Andrea vil ikke lenger...

carinasverden

Forumet er livet
Andrea vil ikke ha fast føde lenger. Hun vil bare ha pupp[8D] Det er greit å spise littegrann fruktmos på kvelden og kanskje 20ml drikki på flaske[8D] Så utenom de 20ml så få¨r hun i seg kanskje 2-3 ts per dg[8D]
Hun som spiste så mye (var oppe i nesten en hel posjon til sammen i løpet av dagen)[8|]

Søstern min trodde kanskje det var fordi jeg er dagmamma nå så Andrea vil ta den ekstra kosen hun får fra amminga[8D] Det resulterer jo i at hun er så morsom og våkner hver 1-2. time om natta[8D] JIPPI![8D][8|] Dessuten vil hun ikke sove i sin seng når vi først har lagt oss, så da kommer hun opp i vår seng, det positive er jo at hun kan forsynes seg med mat selv når hun er sliten[:D]

Noen andre som ikke vil ha fast føde?[:)]

Vår mini hadde en periode der han plutselig ikke skulle ha fast føde lenger, varte ca 2-3 uker tror jeg, men så snudde det seg plutselig igjen [:)]  Håper det går seg til!

høres slitsomt ut.. men kan nok hende det er pg du er dagmamma ja..
at hu tar igjen mamma-kosen i amminga..

har nok ingen råd.. får her er det stikk motsatt.. hu vil IKKE ha pupp her.. kunn mårran og kvelden.. og kansje 1 gang om natta..

Eldstejenta mi var også en skikkelig "puppeelsker", og ble fullammet til hun var 6 mnd. Var ikke voldsomt interessert i annen mat da heller, men begynte så smått. Hun hadde flere perioder hvor hun ikke spiste noe særlig annet enn pupp på noen dager (noen ganger en hel uke), men plutselig var det i gang igjen. Nå skal det sies at hun sov som en stein på natta allerede var 3 mnd alder og fortsatte med det, så derfor ble jeg ikke så stressa ang det heller. Skjønner du gjerne vil finne en løsning når det virker som om hun sliter fordi hun får i seg for lite, men har ikke så mange tips tror jeg. Husker vi frista med favorittfruktmosen på grøten, men fant etterhvert ut at hun var mye mer glad i brød og litt av den maten vi hadde til middag, så hun spiste ikke middagsglass og grøt så lenge.
Prøvd å la henne spise sammen med dere å få litt av den samme maten som dere?

ORIGINAL: Vesla222

Vår mini hadde en periode der han plutselig ikke skulle ha fast føde lenger, varte ca 2-3 uker tror jeg, men så snudde det seg plutselig igjen [:)]  Håper det går seg til!

her også! [:)]

Jeg har slitt endel med å få i snuppa grøt, prøvde alt mulig men hun ville ikke ha. Jeg ga ikke opp og prøvde mange merker og mange smaker, tilslutt likte hun alt av grøt hun fikk! Men nå er det det samme med middag... Har prøvd mange middagsglass men hun liker ikke at det er biter/klumper i. Så nå skal jeg prøve å lage middag selv, har prøvd litt men skal prøve andre oppskrifter. Kan hende det snur med dere snart igjen, de spiser jo gjerne mindre om de har utviklingssprang, og hun er vel mellom 32 og 37 uker? Da er det tid for utviklingssprang. Så bare fortsett å prøv, så er det godt mulig hun sluker maten en dag om ikke så lenge [:)] Er ikke lett når det er slik, slitsomt å prøve å få i ungen mat, slitsomt å måtte mate hele tiden om natta.

Håper det blir bedre! Er ikke alltid så lett med puppe-elskere [8D]

ORIGINAL: MetteJ

Jeg har slitt endel med å få i snuppa grøt, prøvde alt mulig men hun ville ikke ha. Jeg ga ikke opp og prøvde mange merker og mange smaker, tilslutt likte hun alt av grøt hun fikk! Men nå er det det samme med middag... Har prøvd mange middagsglass men hun liker ikke at det er biter/klumper i. Så nå skal jeg prøve å lage middag selv, har prøvd litt men skal prøve andre oppskrifter. Kan hende det snur med dere snart igjen, de spiser jo gjerne mindre om de har utviklingssprang, og hun er vel mellom 32 og 37 uker? Da er det tid for utviklingssprang. Så bare fortsett å prøv, så er det godt mulig hun sluker maten en dag om ikke så lenge [:)] Er ikke lett når det er slik, slitsomt å prøve å få i ungen mat, slitsomt å måtte mate hele tiden om natta.

Har merket meg at etter at vi begynte å være hos kusinen hennes så vil hun gjerne prøve å sette sette seg opp og reise seg opp, så er ikke umulig at det skjer noe her[:)]

Får bare fortsette å prøve. Ellers synes jeg amming er veldig koselig altså, er jo ikke det[:D] Nå skal pappan være alene med henne for første gang så mulig hun får i seg mer da[:)]

Greit å vite at det er flere som har vært igjennom det samme ihvertfall[8D]

ORIGINAL: carinasverden

ORIGINAL: MetteJ

Har merket meg at etter at vi begynte å være hos kusinen hennes så vil hun gjerne prøve å sette sette seg opp og reise seg opp, så er ikke umulig at det skjer noe her[:)]

Får bare fortsette å prøve. Ellers synes jeg amming er veldig koselig altså, er jo ikke det[:D] Nå skal pappan være alene med henne for første gang så mulig hun får i seg mer da[:)]

Greit å vite at det er flere som har vært igjennom det samme ihvertfall[8D]

Da er det nok utviklingssprang ja, da sover de dårligere, spiser mindre og er mer oppmerksomhetssyk og klengete [8D] Amming er jo egentlig koselig ja, men om det blir "et mas", altså at man må amme så ofte som du gjør nå syns jeg det bare blir travelt og ikke like koselig. Har blitt litt bedre her nå når jeg får i henne fast føde. Da kan hun finne på å sove 3 timer i slengen. Når pappaen skal være alene med henne så får han nok i henne mer enn du gjør, i og med at hun ikke får pupp da.

Jeg hadde planer om å snu mat-døgnet hennes siden hun spiste mer på natta enn på dagen, slik det er med dere nå. Men hun må ha lukta lunta for plutselige snudde hun det selv [8D] Det skjedde etter at hun hadde lært å krabbe, sitte og reise seg opp. Og det var etter det jeg fikk i henne mer fast føde på dagen. Nå gir jeg henne grøt på morgenen, mellom duppene og til kvelds. Så er det bare å få i henne middag i tillegg.

Har ikke annet tips enn å fortsette å prøve, eventuelt rotere litt på grøtene, så hun ikke får samme smak hver gang [:)]

ORIGINAL: Vesla222

samme her.. men rett etter perioden var over kom det tenner, så lurer på om kansje det hadde en sammenheng..?

Back
Topp