Andre overvektige her?

MrsMeoh

Gift med forumet
Og da mener jeg ikke de som har 5 kilo for mye... gjerne fra 20 kilo for mye og oppover....!

Har selv 25 kilo for mye på kroppen, og er veldig spent på hvordan det vil ha innvirking på svangerskapet etterhvert... er det noen med erfaringer?

Æ hadde 20 kilo for mye før æ blei gravid, men nu e æ gådd ned 3 så har vell en 18 kg for mye utifra bmi, kor mye man nu ska se etter den! Æ håpe at æ ikke går opp nåkka særlig, har jo nokk fra før :-p og slektes æ på bestemora mi så blir æ tynn av og være gravid og av å amme, krysse fingra og tær, men forvente det jo ikke! :-p prøve å spise sunt og være aktiv, håpe æ blir i god form så æ kan fortsette me det :-) e Åsså spent på svangerskapet i forhold te vekta :-)

termin 18.2.14 <3

• Liker
Reactions: EJ
Æ hadde 20 kilo for mye før æ blei gravid, men nu e æ gådd ned 3 så har vell en 18 kg for mye utifra bmi, kor mye man nu ska se etter den! Æ håpe at æ ikke går opp nåkka særlig, har jo nokk fra før :p og slektes æ på bestemora mi så blir æ tynn av og være gravid og av å amme, krysse fingra og tær, men forvente det jo ikke! :p prøve å spise sunt og være aktiv, håpe æ blir i god form så æ kan fortsette me det :) e Åsså spent på svangerskapet i forhold te vekta :)

termin 18.2.14 <3

Er det det første svangerskapet ditt også?
Håper inderlig at amming kan være til hjelp her også, men med PCOS, så er det ikke noe sikkert at jeg får til å amme i det hele tatt, blir spennende å se. Ikke at amming er noe slankekur, men det er en finfin bieffekt om man går ned i vekt av det :P

Håper på å unngå unødig vektoppgang jeg også, er måte på hvor mye man skal gå og drasse på :P
Har et håp om at når jeg kommer utti svangerskapet, så skal jeg se gravid ut, ikke bare tjukk. Er spent på om hvordan magen blir. Er rundt magen jeg har det meste av vekta nå også... Har så lyst til å se gravid ut :P

Er det det første svangerskapet ditt også?
Håper inderlig at amming kan være til hjelp her også, men med PCOS, så er det ikke noe sikkert at jeg får til å amme i det hele tatt, blir spennende å se. Ikke at amming er noe slankekur, men det er en finfin bieffekt om man går ned i vekt av det :P

Håper på å unngå unødig vektoppgang jeg også, er måte på hvor mye man skal gå og drasse på :P
Har et håp om at når jeg kommer utti svangerskapet, så skal jeg se gravid ut, ikke bare tjukk. Er spent på om hvordan magen blir. Er rundt magen jeg har det meste av vekta nå også... Har så lyst til å se gravid ut :P

Ja e første min så e kjempe spent på utviklinga, håpe Åsså at det blir ordentlig babymage! Æ har allerede fått større mage selvom æ e gådd ned i vekt, men ser jo bare tjukkere ut, ikkje gravid! X-) håpe vi slepp å bli så masse større, trur det blir tungt å bære på så mye mer! Krysse fingran førr oss begge! :-)

termin 18.2.14 <3

Har en ca 20 kg for mye :( e og veldig spent på koss det bli å påvirke svangerskapet, e første her og! Burde bynt å trene igjen, men føle ikke æ eie overskudd akkurat nu.. Satse på det kommer litt mer overskudd snart :)

16.02.14 <3

Har bmi på 30.. Legen brydde seg ikke pga at hu mente det var noe muskler også :-P så tror ikke det har noe å si for min del

Termin 23/24februar
Kjenner du meg igjen, hysj!
2 gutter født aug09 og mai11
Sent from my iPhone

Har en ca 20 kg for mye :( e og veldig spent på koss det bli å påvirke svangerskapet, e første her og! Burde bynt å trene igjen, men føle ikke æ eie overskudd akkurat nu.. Satse på det kommer litt mer overskudd snart :)

16.02.14 <3
Oi, ble plutselig dialekt her, tror jeg ble påvirket av tulle-mor :)

16.02.14 <3

Ja, jeg har nok 15-20 kilo for mye til normalvekten. Jeg har tre barn fra før og med hvert svangerskap er jeg tyngre i starten. Men jeg har altså ikke lagt på meg mer enn 6-7 kilo i svangerskapene, da var det greit, liksom. Men synes selv at jeg var utrolig tung på slutten med nr 3, alt var et ork og å gå opp 10 trappetrinn var nesten umulig. Håper jeg klarer å holde vekten denne gangen, altså at jeg 'går ned' ved å ikke gå opp i vekt. Jeg skaø selvfølgelig ikke slanke meg men motionere litt moderat og spise sunnere enn jeg gjør vanligvis...

