Andre som er sykemeldt?

Guri, dette er som å lese om meg. Jeg hadde dog SA. Men ellers helt likt fra ende til annen. Vurderer så sterkt å sykmelde meg på mandag...

Jeg er har sykemeldt meg 40%,de neste to ukene. Var også hjemme 2 dager denne uken. Syntes det var litt vanskelig å ta avgjørelsen, men kjenner jeg trenger det!

Sykemeldt i snart 2 uker nå.. skal til legen på fredag, og regner med å bli sykemeldt enda 2 uker.. :yuck: så får vi se når jeg må søke om svangerskapspenger
Sniker
Man får som regel ikke svangerskapspenger pga mors sykdom, men kun hvis jobben er til fare for barnet :)

Prøvde å dra meg på jobb i dag, men formen er rett og slett skikkelig dårlig. Klarte knapt nok bilturen til jobb (har lang reisevei). Måtte samle opp litt krefter til å klare å kjøre hjem igjen. Fikk ikke legetime før på fredag:( Vi er IA bedrift, så jeg har riktig nok egenmeldinger å bruke. Men føler jeg burde forklare meg på jobb dersom jeg er borte hele uka med egenmelding:( Har ikke lyst å fortelle verken jobben eller familie enda..

Jeg syns det er vanskelig å vurdere om jeg bør være sykemeldt eller ikke. Dro hjem tidligere fra jobb i dag og tok ut en halv egenmeldingsdag fordi jeg ikke var i stand til å jobbe lengre. Er veldig sliten, fjern og uggen. Sover dårlig om nettene og kjenner det er vanskelig å være tilstede på jobb. Jeg sa fra til sjefen om situasjonen selv om det er tidlig for å få mest mulig tilrettelegging. Hun sa jeg skulle få mer pauser, men jeg er spent på hvordan det skal gå fremover. Er vanskelig å ha et liv utenfor jobben :dead:

Prøvde å dra meg på jobb i dag, men formen er rett og slett skikkelig dårlig. Klarte knapt nok bilturen til jobb (har lang reisevei). Måtte samle opp litt krefter til å klare å kjøre hjem igjen. Fikk ikke legetime før på fredag:( Vi er IA bedrift, så jeg har riktig nok egenmeldinger å bruke. Men føler jeg burde forklare meg på jobb dersom jeg er borte hele uka med egenmelding:( Har ikke lyst å fortelle verken jobben eller familie enda..
Sniker.

Hvis du forteller sjefen din har de jo taushetsplikt, den gjelder for alle så de kan ikke si noe :) selv opplevde jeg større forståelse for at jeg har vært borte når de vet hvorfor

Jeg er sykmeldt i to uker, satser på at det hjelper.

Er 50% sykemeldt til slutten av mars. Så får vi se etter det om jeg klarer å jobbe etter det. Er en del tunge løft og annet som gjør at jeg ikke kan jobbe mere. Blir nok ikke bedre jo lengre ut i svangerskapet jeg kommer...men krysser fingrene for at jeg klarer å jobbe noe fremover

Ble sykemeldt i dag og vil nok forbli det i mange uker framover.

Sniker fra november :)
Synes dere som har blitt sykemeldt av lege at legen viste forståelse og var velvillig innstilt til sykemeldingen?
I mitt forrige svangerskap mente fastlegen at jeg egentlig burde jobbe. Hun sykemelde meg derfor kun 50%. Når jeg hadde time hos gynekolog spesialist ble jeg sykemeldt 100% de tre siste månedene av svangerskapet. Da var det han som nesten ba meg om å ta imot sykemeldingen.. Jeg ble sykemeldt pga. 4 tidligere aborter (etter hverandre), og etterhvert høyt blodtrykk. Er nå gravid igjen og lurer veldig på om jeg skal følge samme "suksess-oppskrift" som sist, eller om jeg skal presse meg som før på jobben. Har lederstilling hvor det stilles krav fra flere hold, så arbeidet er ganske stressende. Lurer også på hva legen mener om sykemelding i dette svangerskapet.

Sniker.

