Andre som sliter med hodepine?

Friele

Glad i forumet
De siste dagene så har jeg hatt en veldig hodepine rett etter at jeg har stått opp. I dag våknet jeg av at jeg hadde vondt.. Jeg trenger bare å ta en paracet så går det over etterhvert, men syntes ikke noe om å ta paracet hver dag hvis det skal fortsette slik! 
Jeg har heller ikke hatt noe særlig trøbbel med hodepine tidligere.... Kan det være at jeg har lav blodprosent? Har begynt å ta jern, så håper det hjelper litt... 

Jeg har en del hodepine, men det tror jeg kommer av stive muskler i nakke og skuldre. Hjelper når mannen masserer meg :-) Har hørt at hodepine er et symptom, så kan være det ikke er noe grunn til at du har mye vondt. Håper du blir bedre snart :-)

Der sa du noe!! Hehe.. Sliter selv med stive muskler og ledd, spesielt oppe i nakkeområdet. Var en periode jeg gikk til kiropraktor, og ved en anledning så trykket han på et spesielt punkt i nakken min og da kom den typiske hodepinefølelsen! Jeg har jo hatt vondt i hodet tidligere også, men nå er det mye mer intenst, så er sikkert derfor jeg ikke tenker over at jeg har hatt vondt tidligere, da har den bare vært mye mer moderat.. trengte ikke ta paracet heller.. er ikke så glad i å ta for mye paracet altså :P 

Da fikk jeg jo litt svar egentlig..Takk :) Får trygle han samboeren når han kommer hjem om å massere litt! Håper på at det blir bedre, for oss begge 

Det var jo godt jeg kunne hjelpe litt ;-) Mitt problem er at frontpartiet har økt iallefall en størrelse, så tror det er blitt litt tungt for skuldrene og nakken. Men hjelper som sagt med massasje :) Håper det hjelper for deg også, skjønner godt du ikke vil ta parasett - det gjør ikke jeg heller. Ha en fin og smertefri dag :-)

Jepp, har mye hodepine. Og når den kommer varer den i ca 2 dager og ingenting hjelper...

Ja jeg har hatt konstant hode pinne fra uke 9 til uke 14..Deilig når det endelig slapp taket,. Er visst ganske vanlig. føler med deg

Gizmonie skrev:
Ja jeg har hatt konstant hode pinne fra uke 9 til uke 14..Deilig når det endelig slapp taket,. Er visst ganske vanlig. føler med deg

samme her.. Har litt fortsatt i perioder, hjelper heller ikke med paracet..

Har hatt konstant hodepine siden søndag, er ingenting som hjelper :( hadde det også i 5mnd med førstemann..

Jeg har lavt blodtrykk og blodprosent. Tror det er ett av symptomene ved lav blod prosent. Kjempe irriterende, vil helst ikke ta no paracet så må legge meg på dt verste så prøver jeg å gå turer og drikke mye vann;) hjalp med endel luft;)Men kan være andre ting også da;)

Ja! Holder på å bli gal snart. Starter hos kiropraktor på mandag, håper han kan hjelpe meg. Tror nok det kommer fra nakken. 

Ja, hatt en del hodepine de siste ukene. Jeg vet at blodprosenten og blodtrykket mitt er fint, så er ikke derfor jeg har hodepine (men det kan kanskje være en årsak hos andre?). Sliter med vondt i nakken og lurer på om det kan være en del av forklaringen.
Er sikkert litt hormoner også som spiller inn på hodepinen. Pass på å drikke nok vann :-)

Jeg sliter også med hodepine... Tror det er hormonelt, pleier også å ha hodepine når jeg har mensen... :(

Men husk å drikke masse vann! Vi trenger mer væske nå som vi er gravide...

