Andre overvektige? =)

BokTyven

Gammel bruker i ny forkledning! =)
*MIA*
VIP
Jeg har vel ca 18 kg for mye og anser meg selv som overvektig..
Mitt mål i svangerskapet er å ikke gå opp noe, MAKS 5 kg..
Jeg har lært at overvektige ikke har behov for å legge på seg,
men noen vil jo selvfølgelig gjøre det og.. :)

Skal vi motivere hverandre til å holde en sunnere livstil
igjennom svangerskapet?
Tipse om gode og sunnere måltid uten å slanke seg?

:)

(velogmerke etter kvalmen har gitt seg, for er man kvalm er alt lov! :P) hahah

Jeg er også overvektig og har ingen planer om å gå opp noe særlig :)

Jeg har en veldig sunn og aktiv livsstil fra før av så jeg håper jeg greier å holde målet mitt. Og nå har jeg jo verdens beste motivasjon til å holde på den gode livsstilen ;)

Jeg er veldig opptatt av å gjøre det beste for den lille i magen og da vil jeg ikke stappe i meg mat og drikke som ikke er sunn eller næringsrik. Selvsagt spiser jeg litt sjokolade innimellom, gjerne litt snacks i helgene, kake i selskap og lett-brus en gang i blant. Men hovedsaklig blir det sunn og næringsrik mat.

Jeg er med på både motivering og deling av sunne måltider :)

Husk: Vi spiser for to, men ikke som to ;)

Hva anser dere som overvektig? Lurer på om jeg går innenfor den kategorien nemlig! Jeg er 168cm og veier ca 70kg! Det legger deg på lårene, rumpa, bittelitt på magen, i tillegg har jeg store armer, og litt ekstra under haka! Selv skulle jeg helst veid Max 60kg, men sist jeg gjorde det ble jeg fortalt at jeg så ikke bra ut! Jeg er ikke i spesielt god form, trener ikke! Men er ute å går stortsett hver dag! Bortsett fra nå med kvalme og dårlig form! Tenker derfor at jeg kunne gått med litt og strammet opp! Har nemlig 0 motivasjon!

Beklager litt rotete innlegg!

Jeg er også overvektig og har ingen planer om å gå opp noe særlig :)

Jeg har en veldig sunn og aktiv livsstil fra før av så jeg håper jeg greier å holde målet mitt. Og nå har jeg jo verdens beste motivasjon til å holde på den gode livsstilen ;)

Jeg er veldig opptatt av å gjøre det beste for den lille i magen og da vil jeg ikke stappe i meg mat og drikke som ikke er sunn eller næringsrik. Selvsagt spiser jeg litt sjokolade innimellom, gjerne litt snacks i helgene, kake i selskap og lett-brus en gang i blant. Men hovedsaklig blir det sunn og næringsrik mat.

Jeg er med på både motivering og deling av sunne måltider :)

Husk: Vi spiser for to, men ikke som to ;)

Ja, prøver på det samme :) Blir kvalm av snop merker jeg, så det går ikke inn.. Holder meg til chips om lørdagen :)

Jeg tenker at man skal ikke spise dobbelt - men dobbelt så sunt! :D hehe..

Hva anser dere som overvektig? Lurer på om jeg går innenfor den kategorien nemlig! Jeg er 168cm og veier ca 70kg! Det legger deg på lårene, rumpa, bittelitt på magen, i tillegg har jeg store armer, og litt ekstra under haka! Selv skulle jeg helst veid Max 60kg, men sist jeg gjorde det ble jeg fortalt at jeg så ikke bra ut! Jeg er ikke i spesielt god form, trener ikke! Men er ute å går stortsett hver dag! Bortsett fra nå med kvalme og dårlig form! Tenker derfor at jeg kunne gått med litt og strammet opp! Har nemlig 0 motivasjon!

Beklager litt rotete innlegg!

Syns ikke du høres overvektig ut :) Men, det er jo noe du selv må føle på :) Høres ut som en god person med biiiiittelitt ekstra (utifra det du beskriver).. Jeg hadde ikke vært overvektig på 70 kg og 170 høy.. Kommer an på hvor mye muskler man har osv :)

Er jo ikke noe i veien for å holde en sunn tråd gjennom svangerskapet :)

Og når vi har født våre søte små, kan vi lage oss en slankeklubb! :D hehe..

