Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
hvor høy bmi har man når man er overvektig?
Samme skal jeg gjøreog kanskje litt ekstra?
1 kg i uka vil jo bli 27 kg til termin fra må for min del... Det er jo det som er gjennomsnittet å gå ned når man bare endrer kosthold og livsstil
(eller husker jeg feil?)
Den bmi-skalaen er bare et utgangspunkt, man må jo vurdere muskelmassen også. Om man har masse muskler så kan man regnes som overvektig i følge bmi, men det stemmer jo ikkeskal jo ikke så mye til før man er overvektig da..
jeg har tatt fettscanning og vært med på prøveprosjekt for easylife.. men det var sjelden snakk om bmi (trur vi snakket om det 2 ganger bare).. handlet om å følge sin egen nedgangskurve.. jeg gikk ned fra 75kg til 56 på 6mnd..Den bmi-skalaen er bare et utgangspunkt, man må jo vurdere muskelmassen også. Om man har masse muskler så kan man regnes som overvektig i følge bmi, men det stemmer jo ikkeSå om du ligger litt over så ta det med ro, trenger ikke være overvektig
![]()
Trur du bør vera forsiktig med å gå bevist ned i vekt, spesielt 1 kg extra i veka. Alt av avfallstoff og giftstoffer som kroppen kvitta seg med under ein slanking går rett til forsteret... 1 kg er jo Max anbefalt ved vanlig slanking, aller helst 500 gram pr veke.
Trur eg heller villa satsa på rundt 1/1,5 kg i mnd dersom ein vel å gå aktivt inn for det....
Som sagt, kun med å endre mat og levevaner.. Sa ikke jeg skulle gjøre det bevisst.. Til nå, de siste 8 åra av livet mitt har jeg spist søppelmat, godteri og brus omtrent hver dag og ikke bevegt meg litt en gang.. Beklagelig vis.. Og jeg vil ikke fortsette med det, for meg selv og ungene. og når jeg prata med legen min så sa hun at bare jeg legger om mat og begynner bevege meg mer, så vil det være resultatet, ihvertfall til å begynne med, enten jeg vil gå ned så "fort" eller ikke...