Jeg har for mange kilo ekstra :-/ Hittil har jeg gått ned 5 kg pga uvelhet og lite matlyst. Jeg håper jeg ikke legger på meg mer enn nødvendig, men jeg etterstreber det ikke likevel. Lever så sunt jeg kan utfra matlyst og behov. Det er også lov å håpe at ungen kan ta av mine kilo :p Hvordan jeg blir etterpå vil tiden vise, men håper jeg får gått en del turer slik at jeg kan gå ned i vekt på den måten. Begynte med ny livsstil rett før jeg ble gravid, men fikk ikke fulgt opplegget pga. den ikkeplanlagte søtingen i magen ;)

30 for mye ift bmi, 20 ift hva jeg synes passer lin kropp :-/
Sist hadde jeg 20 for mye og fikk da svangerskapsdiabetes så må nok teste meg denne gangen også.. jeg har pcos og amma i 14 mnd sist, men hjalp ikke mye på vekta desverre ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

34 kg for mye ifølge lege og meg selv.. Vi var enige i hvor jeg skal ligge.. Da vil jeg ha en bmi på 26, så bmi er noe jeg ikke bryr meg om, det er veiledende og ikke fasit... Jeg har også en del muskel, og har alltod hatt det, selv når jeg var 17 og normalveltig vr bmi'en min på 26.. Har også pcos og har vanskelig for å gå ned...

Har vel ca 15 kg for mye fra starten her, ikke gått opp noe ennå og det er jo bra. Er 14 + 2 nå :) Sist svangerskap var jeg normalvektig ved start og gikk så opp 40 kg Så er veldig spent på hvordan dette går! Håper at vi som allerede har litt ekstra slipper å legge på oss mye ekstra!

Sniker fra oktober 13 ;) Jeg har minst 25 kg for mye. Var selv veldig spent på svangerskapets virkning på vekta, og er veldig spent på hva jeg ender opp på ;) Har til nå lagt på meg 4kg og er kommet til uke 31 ;) Fått flere kommentarer om at jeg har gått ned i meg selv og opp i magen ;) Og magen, den er absolutt gravid mage ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Heisann hoppsann

Jeg har mer en nok for mye og gikk og ventet på slanke operasjon da jeg ble gravid.
Jeg var også godt overvektig da jeg gikk med datteren min.
Men jeg bekymrer meg ikke. At det blir tungt, ja det blir det men gud det er verd det ❤
Med datteren min ropte de opp om vekta mi å jeg jattet med for å slippe maset
Jeg tok glukose belastning for å utelukke svangerskaps diabetes i uke 22, hadde helt topp blodsukker og samtale med Anestesi i uke 32, da de mener det kan være vanskelig og sette epudural på de som er overvektig ( noe jeg ikke merket noe til )
Slet med bekkenet, men det kan like gjerne skje den treningsnarkomane naboen som den overvektig ikke aktive naboen
Så er ikke redd for dette svangerskapet

Så ikke bekymre dere, dette skal nok gå fint. Og når ammingen trår til får vi av litt ekstra

❤ Jente juli 10 og ny spire i magen ❤

Med nr. 1 var jeg 30 kg overvektig. Nå er jeg 20 kg. Overvektig. Formen er foreløpig mye bedre denne gangen. Har begynt å kjenne det litt i bekkenet, så jeg har måttet slutte treningen. Forrige gang fikk jeg svskfotgiftning på slutten.

Tror nok dette svangerskapet skal gå lettere.

Vraltemor!
Mor til jente født August 2011.
Venter nr. 2 7. Februar 2014

SUPERT at flere hopper inn og kommer med innspill og erfaringer! Love it!
Og, ikke misforstå meg - thank god i'm not alone :P

30 for mye ift bmi, 20 ift hva jeg synes passer lin kropp :-/

Sist hadde jeg 20 for mye og fikk da svangerskapsdiabetes så må nok teste meg denne gangen også.. jeg har pcos og amma i 14 mnd sist, men hjalp ikke mye på vekta desverre ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Er visst større sjans å få sv.dia om man har hatt det en gang før - og du er jo ekstra i risikogruppen både mht overvekt og PCOS...

Har PCOS selv, og er spent på om jeg kommer til å utvikle sv.dia... har allerede hatt første sukkerbelastning, den var i orden :) Blir du testet tidligere nå dette svangerskapet kanskje??

Sniker fra oktober 13 ;) Jeg har minst 25 kg for mye. Var selv veldig spent på svangerskapets virkning på vekta, og er veldig spent på hva jeg ender opp på ;) Har til nå lagt på meg 4kg og er kommet til uke 31 ;) Fått flere kommentarer om at jeg har gått ned i meg selv og opp i magen ;) Og magen, den er absolutt gravid mage ;)

Oppløftende svar - dette høres jo bra ut :D
Håper kroppen min kan herme etter din :P

Skal til legen om 2 uker, regner med at vi planlegger når jeg skal ta den da..
hadde svangerskapsforgiftning med hellp sist, men de sa ikke at det hadde noe med overvekt å gjøre :-)

Jeg har 30 kg for.mye.. men går nå inn i mitt 3 og siste svangerskap for så pg få ffull fokus på å gå ned i vekt og temke at jeg ikke skal være gravid mer som kan ødelegge det..

Jente født januar 2010 og gutt født august 2011 og spiren i magehuset ventes 03.02.14 :)

Eg er her og, og håpar på å holda meg så stabil på vekta som mogleg! Slik at når herligheten kjem ut, er eg allerede litt mindre ;) Har også snakka med legen om det og han er ening med meg :)

Eg er her og, og håpar på å holda meg så stabil på vekta som mogleg! Slik at når herligheten kjem ut, er eg allerede litt mindre ;) Har også snakka med legen om det og han er ening med meg :)

Samme skal jeg gjøre :) og kanskje litt ekstra? :) 1 kg i uka vil jo bli 27 kg til termin fra må for min del... Det er jo det som er gjennomsnittet å gå ned når man bare endrer kosthold og livsstil :) (eller husker jeg feil?)

Back
Topp