Jeg vil være med på slankeklubb. Ønsker meg Grethe Roede kurs til jul i 2014...

Gullet vårt født 10.04.12
Skal bli storesøster 03.02.14
skravler med *oida* :)

Jeg er overvektig:( la på meg 30 kg sist gang og gikk bare ned 20. Foreløpig har jeg gått ned 3 kg på kvalmen. Liker å være fysisk aktiv og spise sunt,men spiser alt for mye middag:)

SophiasMamma: Du høres ikke veldig overvektig ut ;) Trådstarter har 18 kg for mye. Jeg er selv 170, og sist jeg veide meg var jeg rundt 66. Så et sted der og opptil 70 er vanlig for meg. Er jo ikke syltynn, og har litt ekstra på mage og rumpe. Men overvektig, nei ;)

Jeg er overvektig:( la på meg 30 kg sist gang og gikk bare ned 20. Foreløpig har jeg gått ned 3 kg på kvalmen. Liker å være fysisk aktiv og spise sunt,men spiser alt for mye middag:)

Der er min svakhet og.. Middag.. Klarer meg ganske bra uten snop osv men middag.. I løøøøøw middag =) 7 kg ekstra er ikke så altfor mye, men det er ikke kjekt uansett vil jeg tro =)

Er ikke overvektig, 155 cm og 50 kg, men min mor la på seg rundt 30 kg hvert svangerskap og er 163 cm og veide rundt 50 hun også, jeg har Bectherevs (kronisk betent skjellet) så jeg skal også være ekstremt nøye med maten for ikke å legge på meg mer en jeg absolutt må, p.g.a sykdomen får et heftig tilbakeslag og slår ut i blomst 2-4 mnd etter fødsel (sykdomen stagnerer under svangerskap). Jeg er ikke noe glad i kjøtt, men spiser en del fisk og fugl deler gjerne sunne enkle måltider som sitter godt i magen, selv om man er kvalm :)

1. Laks med rotmos:
Krydre laksestykkene med havsalt og sitronpepper, stek dem i 1 ts smør og resten olje av eget valg.

Kok poteter, selleri rot, og gulrøtter (trenger ikke så mye selerirot da den gir heftig smak), mos sammen når alt er kokt mørt, bland i bittelitt melk om gangen, en dæsj smør (1-2 ss) krydre med aromat og pepper.

Det er helt vanvittig godt og næringsrikt!

2. Kylling med pesto og tomat
stek kyllingen som anvist, kryddre med kyllingkrydder, når kyllingen er nysteikt deler du den i to på langs og legger inn tomater og pesto (vanligvis har jeg også mozzarella men sløyfer dette under svangerskapet).

Serverer dette med wokede grønnsaker type rødløk, brokkoli, gulrot og sukkererter. Varierer med pasta, ris og poteter til denne retten. Har jeg pasta til blander jeg den med bittelitt grønn pesto i tillegg :)

3. Lime Torsk.
Stek torsken i rent meierismør (du trenger ikke mye!) kryddre med sitronpepper. Kutt opp poteter og ha dem i ildfast form. Kryddre med valgfritt krydder, jeg bruker ofte peppermix eller bare havsalt og paprika krydder. stekes på 200 grader i ca 30 min eller til de er myke
Lager salat med alt som jeg liker og bruker oljen til arla fetaost over salaten. Når fisken er klar presser jeg en hel lime over fisken.

4. Fisk i panne.
Torsk, lyr, hyse osv passer fint til denne retten.
Skjær opp tynne skiver av poteter og gulrøtter. Kutt opp en hel purre, legg grønnsaker lagvis i en ildfast form. Du trenger hverken olje eller vann i formen. Kryddre fisken med salt og pepper og legg den oppå grønnsakene. Legg en klatt rømme oppå fisken og dekk formen med aluminiumsfolie. 200 grader i 1 time. Smaker HIMMELSKT.

Tilbords har en serie med kjeler og stekepanner man ikke trenger verken smør eller olje når man steker. genialt.. kitchen professionals tror jeg det heter.. genialt. fikk en sånn til bryllupet også var det på tilbud for en stund tilbake så da kjøpte jeg 2 til i forskjellige størrelser..

