Andre som er sykemeldt?

Vurderer å bli sykemeldt 40%.. Er så sykt trøtt og sliten.. Er mye stress, uforutsigbarhet og løft på jobb så kjenner godt at det tar på! Hadde MA i oktober og kjenner at jeg er mer urolig dette svangerskapet, klarer ikke helt og glede meg over graviditeten og er redd for å gjøre noe slik at det går galt.

Jeg er ufør, men hadde nok vært sykemeldt fra uke 4 dersom jeg jobba. 24timers kvalme med oppkast og konatant brekninger, svimmel og blodtrykkfall sammen med veldig tidlig bekkenløsning topp liksom gravidfjellet. Men nå i uke 12, så begynner det å lette på de fleste symptomer. Så hang in there. Håper det er sånn for flere. Med gode treningsrutiner har jeg tro på at bekkenet skal bli levelig etter hvert også. Ta vare på dere selv, og ikke ha dårlig samvittighet for det. Det er jo det som er den største og viktigste jobben dissa månedene.

Jeg ble sykmeldt ut februar idag pga kvalme. Det satt langt inne siden jeg har mye ansvar på jobb, men jeg klarer bare ikke å være på jobb. Jobber i anleggsbransjen på en byggeplass så er ikke bare å sette seg ned å hvile når jeg vil heller.

Sykmeldt ut sv pga jobben ikke er bra for en gravid person.
Er ikke svangerskapspenger mer rett for deg enn sykmelding? Jeg får det etterhvert i svangerskapet pga risikofaktorer på jobb som ikke er bra for gravide.

Sykemeldt i snart 2 uker nå.. skal til legen på fredag, og regner med å bli sykemeldt enda 2 uker.. :yuck: så får vi se når jeg må søke om svangerskapspenger

Her frister det med sykemelding pga kvalme og trøtt her. Direkte farlig i obben min være for trøtt men pga idiotisk lønnssystem(time basert lønn og dårlig periode med arbeid ) har jeg ikke råd bli sykemeldt før lønnsgrunnlaget er oppe igjen. Utrolig stressende situasjon:banghead::banghead::depressed:
Vil få svangerskapspenger til slutt når jeg føler risikoen blir for stor i jobben.

Er ikke sykemeldt foreløpig, men tror nok jeg blir det iløpet av de neste par ukene. Når jeg begynner å spy, da orker jeg faktisk ikke være på jobb lenger :wtf:

Nei, er ikke sykemeldt, da jeg er ufør. Hadde vært sykemeldt om jeg jobbet- hatt HG i 3 ut av 4 graviditeter...

Må bare si at jeg synes veldig synd på dere som sliter med kvalme. Jeg er heldig som slipper unna det. Det eneste jeg sliter med er at jeg er ettermiddagstrøtt. I forrige svangerskap fikk jeg ganske tidlig bekkenløsning, og ble gradvis sykmeldt når jeg bikket 20 uker. Får se hvordan det går når vi kommer så langt, men foreløpig går det fint å være på jobb :)

Må bare si at jeg synes veldig synd på dere som sliter med kvalme. Jeg er heldig som slipper unna det. Det eneste jeg sliter med er at jeg er ettermiddagstrøtt. I forrige svangerskap fikk jeg ganske tidlig bekkenløsning, og ble gradvis sykmeldt når jeg bikket 20 uker. Får se hvordan det går når vi kommer så langt, men foreløpig går det fint å være på jobb :)
Her har jeg også vært plaget av bekkenløsning med gangvansker fra uke 16. Rett etter kvalmen ga seg kom bekkenproblemene. Måtte ha krykker ut svangerskapet. Har vært ekstremt vondt i symfysen, men foretrekker bekkenplager fremfor kvalme :p

