andre som har bebiser som..

KrokkoMamma

Gift med forumet
dere finner i fot enden av senga si, med dyna over HELE seg? jeg får aldeles panikk når jeg finner han slik, han misliker det jo ikke selv, så for han er det sikkert greit, men jeg er jo så redd for denne krybbedøden som den kalles, og er redd denne dyna kan kvele han...
noen tips om hva jeg kan gjøre? legger armene hans over dyna, men han kravler seg alikvel nedover....

Ja vi hadde det samme problemet  men så kjøpte vi sånn mandrass med to kanter på sida og det hjelper. Kommer ikke på hva den heter men den kan kjøpes på Barnas Hus. Den madrassen er kjempegrei når han sover mellom oss. Den er ganske mye mindre enn den i sprinkelsenga.

legg han så føttene ligger helt i enden av senga også bygg opp med sammenrullede handkler rundt hodet hans som du legger ett teppe over eller noe så ikke handklene "sklir" unna liksom..

er helt elendig på å forklare hehe også kan du legge dyna på tvers istedet for langs slik at det er letter å få den rundt han. [;)]

takk for svar damer:) jeg har den minste dyna, men nå skal jeg legge dyna på tvers og gutten nederst i senga, JA han får heller ynke seg over at beina ligger trykt i senge- enden, men heller det enn og finne han under dyna... [;)]

Har en gutt som gjør det samme, men han tar dyna med seg[:D][:D]
Det er veldig viktig for ham å ha hendene over dynen og helst ha den godt nede på brystet, så uansett hvor langt ned i sengen han kommer er dynen aldri over ham. Ligger heller most sammen over beina hans og henda godt oppå[;)] Så slipper heldigvis å tenke på kvelning her.

Du har jo sånne soveposedrakter. Kanskje det hadde virket? Husker ikke hva de het!!

ORIGINAL: oblixpusen

Har en gutt som gjør det samme, men han tar dyna med seg[:D][:D]
Det er veldig viktig for ham å ha hendene over dynen og helst ha den godt nede på brystet, så uansett hvor langt ned i sengen han kommer er dynen aldri over ham. Ligger heller most sammen over beina hans og henda godt oppå[;)] Så slipper heldigvis å tenke på kvelning her.

Du har jo sånne soveposedrakter. Kanskje det hadde virket? Husker ikke hva de het!!

Grobag du tenkte på? Jeg har en sånn, har ikke begynt å bruke den enda så kan ikke si om den er bra eller ikke :)

Nope, snuppa her åker seg andre veien og våkner med et hyl når hodet er krønsjet i sengegavlen [&:]

Så nå har vi klosser under sengen for å heve den i hodeenden! Og det funker veldig bra, siden det ofte anbefales å heve hodesiden uansett. Vet ikke hva det sies om å heve den andre enden, dét er sikkert ikke like lurt!

Her legger Dennis seg på tvers i senga si han! [:D] Under dyna! Men jeg er faktisk ikke redd for den dyna over hodet. Det er meget tydelig at han har arvet dette etter mamman sin og morfaren sin! [8D] Er sånn jeg også... Får ikke sove hvis jeg ikke har dyna oppi trynet!

dette gjør gutten min også,men han får ikke sove hvis ikke han har dynen litt godt over haken. har hvert bekymret for dette selv,men har prøvd og ligge han på andre måter og da sover han veldig urolig. har prøvd i det siste og ligge en liten bamse i armkroken hans så drar han den opp til munnen og koser med den i stedet dynen funker faktisk ganske bra,flere dager siden jeg fant han under dynen nå:) prøvde foressten også og ta av baggen på vognen og hadde den på gulvet ved siden av sengen men da hadde han akt seg sånn nedover at beina dinglet utenfor kanten når jeg våknet.

Fikk beskjed på sykehuset jeg at de skulle ligge i enden på senga. Så han har alltid gjort det han[:)]

Men et annet tips som jeg ser ikke er nevnt, legg dyna så kroppen ligger delevis på dyna å pakk rundt. altså at dere bretter dyna og legger ungen i mellom. Så lenge ungen da ligger i senge enden får den ikke til å få dyna over hodet.

Jeg legger pledd rundt mario som vi gjorde på sykehuset så har jeg dyna brettet delevis sånn (bare så bena kommer under dyna)[:)]

Spesielt Daniel kaver seg nedover i senga. I natt la jeg han i en babysafe/sovepose og da ble det tydeligvis verre å ake seg, ble sikkert mer friksjon, så han lå fint på omtrent samme plass som da jeg la han uten dyna over hodet:)

Takk jenter[:)][:)][:)]
Nå skla det bestilles grobag pose fra barneshoppen.no!
i natt gikk det greit, da jeg prøvde og legge han på dyna, og den andre halvdelen over han....
men denna vesle krabaten klarte lell og åle seg nedover[:D][&:]

Back
Topp