Gullet vårt født 10.04.12
Skal bli storesøster 03.02.14
skravler med *oida* :)

Jepp, jeg vil ned 30 kg før jeg ser meg fornøyd. La på meg rundt 12-15 kg sist svangerskap, det meste forsvant like etter fødselen men så av en eller annen merkelig grunn er jeg fortsatt 10 kg tyngre enn før jeg ble gravid første gang. Innser meg skrekk og gru at vekta vil passere 100kg i løpet av dette svangerskapet. Det har vært min store skrekk, og har klart å holde meg under det til nå... =/ Vurderer å melde meg på Grete Roede gravid - kurs. Det er ikke det at jeg spiser så himla usunt, men jeg har veldig vanskelig for å gå ned i vekt >__< Heldigvis frister det veldig lite med søtsaker i disse kvalmetider ;)

Der er min svakhet og.. Middag.. Klarer meg ganske bra uten snop osv men middag.. I løøøøøw middag =) 7 kg ekstra er ikke så altfor mye, men det er ikke kjekt uansett vil jeg tro =)
Hadde jeg vært 7 kg ekstra hadde jeg vært i himmelen;) var overvektig fra før, så jeg er vel ca 20 kg for mye..derfor veldig viktig at jeg ikke legger på meg mer nå:)

Sent from my ST21i using BV Forum mobile app

Hadde jeg vært 7 kg ekstra hadde jeg vært i himmelen;) var overvektig fra før, så jeg er vel ca 20 kg for mye..derfor veldig viktig at jeg ikke legger på meg mer nå:)

Sent from my ST21i using BV Forum mobile app

åå, beklager, da misforsto jeg :) :) Men ja, skjønner godt hvorfor det er viktig for deg :)

la på meg nesten 40 kg sist sv.skap, tok av en del av de i ettertid og har vippet opp og ned siden, har ca 15 kg for mye nå og HØY bmi! så jeg også vil holde meg til 5-7 kg vekt oppgang! :/ *håpe håpe*

Blir med her jeg, er vel ca 20 kg for mye.

Gikk opp en del i forrige svangerskap, men gikk greit ned igjen etterpå (ble til og med litt lettere). Men da permisjonshverdagen tok slutt og travle dager med 100% jobb startet gikk vekta opp igjen. Så skal prøve og leve sunt dette svangerskapet, totalt 5 kg opp hadde vært fint. Men fikk fryktelig mye vann i kroppen sist og det er vanskelig å kontrollere (men forsvinner jo raskt da).

Målet mitt er nå å komme igang med bevegelse og litt lett trening. Ellers mindre godsaker og fornuftige porsjoner.

Jeg er 15-20 kg overvektig. Har hatt et dårlig år, hvor jeg har møtt utfordringer jeg ikke har taklet bra.. Og når jeg ikke har det bra så spiser jeg... Og treningen har vært fraværende siste 5 månedene.. Av samme årsak... Har begynt på trening igjen nå, så kanskje jeg får opp igjen litt muskelmasse før bekkenet tilter og jeg blir sofagris igjen..

Hadde jeg kun gått opp 10 kg så hadde det vært supert. Men jeg skal trene så lenge kroppen tillater det, så kanskje det blir lettere å komme iform igjen etter svangerdkapet..

Jeg pleier å gå tur med hundene ca 1-2 timer hver dag, etter den lengste turen gjør jeg noen yoga øvelser for pust, ro og å strekke ut etter turen. Opplever at jeg slapper bedre av når jeg skal spise etter at jeg begynte med yoga og svelger ikke maten så fort, å får ikke så mye luft i magen lenger. Jeg klarer også å vite når jeg er mett og ikke sitter å overspiser bare fordi det er så innmari godt :flower

Jeg ble også tipset at hvis jeg følte meg sulten, så skulle jeg først drikke et stort glass med vann, for av og til føles sult og tørste likt ut for kroppen..

Jeg gikk igjennom ganske streng kostholdsplan for å unngå overvekt, og stresspising når jeg fikk diagnosen min.

Den viktigste endringen jeg gjorde var å begynne å spise sakte, i tillegg brukte jeg kanskje sterkere krydder for det gir en større metthetsfølelse og metter lenger. Spesielt kryddrede vegetarretter fra f eks india, pakistan mexico.

Synes også at supper er sterkt undervurdert. Man kan bli ordentlig mett på suppe! Og i suppe kan man ha oppi ALT man vil :excited001 hurra!!

Back
Topp