andre som sliter med komunikasjon

verteline

Elsker forumet
i forholdet?...

eller vi sliter ikke sånn sett, har det egentlig kjempe flott :) men jeg merker at det er sliiitsomt å alltid måtte draaaaaaa alt ut av mannen...

han snakker svært lite, har han allitd gjort liksom, kan snakke men da om overfladiske ting.. å vanskelig å snakke med...

tips til hvordan jeg kan gjøre det lettere for han? å tips til hvordan jeg som er en åpen bok kan tolerere det litt bedre?....

ja vi ha snakket om det MANGE ganger, å han sier han skal prøve til det bedre, å vi har komt opp md mange muligheter for å gjøre det lettere men blir aldri bedre...

Hm. .Hvor lenge har dere vært sammen? Ser at dere venter barn, og ikke for å drepe all motivasjon, men jeg ser for meg at det vil bli en enda større utfordring for dere med baby og småbarn i huset. Ikke fordi dere er forskjellige på dette, nødvendigvis, men fordi du opplever det som et problem. Det finnes helt sikkert diverse kurs dere kan prøve for å bedre kommunikasjonen, evt. familievernkontoret, men ofte ligger slikt litt til personlighetstypen også, så det kan være løsningen finnes i måter å håndtere forskjellene, ikke endre de

Juliette skrev:
Hm. .Hvor lenge har dere vært sammen? Ser at dere venter barn, og ikke for å drepe all motivasjon, men jeg ser for meg at det vil bli en enda større utfordring for dere med baby og småbarn i huset. Ikke fordi dere er forskjellige på dette, nødvendigvis, men fordi du opplever det som et problem. Det finnes helt sikkert diverse kurs dere kan prøve for å bedre kommunikasjonen, evt. familievernkontoret, men ofte ligger slikt litt til personlighetstypen også, så det kan være løsningen finnes i måter å håndtere forskjellene, ikke endre de

nei venter ikke, vi har en gutt på 12 mnd :) vi har vært sammen i 4 år og skal gifte oss om tre uker :) neida vi har ikke problemer med dette i det hele tatt, bare jeg som er så snakeksalig som skulle ønske det var "lettere" å få igang en samtale liksom.. ikke at vi ikke prater.. men når vi typsik skal snakke om noe som er "vanskelig" er det ALLTID jeg som syter showet for han sier så innmari lite liksom....

så ønsker et tips om hvordan jeg kan påenmåte hjelpe han (bler jo feil å si det slik men) til  å snakke lettere med meg?... men for all del han er jo bare sånn, å har jo aldri snakket liksom...

verteline skrev:

Juliette skrev:

nei venter ikke, vi har en gutt på 12 mnd :) vi har vært sammen i 4 år og skal gifte oss om tre uker :) neida vi har ikke problemer med dette i det hele tatt, bare jeg som er så snakeksalig som skulle ønske det var "lettere" å få igang en samtale liksom.. ikke at vi ikke prater.. men når vi typsik skal snakke om noe som er "vanskelig" er det ALLTID jeg som syter showet for han sier så innmari lite liksom....

så ønsker et tips om hvordan jeg kan påenmåte hjelpe han (bler jo feil å si det slik men) til  å snakke lettere med meg?... men for all del han er jo bare sånn, å har jo aldri snakket liksom...

Ja, 12 månder var kanskje et litt langt svangerskap, når jeg tenker etter ;)
Neh, da er det vel bare å bruke kvinnelist og lære seg å forstå mannens hjerne. IKKE no problem:)

Jeg tror du bare må godta ham som han er jeg :-) Og så får du verdsette det de gangene han faktisk er med på en samtale som inneholder noe mer enn småting.

Vi hadde en sånn i går kveld, hadde sett film og begynte plutselig å snakke og der ble vi sittende. Det var så koselig! Ellers er det heller sjelden at det skjer, vi snakker mer dagligdagse ting. Men plutselig snakker vi om vitenskap eller filosofi eller whatever og da koser vi oss begge to.

Back
Topp