Hvis du forteller sjefen din har de jo taushetsplikt, den gjelder for alle så de kan ikke si noe :) selv opplevde jeg større forståelse for at jeg har vært borte når de vet hvorfor
Ja, har ingen problem med å fortelle det til sjefen, for vet at han har taushetsplikt. Jeg har en stilling der jeg jobber med én annen, og denne personen begynner allerede å virke irritert for at jeg har vært borte fra jobb fire dager nå. Så føler jeg burde si noe, men kjenner denne personen og vet at dersom jeg sier noe så vet hele bygda det.. Og da må jeg fortelle familie for å unngå at de får høre om det fra noen andre. Jeg burde kanskje bare fortelle sjefen, og så får kollegaen min vite det om noen uker? :oops: Så får han heller bare irritere seg de neste ukene, men har forhåpentligvis forståelse når han får vite det..

Sniker fra november :)
Synes dere som har blitt sykemeldt av lege at legen viste forståelse og var velvillig innstilt til sykemeldingen?
I mitt forrige svangerskap mente fastlegen at jeg egentlig burde jobbe. Hun sykemelde meg derfor kun 50%. Når jeg hadde time hos gynekolog spesialist ble jeg sykemeldt 100% de tre siste månedene av svangerskapet. Da var det han som nesten ba meg om å ta imot sykemeldingen.. Jeg ble sykemeldt pga. 4 tidligere aborter (etter hverandre), og etterhvert høyt blodtrykk. Er nå gravid igjen og lurer veldig på om jeg skal følge samme "suksess-oppskrift" som sist, eller om jeg skal presse meg som før på jobben. Har lederstilling hvor det stilles krav fra flere hold, så arbeidet er ganske stressende. Lurer også på hva legen mener om sykemelding i dette svangerskapet.

Jeg hadde en gammal drittgubbe til lege i første svangerskap. Dro dit i uke 8 fordi jeg var så dårlig, kasta opp alt jeg fikk i meg og hadde masse blodtrykksfall. I følge han var det helt normalt, så jeg måtte bare presse meg videre på jobb. Var der flere ganger pga det samme men ble sendt hjem med samme beskjed. Endelig, i uke 16, fikk jeg sykemelding. Da hadde jeg gått ned i vekt og det gikk endelig opp for han at jeg kanskje var litt dårlig allikevel... :banghead: Fortsatte å spy til uke 21 og var så utslitt av å presse meg på jobb så lenge, så da var jeg sykemeldt ut svangerskapet. Pga denne «graviditet er ingen sykdom»-holdningen byttet jeg fastlege i slutten av graviditeten.

Har nå hatt en vikarlege de siste to svangerskapene, og han er veldig behjelpelig med både kvalmestillende og sykemelding. Føles veldig mye bedre å ha en lege som «ser» meg og ikke bare har lagt seg opp en mening om at alle gravide er like.

Så det er stor variasjon av fastleger rundt om kring, man må nesten bare prøve og feile litt for å finne en bra en :shy:

Har vært sykemeldt i en mnd. Er i uke 10+1 nå. Ekstrem tretthet og kvamle. Føler meg generelt sliten hele tiden, og blir mer sliten av å ha en 1,5 åring løpende rundt som suger all overskuddsenergi ut av kroppen. Og nå har jeg fått bekkensmerter også. Aner en reprise fra første svangerskap hvor jeg fikk bekkenløsning ganske tidlig. Var 100% sykemeldt hele svangerskapet, og kan bli stor sjans for det denne gangen også. Får ta alt som det kommer. I min jobb med mye fysisk belastning og stress, er det ikke gunstig å arbeide 100%. Har heller avtale med arbeidsgiver om at jeg får komme når jeg føler meg opplagt til det, og bidra med administrativt arbeid. Det har fungert fint så lenge jeg får styre dagene mine selv. :)

Sniker.

Jeg fortalte sjefen det tidlig, og de nærmeste kollegaene.

Dro hjem i går, borte i dag og de vet hvorfor. Det er godt å vite at de ikke tror jeg bare "skulker" :happy:

Ja, har ingen problem med å fortelle det til sjefen, for vet at han har taushetsplikt. Jeg har en stilling der jeg jobber med én annen, og denne personen begynner allerede å virke irritert for at jeg har vært borte fra jobb fire dager nå. Så føler jeg burde si noe, men kjenner denne personen og vet at dersom jeg sier noe så vet hele bygda det.. Og da må jeg fortelle familie for å unngå at de får høre om det fra noen andre. Jeg burde kanskje bare fortelle sjefen, og så får kollegaen min vite det om noen uker? :oops: Så får han heller bare irritere seg de neste ukene, men har forhåpentligvis forståelse når han får vite det..

da kan den person være irritert. Du kan nok bare forteller det til sjefen hvis du føler at det er riktig å gjøre det. Og til de andre forteller du når du er klar over det.

Back
Topp