Andre som

Ida82

Forumet er livet
pumper seg og gir på flaske? Jeg har så problemer med å få snuppa til å suge, hun bare sovner. Og så griner hun når jeg tar bort puppen. Blir jo så sårt hvis ho bare har den i munnen. Så nå har vi funnet ut at denne måten er bedre... Har jo en haug med melk da. Føler meg nesten som en ku når jeg sitter og pumper..

Her går det både på Nan og morsmelk på flaske. Pumper som en gal for å få mer melk. Fått muskler i hendene av dette[;)]. Prinsen her bruker puppen som kos, og spiser seg mett på flaske. Synes det viktigste er at han får noe morsmelk i seg , samme om det er fra flaska eller puppen. Men hadde vært enklere om han bare tok pupp da[8|]

Ja jeg fikk råd av de barnepleierne på sykehuset at jeg skulle massere/stryke isabella på kinn, hender, føtter osv.. Men hjalp bare når jeg gjorde det... Ble veldig sårt.. Og så fikk hun aldri sånn ordentlig sugeteknikk pga hun sovnet så fort.. Men får se når ho blir større og sterkere[;)] Men skulle ønske hun kunne suge pupp for er jo litt dobbelt arbeid...

Eg og pumpar og gir på flaske. Embrik var for trøytt til å suge dei første dagane etter operasjon, og så fekk eg brystbetennelse og måtte kaste melka. No har eg masse melk som eg pumpar, Embrik er ikkje veldig intressert i å suge. Dessuten er eg veldig "tungmelka", so eg skjønnar at han ikkje orkar.

Tykkjer det er stress med pumping kvar 3. time, men  det er godt for han med morsmelk så eg får berre holde på.

Pumper ca hvert andre måltid til Linus.Han bruker over en time på hvert måltid, såfor at han ikke skalbli utslitt så gir jeg han på flaske innimellom. Har da også kontroll på hvor mye han spiser.

Tobias sovnet og hele tiden ved puppen, ammingan tok over en time hver gang, han la dårlig på seg siden han sikkert ikke fikk i seg nok. Men jeg fortsatte å gi han, det fikk ta så lang tid det tok, masserte beina og prøvde å holde han våken men det var ikke lett. MEN det blir bedre, ikke gi opp, det kommer du til å angre på den dagen du har mista melka... jeg ammer Tobias fortsatt og nå er han kjempe effektiv ved puppen. MM er helt klart det beste for barnet, og ved pumping får du ikke ut all melka så produksjonen kan gå ned, men du har mye melk sier du så det er bra [:)]    du skal se hun snart våkner mer til .. Lykke til. 

Takk for svar alle sammen[;)] Nesten litt godt å se at jeg ikke er alene...

Og nesing, du får meg alltid til å føle meg roligere[:)] Takk for all hjelpa!!

ORIGINAL: Nesing

Kjære vennen min!
Bare hyggelig dersom jeg kan "berolige" deg vet du! Svarer kun ut ifra den kunnskapen og de erfaringene jeg har gjort meg. Håper det går bra med dere og at du får sovet ut litt innimellom! Tenker masse på dere og gleder meg til etter hvert å få se bilder av den skjønne snuppa.

Håper det går bra med blodsukkerreguleringen din midt oppi alt! Du er superflink, Ida!

Mange klemmer fra oss to [:)]

Har lagt inn et bilde av snuppa på underforumet her[;)] Men hun var bare 4 dager på det bildet..
Har fortsatt ikke finni den kabelen [:o] Men når den kommer til rette skal jeg nok sende deg noen bilder på pm...[;)]

Tenker ikke så mye på å måle bl.sukkeret nå, men spiser og tar insulin og sånn da. Merker at jeg får fortere føling, derfor så tar jeg en god del mindre insulin.... Tenker mest på å få tilfredstilt lille prinsessa[:D]
Hvordan går det med din diabetes??? Har den blitt bedre???

Back
Topp