Lois
Forelsket i forumet
Ja, jeg følges uansett opp av gyn etter abortene så tett oppfølging får jegbor i Oslo ja. Du også?
Bor i Oslo ja.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, jeg følges uansett opp av gyn etter abortene så tett oppfølging får jegbor i Oslo ja. Du også?
Så dere gikk for å avbryte..?Bor i Oslo ja.Heldigvis, gjør det så mye lettere når man må på hyppige kontroller etc. Var på ny ul for å sjekke folliklene i dag. "Desverre" så er det tre ganske store der fortsatt og for meg som ikke skal ta ut noen egg, er det en for mye. Antar at dersom man skal ta ut egg så er det bra med flere, men siden vi prøver den naturlige måten kan vi risikere at det blir trillinger eller tvillinger. Tvillinger hadde vært ok, eller supert! Men trillinger er ganske heavy. Legen var veldig i tvil på hva vi skulle gjøre videre. Men hun anbefalte at vi avbrøt denne syklusen for så å prøve igjen neste syklus.. eventuelt så kunne jeg forte meg å ta eggløsningssprøyta i dag og vi kunne håpe på det beste. Jeg må uansett ta Ovitrelle (eggløsningssprøyta) for å få eggløsning og dermed en mens. Men da er det samleieforbud. .
Det holder jeg med deg i!! Hadde gjort det samme! Er vel ikke så stor sjanse for at alle tre blir befruktet vel...?Hehe, ja, tenk hvis!Så spennende at dere fikk den beskjeden.
Vel, jeg har satt sprøyten som jeg uansett skulle. Ble faktisk litt lei meg i dag etter ul, over at det var tre, fordi de fortalte meg at det ikke var helt ønskelig mtp trillinger (og tvillinger). Har ikke lyst til å vente minst en mnd til også er det ferie etc. Og fordi jeg var så innstilt på å i alle fall prøve denne måneden, og det samme var mannen. Siden legen var såpass usikker på om vi burde avbryte eller ikke så har vi bestemt oss for å kjøre på!Lykkes vi ikke denne måneden så vet vi i alle fall at vi har prøvd!
![]()
Det holder jeg med deg i!! Hadde gjort det samme! Er vel ikke så stor sjanse for at alle tre blir befruktet vel...?
Hvor store var dine 3 follikler?
Min største var 20, det er to dager siden og testen ble pos først i dag... så må ha blitt diger!Ikke sant, det skal vel litt til.Jeg husker faktisk ikke akkurat hvor store de var, men de var såpass store at jeg kunne ta eggløsningssprøyta i alle fall.
![]()
Var det gyn på ivf-klinikken som mente dere kanskje burde avbryte..?Ikke sant, det skal vel litt til.Jeg husker faktisk ikke akkurat hvor store de var, men de var såpass store at jeg kunne ta eggløsningssprøyta i alle fall.
![]()
Var det gyn på ivf-klinikken som mente dere kanskje burde avbryte..?
Det vet jegTrillingsvangerskap er jo et høyrisikosvangerskap for både mor og barn.
Hvordan gikk det på forsamtalen i dag? Fikk dere en konkret plan?Det vet jegvi diskuterte litt hvorfor en får beskjed om å avbryte og en ikke. Sjansen er liten for at 3 blir befruktet da
![]()
Så søt du er som spørHvordan gikk det på forsamtalen i dag? Fikk dere en konkret plan?
Så søt du er som spørferdig der for 2 min siden! Kan evt starte rett på sprøyter om 2 uker (cd2). Er litt i tvil mtp at vi har blitt gravide 4 ganger på 12pp og hun mente at dette ikke ville ha noe bedre odds for abortraten... tenker jo selv at det er pos at de selekterer de beste eggene.. så tror vi går for oppstart ca 23.5. men må se.
Vanskelig vurdering, det koster mye penger så må velge rett![]()
Etter litt vurdering så bestemte vi oss for å ikke stresse og heller vente til august. Da slipper vi en evt nedtur to dager før ferieturSkulle nettopp til å spørre om hvordan det gikk på forsamtalen i går. Så bra du kan begynne rett på sprøyte da. Om det er det dere velger. Så har dere jo litt tid på å bestemme dere, så kan det jo hende at du ble gravid i helgen også. Koster jo mye penger, og ikke minst tid mtp kontroller og div, det gjør jo det.![]()