Andre som går under risikofødsel-kategorien?

VesleVeslemøy

Andre møte med forumet
Jeg har fått beskjed om at jeg er risikofødende...Og nå lurer jeg på om det er flere her inne? Hva er i så tilfelle grunnen til at du er det?

Jeg er kategorisert som "rød" kvinne, er det det samme?
Jeg hadde noe som heter atoniblødning etter fødsel første gang og mistet 1300ml blod. Etter forrige fødsel fikk jeg medisiner forebyggende rett etter fødsel, og takk og pris for det. Har aldri følt meg så svak og død som etter fødsel første gang. Bare å stå i dusjen å få shampo i håret gjorde at armene skalv av svakhet...

Hvorfor er du i den kategorien, hvis det er det samme..?:-)

Jeg er kategorisert som "rød" kvinne, er det det samme?
Jeg hadde noe som heter atoniblødning etter fødsel første gang og mistet 1300ml blod. Etter forrige fødsel fikk jeg medisiner forebyggende rett etter fødsel, og takk og pris for det. Har aldri følt meg så svak og død som etter fødsel første gang. Bare å stå i dusjen å få shampo i håret gjorde at armene skalv av svakhet...

Hvorfor er du i den kategorien, hvis det er det samme..?:)

Åj! Det hørtes nifst ut, Tror det er femdoblet av hva jeg mistet forrige gang, hvis jeg ikke husker feil,da.
Jeg er "rød" fordi jeg har kraftig astma.

Ja, jeg...

Skal prøve å føde normalt etter ett KS..
I tillegg har jeg svangerskapsdiabetes.

Jeg har også "rød" fødsel. Mistet 1500 ml + blod sist. Måtte ha blodoverføring. Pluss at jeg hadde keisersnitt. Så her blir det elektrode på hodet til lille frøken fra 4 cm og overvåking. [emoji4]

Jeg er visst ikke bare risiko, men høyrisiko har jeg fått beskjed om... Hos meg begrunner de det med stor blødning etter 1.fødsel (1500ml-2000ml) bipolar og svangerskapsdiabetes denne gangen...

Mistet også mye blod sist, 2,6 l. Rift i fødselskanalen. Vil tro at jeg blir passet litt ekstra på, men som jordmor sier så er sjansen for at det samme skal skje igjen veldig liten.

Back
Topp