Andre som sliter etter juleferien?

Sirius

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Jeg synes juleferien var så fin :) Etter å ha slapt av og samlet litt energi de første dagene synes jeg det var fantastisk å ikke være utslitt hele tiden. Jeg hadde energi til overs, og hadde til og med lyst til å finne på ting både med venner og familien. Det var herlig! Nå er jeg tilbake på jobb (60%) og er helt utmattet etter 5 dager. Null energi, sliten og trøtt. Blir i dårlig humør av det også. Håper det blir bedre, at det bare er en overgang at jeg er sååå utmattet for dette er ikke noe kjekt. Alt er ett ork. Det er ett ork å handle mat, lage middag, lufte voffen osv. Timene etter eller før jobb går med til å sitte på sofaen og stirre på tv og strikke, mer orker jeg ikke. Julepynten henger enda for jeg har ikke funnet nok energi til å ta den ned! Sukk.
Andre som kjenner på det samme?

Ja, men jeg har hatt influensa rett etter nyttår da :P Men tenker selv at det vil være naturlig å trappe litt ned med jobbingen framover :)

Kjenner veldig på den jeg og! Tror ikke du skal håpe for mye på at det blir bedre... Man er sliten når man er gravid og værre blir det jo bare jo nærmere du kommer termin. Jeg ble sykemeldt 100% pga kvalme og utmattelse. Nå har jeg energi til overs og klarer å bidra hjemme og leke med sønnen min. Som legen min sa, så er man gravid en kort periode av livet. Etter dette har man jo et langt arbeidsliv foran seg.. Så jeg gidder ikke presse meg selv til å jobbe nå som jeg er så sliten. Det kommer en tid etter bebisen er født også med lite søvn og sikkert enda mer sliten! Jeg ville vurdert 100% hvis jeg var deg! :)

Kjenner veldig på det samme.. uka etter jul var knalltøff, så fikk litt mer sykemelding.. skal jobbe 40% - 2 fulle dager per uke nå.. har bare sovet og sett på tv hver kveld og fridag.. unntatt fredag hvor jeg hadde litt mer kapasitet..

Ja utslitt med bekkensmerter fra h.. Er bare husmor om dagen. Og da er det bare det jeg orker også..

Føler meg hellt utslitt etter juleferien selv jeg, tiltross for jeg er fullt sykmeldt. Jeg føler jeg kunne sove døgnet rundt. Tror du skal lytte til kroppen din å få mer sykmelding før det smeller! Som det blir sagt over her, man er bare gravid en kort periode av arbeidslivet, så lytt heller til hva kroppen prøver å si til deg!

Ja vurderer mer sykemelding, men får litt dårlig samvittighet for jobben da. Det blir så mye mer på de andre. Dessuten har jeg en del kolleger som mener man skal være sliten når man er gravid og det er bare å ta seg sammen og stå på. Når man hører det til stadighet føler man seg kjib som "bare" jobber 60%... Tenkte å se denne uken an, skal til lege neste uke så får evt ta det opp da..

Ja vurderer mer sykemelding, men får litt dårlig samvittighet for jobben da. Det blir så mye mer på de andre. Dessuten har jeg en del kolleger som mener man skal være sliten når man er gravid og det er bare å ta seg sammen og stå på. Når man hører det til stadighet føler man seg kjib som "bare" jobber 60%... Tenkte å se denne uken an, skal til lege neste uke så får evt ta det opp da..
Det høres ikke bra ut, selv om jeg kjenner meg igjen med det ang. Kolleger.. føler at jeg ser i ok form ut på jobb, men helt utmattet når jeg er hjemme.. og da er det liksom ikke "lov" å kun jobbe 40%.. jeg som tenker det da, ikke kollegene som sier no..

Dette var som om jeg skulle skrevet det selv, bare at det er JEG som har hatt sånne holdninger som kollegene dine :(

Jeg føler meg skikkelig dårlig (sliten, svimmel, kvalm, vondt bekken og masse kynnere) men får likevel dårlig samvittighet når jeg tenker på de andre på jobb. Jeg jobber nå 50% og regnes som "på topp", jeg har minimalt av mine vanlige oppgaver, gjør slike ting som man aldri får tid til ellers, men som absolutt må gjøres. Og likevel mestrer jeg det ikke! Utrolig frustrerende...

Men ser an uka, som du sier... Skal til legen den 21...

Uhørt!! Sånt skal du ikke høre på! Kjenn etter selv hva du orker å ikke, det er ingen som skal fortelle deg hva som er riktig eller galt! Det er ingen som takker deg og det er arbeidsgiver sitt ansvar å sette inn en vikar! Ikke la deg presse! Husk at bebisen har det ikke godt hvis du ikke har det godt! :)

Jeg har jobbet 60 % pga ryggen og lang reisevei til jobben siden ca uke 12. Har følt at dette har vert en helt perfekt ordning. Begynte med smerter i symfysen ca en mnd før jul, men ikke sånn at de var veldig plagsomme. Nå kan jeg knapt reise meg uten måtte støtte meg, og noen ganger gjør det så vondt at jeg må samle meg før jeg klarer å gå. Ryggen har blitt veldig dårlig og. Dette kom veldig fort på meg, syns det er så rart. Jeg kommer til å be om 100% sykemelding når jeg skal til lege på torsdag, selv om jeg og kjenner på den dårlige samvittigheten.

Back
Topp