Andre som kjenner kiling nederst i magen??

ava_adore77

Gammel traver fra 2008
Tilgangsansvarlig
VIP
Julibarna2014
Jeg har morkaken foran denne gang, så det kom ikke så tidlig som sist, men merker i dag en veldig markant kiling mot skambeinet. Skikkelig sånn at jeg skvetter til!
 
Jeg har morkaken foran denne gang, så det kom ikke så tidlig som sist, men merker i dag en veldig markant kiling mot skambeinet. Skikkelig sånn at jeg skvetter til!

Jeg nevnte det for gynokolog i går. For et par uker siden kjente jeg lett fjær kilte i magen et par ganger, og jeg spurte om det kunne ha vært fosteret jeg kjente. Jeg fikk da til svar at det nok mest sannsynlig var leamus i livmora eller noe sånt hehe. Hun trodde ikke det var bebin.
 
Dette er litt mer enn lett fjær, skjønner du... Og jeg har såpass mye erfaring med kynnere at jeg tror leamus, som jo også er muskelsammentrekninger, ville kjennes annerledes. Og jeg kjente det tidlig i forrige sv.skap også.
Kan jo ikke være helt sikker, men det er noe som er såpass annerledes enn alt annet... :)
 
Aa..nei, jeg også mente at det var en bebi jeg kjente. Var ingen sammentrekninger hos meg heller. Bare kiling som en fiskehale eller fjær. Jeg har aldri kjent sånn før eller siden og det var ganske kult. Men nå mente legen at det måtte være leamus. Kanskje får jeg aldri vite hva det var :oops:
 
Har kjent noe i magen de siste 2 ukene, men tror ikke det er babyens bevegelser jeg kjenner. Er jo så mye som skjer inni der. Syns det virker litt tidlig å kjenne noe. Kan jo umulig være så sterke spark enda.

Sent from my GT-I8730 using BV Forum mobile app
 
Leste et sted at det kan kile sånn når livmoren "skraper" på kanten av bekkenet i det den vokser og skal komme opp, og det er jo logisk mtp tidspunkt også. For leamus kan jeg si med 99% sikkerhet at dette her ikke er. :)
 
I går kjente jeg mye kiling/vibrering nederst i magen. Synes det er tidlig at jeg skulle kjenne noe allerede, men det føles helt likt som de første bevegelsene jeg kjente i uke 15 forrige svangerskap. Uansett om det er babybevegelser eller vokse-kiling, så er det koselig å kjenne at det skjer noe inni magen :)
 
Efter förra graviditeten kunde jag ibland känna bevegelser i magen som kändes exakt som när Elliot sparkade. Så jag tror att det kan vara liv i magen som skapar en exakt lik känsla, utan att det har med graviditet att göra. Förra gången var jag så ivrig på att känna sparkar tidigt att jag brukade trycka lätt med några fingrar på magen långt nere. Dutta for å se om jag kunde känna nåt som kunde vara sparkar. Och sedan hålla in fingrarna och vänta på svar. I vecka 11+ tyckte jag mig få svar på mina duttar. Men är ju otroligt tidigt då! Men de tydliga självklara sparkarna man känner utan att trycka på magen, de kom i vecka 18+.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
 
Dette er ikke spark på den måten, i alle fall. Det er vedvarende kiling som varer i opptil 20 sekunder. Som når man bruker neglene på flere fingre og skraper lett på et følsomt sted på huden.
 
Så¨kjekt hvis det er det du kjenner. Jeg er snart 14 uker, men kjenner ingen ting. Kjenner bare luft(fra tarmene) bevege seg litt rundt forbi...hehe. Ellers venter jeg i spenning. Med første barnet kjente jeg ikke før uke 24, pga morkaka lå foran. Med nummer to kjente jeg i uke 16. Det var veldig kjekk og andreledes følelse når ikke morkaka var foran.
Trodde fosteret var for lite til å gi fra seg så harde spark at vi kan kjenne det, men jeg aner ikke..
 
Back
Topp