Andre som sliter med hodepine?

sliter med det jeg og..liker ikke å ta paracet i utgangspunktet.. men har tatt et par ganger, men syns ikke det hjelper allikevel.. :s Har hatt migrene før, og det har desverre kommet tilbake i mine to forrige svangerskap også.. kjenner igjen symptomene.. :S Men men.. Heldigvis ikke hver dag!! Men kjenner det er tungt å starte dagen med skikkelig vondt i hue.. :(

Det er mange forskjellige meninger om det med Paracet og graviditet. Men uansett så tror jeg ikke det er bra å ta for mye, men man skal jo heller ikke gå rundt å ha vondt, for det kan jo heller ikke være helt godt for mini... Så tror en må ta det litt på feelingen, og i forhold til hvor mye paracet man har pleid å ta tidligere... For min del har jeg jo ikke tatt mengder med paracet når jeg har hatt vondt, derfor tørr jeg ikke å ta noe mer nå. Men det aller beste er sikkert å høre med legen sin :) 

Min hodepine har gitt seg nå, heldigvis :) Håper den ikke kommer tilbake med det første, og håper dere andre som sliter også blir bedre snart! Det er slitsomt når det er så ille at en føler en ikke kan gjøre noe som helst!! Istedenfor hodepine har jeg vært så uheldig å fått vondt ved et parti nede i ryggen da!! Har sliti med det før, og når jeg vred meg i en spesiell vinkel tidligere i dag så sa det bare pang...! usj... så nå har jeg prøvd å gå litt rundt (eneste som hjelper er å gå og bevege seg), håper virkelig det gir seg!! Fikk karra meg inn i dusjen også.. Haha! Gamla på tur!! off.. Vil ikke gå rundt å slite med masse sånne unødvendige smerter i dette svangerskapet!! Og liker egentlig ikke å klage overfor meg selv (bare sånn for å ha sagt det), men nå ble det visst slik:P 

Virker som alle her på denne tråden kun tar paracet når det absolutt er nødvendig, og det er akkurat slik det skal være.
Som statens legemiddelverk anbefaler:
  • Paracetamol er fremdeles første valg som smertestillende eller febernedsettende behandling hos gravide
  • Behandlingen bør være så kort som mulig
  • Gravide med behov for smertestillende og/eller febernedsettende behandling over en uke bør rådføre seg med lege.
Generelt kan det være lurt å spørre legen eller på apotek dersom man skal bruke legemidler når man er gravid.

Back
Topp