Aner ikke hva jeg skal gjøre. Trenger hjelp!!

*Zetrine*

Blir kjent med forumet
Det begynte onsdagen i påskeuka, vi var reist på hyttetur da eldstemann får feber 39,8 og stygg hoste.. Gav paracet og holdt gutten inne. Torsdagen gikk og fredagen kom, tok han da til legevakta der vi hadde hytte pga null søvn, og han sleit med hosten.. Fikk da beskjed om at han hadde litt høg respirasjons frekvens, og siden han var så slapp og elendig så skulle vi ha lav terskel for å ta kontakt igjen, og at det da evt ble innleggelse.. Sendt hjem med pencilin...
Fredags kvelden reiste vi hjem, og han var ikke bedre. Fortsatte med feber og slapp + hoste.. Gav paracet..
Lørdagen kom, og han var fortsatt ikke bedre, pencilinen funker tydeligvis ikke. Tar kontakt med legevakten her vi bor, crp på 40, ikke spesiell høg,men passet ikke med allmenntilstanden, så hun ville sende oss på sykehuset for flere prøver. Der viser at han har lavt surstoff i blodet, lavt væskenivå. Må kjøre i han masse drikke, evt få intravenøst.
Han får også øyebetennelse. Søndagen er han bedre, vi får reise hjem.. Mandagen begynner det igjen, feberen går opp igjen, fortsatt slapp,sovner, får ikke kontakt..... Legen på tirsdag, ny type anitibiotika, ery max og noe for hosten (husker ikke hva det het)... Feber fri... Og i dag, torsdag våkner han med feber 39,6 igjen, hoster til han kaster opp og er slapp.......

Tillegg så har han ikke spist noe særlig på en uke, og han har ikke så mye å gå på fra før av...Drikker minimalt...

Han har jo bare brukt denne ery max'en i 2 dager nå, og det skal vel gå 2-3 dager før den funker.. Men når han igjen får feber i dag så blir jeg usikker..

MEN; hva hadde dere gjort????

Ville tatt kontakt med legevakta eller fastlegen igjen. Heller en gang for mye enn en gang for lite. Ønsker god bedring til gutten deres

Takk for svar :) Venter til kl 12, og ringer da..

Ringt,men fikk ikke komme til, måtte ringe legevakt kl 15 fikk jeg beskjed om.........

oslojente1980 skrev:
Ville tatt kontakt med legevakta eller fastlegen igjen. Heller en gang for mye enn en gang for lite. Ønsker god bedring til gutten deres

En antibiotika kur tar opptil 72timer før den begynner å virke. Sambo måtte begynne på 3 forskjellige typer her tidligere i år før de fant en som virket.

Back
Topp