Andre som meg her??

*Svartengel*

Forumet er livet
VIP
Er det andre prøvere/gravide der ute som har ryggproblemer? Eg har nett fått beskjed om at eg må ta enda ein ny MR, og det er bare fire mnd siden siste operasjonen min.. Eg er rimeleg lei og oppgitt no[:(][:(]
Eg skal forsatt vere prøver, og hvis nokon har noko negativt å seie om det, hold det for dykkar sjølv. Eg har slitt med ryggen sida 2007, er no 26år og kan da ikkje setje hele livet på vent, da vert eg aldri mamma...

Dette vert min fjerde prolaps. Eg har operert tre gangar i fjor (februar,mars og oktober). Kor gamal er du? Kor har du prolapsene? Eg har fått det i L5-S1 eg

Bra at du forstår meg [:)] Mitt høgaste ynskje er å få born. Og eg må visst bare godta at ryggen ikkje fungerer optimalt. Nei blir neppe gravid til MR då. Sida eg får nok det i full fart. Kan ikkje vente i 2mnd eg. 

Eg har prolaps på venstre side, nesten nedi rompa[8D] Eg startet med da når eg var 23 ca. Men vart ikkje ille før eg var 24år. Kva type trim gjer du då?

Gå tur i skog og mark. Asfalt er FY. Eller så gjer eg knebøy, ligge på ryggen og bue korsryggen ved å bevege bekkenet/rompeløft/presser korsryggen ned mot gulvet og tar beina opp og sykler (som me gjorde når man var små) men aleine. Trene balanse med å ta ein fot fram for meg og legge tyngden på den og så bytter eg. Går opp på tå og så på hæl (begge bein samtidig) Annakvar. Gjer kva du orka, og stopp om det vert for smertefullt. Litt vondt må du faktisk tåla. Husk å tøye godt ut.
Ellers bør du unngå løft og all husvask, særleg mopping/støvsuging.

Før siste operasjonen min, såg da ut som eg hadde fått slag i venstre foten, den bare hang der.
Eg har sjølv vore renholder eit par år (stuepike). Eg kan aldri gjere den jobben igjen.

Hei,

Jeg har dobbelprolaps i korsryggen, tror det var L4 og L5. Jeg går til kiropraktor og har snakket med han om det å bli gravid. Han sier at det ikke er noe problem. Han sa at når man blir gravid utvikler kroppen hormoner og stoffer som gjør leddene og "virvlene" mykere og mer beveglige.
Så jeg tenker ikke på det lenger og håper jeg blir gravid snart.

Men nå har ryggen min blitt mye bedre da, sliter med å stå og gå lenge, stå lent over et bord osv, men sånn å fungere i hverdagen har jeg ikke de samme konstante smertene lenger..og jeg er 23 og har sliti med ryggen i mange mange år..

Håper ryggen din blir bedre også! :)

Lykke til :o)

Eg har heldigvis bare hatt ein gang, men den kommer tilbake hele tida.... Eg likar din kiropraktor eg[:D][:D][:D]
Det er flott at ryggen din er blitt betre no[:)]

Hei,

Jeg har dobbelprolaps i korsryggen, tror det var L4 og L5. Jeg går til kiropraktor og har snakket med han om det å bli gravid. Han sier at det ikke er noe problem. Han sa at når man blir gravid utvikler kroppen hormoner og stoffer som gjør leddene og "virvlene" mykere og mer beveglige.
Så jeg tenker ikke på det lenger og håper jeg blir gravid snart.

Men nå har ryggen min blitt mye bedre da, sliter med å stå og gå lenge, stå lent over et bord osv, men sånn å fungere i hverdagen har jeg ikke de samme konstante smertene lenger..og jeg er 23 og har sliti med ryggen i mange mange år..

Håper ryggen din blir bedre også! :)

Lykke til :o)

Ja han bruker noe som kalles friksonsbehandling ( eller noe sånt??) og det fjerner ikke selve prolapse, men symptomene på prolapse. Altså smertene blir borte og man fungerer bedre.
Prolapsen kan man ikke bare fjerne har disse legene sagt - derfor han har begynt med dette :)

ORIGINAL: Lollymamsen

Har da ingenting negativt å si om det. Det er akkurat som med alkohol og greier det, at man kan jo ikke bare sette hele livet på vent i tilfelle du skal bli gravid. Plutselig så blir du det ikke likevel, og det kan ta lang tid før du blir det. Så jeg ønsker deg bare masse lykke til videre jeg. Håper du får ordnings på ryggen, og at du blir gravid på en stund. Kanskje ikke akkurat under MR'en men, slik kan man ikke bestemme over... [:)] 

Kloke ord, som jeg signerer. [:)]

Ja, er flere med ryggproblemer her.. Jeg også!! Fikk litt for mye juling under oppveksten så jeg har en ryggvirvel som er slått halveis ut også er nakken min "dytta" fremover slik at nakkevirvelen stikker ut og du kjenner klart at det er et hakk der.. Så gruer megg litt til 3. trimester.. da må jeg sitte på rumpa meste parten av tiden!!! men men..

har skoliose jeg. Medfødt ryggskjevhet. behandles med korsett i barnetiden og operasjon om det ikke hjelper. Har for øyeblikket to skjevheter i ryggen på 54 og 59 grader. Så det kan bli en spennende tid med kul på magen.

Ja eg veit kva det er Azalia. Har sett det på plakat hos fysiodama mi. Da er nok mykje verre ein eit par prolapser..
Lykke til med eit svangerskap[:)] Da går nok bra[:)]

Back
Topp