Andre som sliter med pusten?

sillymor

Betatt av forumet
Er det andre her inne som har astma?
Hm.. At jeg ikke har tenkt på å spørre dere her inne om det før skjønner jeg ikke. Jeg har astma og begynner nå å slite med pusten... Er det flere som sliter med pusten? Kanskje det er det selv om man ikke har astma også.. Jeg har ihvertfall den siste uke kjent at pusten bare er blitt borte... orker liksom ikke så mye før jeg må stoppe og hive etter pusten..
Hadde vært greit om jeg hadde noen andre astmatikere å snakke med kanskje?! Ikke greit å være 1 gangs gravid og med en alvorlig lungelidelse. Alt er jo nytt når det gjelder svangerskapet.
Vel, vil ønske dere alle en riktig god tirsdags morgen!!

jeg har ikke astma, men må hive etter pusten av å bare gå i en trapp...[:'(][:@]
men er i veldig dårlig form, så er nok derfor.
sitter for det meste på fua, så er ikke så mye som skal til før jeg blir annpusten.

men er sikkert enda værre når man har astma da?

lykke til iallefall[;)]

hei!! Min søster som ikke har astma ble skikkelig tungpusten på slutten av svangerskapet og kunne ikke skjønne hvordan jeg skulle klare meg hvis jeg ble gravid. Så det er nok helt vanlig å bli tungpusten men så dårlig som jeg er nå er ikke noe gøy i det hele tatt...
Men lykke til med pusten din og svangerskapet...

Jeg har astma og sliter enda mere nå som jeg er gravid. Fyttikatta kor fort tungpusta jeg blir, og veldig slimete. Har vært på sykehuset med det igjen og de sier at jeg må bare pøse på med medisin for det er veldig viktig at vi er i form og har kontroll på astmaen til fødselen!!!!! 

Lykke til

Uff hørtes ikke godt ut [:(] Har ikke astma selv heldigvis, så er ikke noe plaget med pusten.. IAllefall ikke sånn som deg!!

Håper du får noen gode råd her inne [:)]

Hei Trudes!
Vet du hva du har i PEF verdier nå? Jeg blir ikke fulgt opp av lungelegen min og har prøvd å få tak i han i en uke nå for å høre om mine verdier er normalt. Skulle så gjerne ha snakket med han ang graviditet og astma min. Vet at jeg må pøse på med medisin. Jeg har PEF på rundt 110 før medisin og ca 150/160 etter.. ikke store virkningen der... Synes du dette er veldig lavt?

Jeg har ikke peiling på verdiene du prater om..............jeg sliter bare med astma på vinteren, ved fysiske anstrengelser og ved graviditet, men det blir desverre verre med årene. Kan desverre ikke svare deg på det nei.

Ja ja ..  takker alikevel jeg da...
Du får ha en fin dag i dag og kos deg masse. Ikke gjør for mange ting da.

Hei og god morgen [:)]

Er så heldig å ha astma jeg å...Å merker det veldig godt på pusten. Har ingenting om dagen. Bare jeg går opp en trapp, så må jeg stoppe opp for å få igjen pusten. Begynner å bli ganske slitsomt det der. Peser som en hvalros av ingenting... Godt det er flere enn meg da [8D][;)]

Hei hei[:)]
Sliter med at jeg begynner å få astma som en allergisk reaksjon på den fandens bjørka.
Men har egentlig vært anpusten før det begynte også, oi forbindelse med trappe bestigning og stinne legger. Så det blir nok ekstra slitsomt i perioden fremover(gruer meg til Mai).
Men ventolin hjelper jo litt da.

Ja, ventolinen hjelper den, men syns ikke den virker like bra lenger. Før så tok jeg en dose å kunne gå på den en stund, men nå tror jeg nesten jeg kunne tatt en dose hver time - når jeg ikke bare ligger på sofaen da selvfølgelig [8D]

Blir anpuste med en gang jeg ligger på ryggen jeg, for lillegutt liker å plage sin mor..
Skjer av og til når jeg sitter bakover lent også, det er bare å bytte stilling så letter det.
HAr heldigvis sluppet å begynne med ventolin enda, men jeg skal ha en liggende i tilfelle det blir ille i år. I pollen sesojngen i fjord holdt jeg på å forgå. tetti tryne som få og klarte nesten ikke puste...
Astma er noe drit spør du meg....[:@]

Ja, det er helt sikkert. No skikkelig dritt å. Men men, det kunne jo vært værre da [:)]

Det er sant. Har en eldre bror som er mye mer plaget en meg, synes litt synd på han i grunn. For min astma er jo bare sesong betont og av og til kan jeg få problemer hvis jeg overanstrenger meg...
Er bare så drit i det hele tatt å føle at man ikke får puste, føler jeg får en vatt dott i hue jeg da.. hihi
Kan jeg si jeg føler meg blåst og litt fjern i grunn(noe å skylde på)

Ser at jeg ikke er alene om dette her nei og som noen sier så er det godt å ikke være alene om dette.. Med andre ord helt normalt for oss astmatikere å ikke ha pust lenger. Føler at jeg går rundt med forstøver apparatet mitt hele tiden for i det hele tatt kunne puste...
God bedring til dere alle..

har ikke astma, men lurer på en ting.. er det ikke sånn at når man er gravid så blir lungekapasiteten mindre liksom? har i alle fall hørt at det er helt normalt å bli kjappere anpusten når man er gravid! nå er det sjeldent jeg får tatt meg ut skikkelig, ettersom jeg har bekkenløsning, så jeg har ikke merket noe særlig til det selv da..!

jo da lykkeligemeg!! Du har helt rett.. man blir ofte kjappere tungpusten når man er gravid.. Det er helt vanlig det, men jeg har vært det lenge nå med forverring den siste uken og når man ikke har mye å gå på frafør så er det ikke mye igjen liksom.

Back
Topp