Jeg har også en del hodepine, ganske slitsomt faktisk, håper det gir seg

Det har ikke vært like ille i dag som tidligere i uka :) Har ikke tatt noe paracet iallefall! Har tatt jerntabletter annenhver dag siden søndag, og tror det har hjulpet litt. Passer også på å drikke vann! Det er nok veldig viktig med nok væske ja 

Haha! 
Da kan jeg ikke bruke den unnskyldningen lenger nei :P Uff.. får litt dårlig samvittighet overfor han noen ganger kjenner jeg! Her har det ikke blitt så mye sengekos i det siste... syntes noen ganger det er litt ubehagelig rett og slett (etter at jeg ble gravid altså!), men jeg vil jo selvfølgelig! Så får kanskje tenke litt sånn at det gjør meg egentlig godt Flere som føler det sånn forresten??

Jeg har også endel hodepine denne gangen.
Forrige fredag var den helt absurd, jeg måtte ligge på ett sted og stirre i veggen for at det ikke skulle ta livet av meg... endte med migrene og full pakke.

Jeg har krøpet til korset og tatt Paracet 500 mg to ganger nå. Jeg må for å fungere, for når hodepinen er på sitt verste er det ille, og jeg har en på snart 3 som også trenger sitt.

Hørte med legen, og han sa det er veldig mange som har hodepine i svangerskapet. Jeg slet ikke med det sist, men tydeligvis er ikke svangerskap like.
Håper du slipper å ha det lenge til, og jeg tror ikke Paracet er så farlig så lenge det er i kontrollerte mengder. Det står i pakningsvedlegget at det ikke er registrert noen skade på foster.
Men jeg understreker at jeg IKKE er lege, og kun har lest det vedlegget....

Imogene skrev:
Jeg har også endel hodepine denne gangen.
Forrige fredag var den helt absurd, jeg måtte ligge på ett sted og stirre i veggen for at det ikke skulle ta livet av meg... endte med migrene og full pakke.

Jeg har krøpet til korset og tatt Paracet 500 mg to ganger nå. Jeg må for å fungere, for når hodepinen er på sitt verste er det ille, og jeg har en på snart 3 som også trenger sitt.

Hørte med legen, og han sa det er veldig mange som har hodepine i svangerskapet. Jeg slet ikke med det sist, men tydeligvis er ikke svangerskap like.
Håper du slipper å ha det lenge til, og jeg tror ikke Paracet er så farlig så lenge det er i kontrollerte mengder. Det står i pakningsvedlegget at det ikke er registrert noen skade på foster.
Men jeg understreker at jeg IKKE er lege, og kun har lest det vedlegget....

Jeg fikk "kjeft" av legen sist for at jeg ikke tok paracet når jeg hadde så vondt i hodet at jeg måtte ligge på et mørkt rom eller kaste opp. Han mente at det var farligere å så vondt enn å prøve å ta paracet. Når det gjelder mengde tar jeg alltid 1g og ikke 500mg. Hvis du først må ta så må du se etter hva du bruker når du ikke er gravid. Ta den samme mengden nå. 

sliter også mye med hodepine! skulle sjekke etter forige vsangerskap om jeg hadde migrene. spyr i tilegg og må ligge på helt mørkt rom.forsvant etter gravidteten. og når jeg ble gravid igjen kommer det nå igjen:/ eneste tipset jeg har er å ligge rett ut på ett mørkt rom.og drikk MYE vann. prøve å få frisk luft kan og hjelpe.  masse god bedring til deg:)

Paracetamol (paracet, pamol, pinex, panodil) er det tryggeste for gravide av smertestillende.
Det står følgende om paracetamol: Studier og lang klinisk erfaring indikerer liten risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet.

Man skal på ingen måte overdrive bruk av paracetamol under graviditeten, men f.eks ved høy feber er det antageligvis mye bedre å ta en paracet for å dempe feberen enn å risikere overoppheting av kroppen (som kan være uheldig for barnet).

Det eneste jeg kjenner til som er sagt om paracetamol og graviditet er at det muligens kan ha effekt på testiklene hos guttebabyer (for de spesielt interesserte: http://www.slv.no/templates/InterPage____82692.aspx )

Back
Topp