vært så veldig bekymra om bestefar passa jenta mi (men jeg vet hva han tåler å drikke da).

Jeg er av den oppfatning at barn og alkohol ikke hører sammen uansett jeg da, så jeg forstår deg godt! Han kan drikke 364 dager ellers i året, hvorfor MÅTTE han drikke den dagen han skulle være barnevakt?

Jeg har ingen ting imot å ta meg et glass eller to med vin til maten (Samboeren øl.) Men aldri å bli full. Har heller ingen ting imot at svigers gjør det samme, bare de vet grensene sine og stopper faktisk.
Respekterer at andre har null toleranse, og ville aldri ha funnet på å tatt et glass til maten om jeg passet noen andre sitt barn.

Back
Topp