Her har jeg også vært plaget av bekkenløsning med gangvansker fra uke 16. Rett etter kvalmen ga seg kom bekkenproblemene. Måtte ha krykker ut svangerskapet. Har vært ekstremt vondt i symfysen, men foretrekker bekkenplager fremfor kvalme :p
Heller bekkenplager enn kvalme ja! Selv om jeg haltet store deler av 2. og 3. trimester :laughing002 Jeg fikk ilinger ned i ene siden av rumpa av alle ting. Var som et knivstikk midt i rumpeballen hver gang jeg skulle gå. Nesten så beina sviktet under meg. Jeg har hørt at det kommer enda tidligere neste graviditet, så jeg er litt spent på det :whacky011

Heller bekkenplager enn kvalme ja! Selv om jeg haltet store deler av 2. og 3. trimester :laughing002 Jeg fikk ilinger ned i ene siden av rumpa av alle ting. Var som et knivstikk midt i rumpeballen hver gang jeg skulle gå. Nesten så beina sviktet under meg. Jeg har hørt at det kommer enda tidligere neste graviditet, så jeg er litt spent på det :whacky011
Ja, det er et herk. Jeg måtte ta MR etter fødsel for å sjekke om jeg hadde fått permanente skader, men alt var bra. Legen var sjokkert. Jeg var invalid, mener det er invalidiserende bekkenløsning jeg fikk som diagnose.. Tipper det kommer i uke 14-16 her. Hva med deg?

Ja, det er et herk. Jeg måtte ta MR etter fødsel for å sjekke om jeg hadde fått permanente skader, men alt var bra. Legen var sjokkert. Jeg var invalid, mener det er invalidiserende bekkenløsning jeg fikk som diagnose.. Tipper det kommer i uke 14-16 her. Hva med deg?
Jeg begynte å halte rundt uke 20 sist gang, så jeg frykter at jeg kan forvente det rundt samme tid som deg. Det skal vel komme tidligere for hver gang, har jeg hørt. Bare å stålsette seg :yuck: Allerede nå kjenner jeg litt smerte i hoftene på formiddagen, etter å ha sovet en natt. Jeg har hovedsaklig hatt smertene i hoftene og i rumpa :p

Jeg er ikke SM. Men skulle ønske var 20% eller noe sånt. Fysisk tung jobb, høyt tempo og har en del kvalme/brekninger av ymse, uten å kaste opp. Klarer å holde det i sjakk med å tvinge i meg litt mat. Kaffi er helt utelukket.

Har vært sykemeldt i en ule. Skal på jobb igjen i morgen, men formen er ikke noe bedre. Synes det er forferdelig kjedelig å være sykemeldt, men kroppen makter ikke full jobb når eg ikke får i meg mat og drikke uten å spy. Kommer derfor til å prøve 50 % sykemelding i en periode for å se hvordan det går. Tiden går jo også så sakte når man bare er hjemme.

Tips til hvordan få dagene til å gå fortere? Jeg ligger stort sett, enten i senga eller på sofaen. Orker ikke lese eller se noe på tv...virker som alle inntrykk gjør meg dårligere. Har ikke prøvd lydbok da...kan jo testes ut. Synes dørstokkmila er lengre enn noen gang før!

Tips til hvordan få dagene til å gå fortere? Jeg ligger stort sett, enten i senga eller på sofaen. Orker ikke lese eller se noe på tv...virker som alle inntrykk gjør meg dårligere. Har ikke prøvd lydbok da...kan jo testes ut. Synes dørstokkmila er lengre enn noen gang før!
Mitt beste tips er å sove :hilarious: Da flyr dagene unna :hilarious:

Er i samme båt. Jeg legger meg når ungene legger seg fordi jeg er utslitt og dårlig. Det gjør dagene litt kortere i hvert fall.

Vurderer å bli sykemeldt 40%.. Er så sykt trøtt og sliten.. Er mye stress, uforutsigbarhet og løft på jobb så kjenner godt at det tar på! Hadde MA i oktober og kjenner at jeg er mer urolig dette svangerskapet, klarer ikke helt og glede meg over graviditeten og er redd for å gjøre noe slik at det går galt.
Guri, dette er som å lese om meg. Jeg hadde dog SA. Men ellers helt likt fra ende til annen. Vurderer så sterkt å sykmelde meg på mandag...

Back
Topp