Andre overvektige her?

hvor høy bmi har man når man er overvektig?

*Sniker*Har i alle fall 30 kg for mye. Jeg gikk sakte opp i første del av svangerskapet. Så kom vannet, og noe var vel fett og, hehe. Da raste jeg opp. Alle sa at vannet forsvinner kjapt etter fødsel men det gjorde det ikke hos meg. Fikk litt høyt BT på slutten, og symfyseløsning men ellers var jeg i fin form. Jeg har også endel rundt magen, men gravidmage hadde uten tvil!! En stor, stram struttende mage. Aldri vært så fornøyd med magen min noengang:) Men tok vel litt tid før den så skikkelig gravid ut. Rundt 26-27 uker om jeg ikke husker helt feil:)

Samme skal jeg gjøre :) og kanskje litt ekstra? :) 1 kg i uka vil jo bli 27 kg til termin fra må for min del... Det er jo det som er gjennomsnittet å gå ned når man bare endrer kosthold og livsstil :) (eller husker jeg feil?)

Trur du bør vera forsiktig med å gå bevist ned i vekt, spesielt 1 kg extra i veka. Alt av avfallstoff og giftstoffer som kroppen kvitta seg med under ein slanking går rett til forsteret... 1 kg er jo Max anbefalt ved vanlig slanking, aller helst 500 gram pr veke.
Trur eg heller villa satsa på rundt 1/1,5 kg i mnd dersom ein vel å gå aktivt inn for det....

skal jo ikke så mye til før man er overvektig da..
Den bmi-skalaen er bare et utgangspunkt, man må jo vurdere muskelmassen også. Om man har masse muskler så kan man regnes som overvektig i følge bmi, men det stemmer jo ikke ;) Så om du ligger litt over så ta det med ro, trenger ikke være overvektig :)

Den bmi-skalaen er bare et utgangspunkt, man må jo vurdere muskelmassen også. Om man har masse muskler så kan man regnes som overvektig i følge bmi, men det stemmer jo ikke ;) Så om du ligger litt over så ta det med ro, trenger ikke være overvektig :)
jeg har tatt fettscanning og vært med på prøveprosjekt for easylife.. men det var sjelden snakk om bmi (trur vi snakket om det 2 ganger bare).. handlet om å følge sin egen nedgangskurve.. jeg gikk ned fra 75kg til 56 på 6mnd..
av vi xantall som var med på prosjektet hadde samtlige beinbygning som veide mellom 15 og 17kg.. jeg har alltid trodd det var både lette og tunge beinbygninger.. men den gang ei.. jeg var den lavese og han høyeste var 197cm
veide 61,1kg når jeg ble gravid med kommende storesøster og 63,6 når jeg ble gravid nå

Trur du bør vera forsiktig med å gå bevist ned i vekt, spesielt 1 kg extra i veka. Alt av avfallstoff og giftstoffer som kroppen kvitta seg med under ein slanking går rett til forsteret... 1 kg er jo Max anbefalt ved vanlig slanking, aller helst 500 gram pr veke.
Trur eg heller villa satsa på rundt 1/1,5 kg i mnd dersom ein vel å gå aktivt inn for det....

Som sagt, kun med å endre mat og levevaner.. Sa ikke jeg skulle gjøre det bevisst.. Til nå, de siste 8 åra av livet mitt har jeg spist søppelmat, godteri og brus omtrent hver dag og ikke bevegt meg litt en gang.. Beklagelig vis.. Og jeg vil ikke fortsette med det, for meg selv og ungene. og når jeg prata med legen min så sa hun at bare jeg legger om mat og begynner bevege meg mer, så vil det være resultatet, ihvertfall til å begynne med, enten jeg vil gå ned så "fort" eller ikke...

Som sagt, kun med å endre mat og levevaner.. Sa ikke jeg skulle gjøre det bevisst.. Til nå, de siste 8 åra av livet mitt har jeg spist søppelmat, godteri og brus omtrent hver dag og ikke bevegt meg litt en gang.. Beklagelig vis.. Og jeg vil ikke fortsette med det, for meg selv og ungene. og når jeg prata med legen min så sa hun at bare jeg legger om mat og begynner bevege meg mer, så vil det være resultatet, ihvertfall til å begynne med, enten jeg vil gå ned så "fort" eller ikke...

Da er eg med :) Stille seg litt anna dersom ein gjer det på den måten etter å ha levd slik. Lykke til! Det trenger eg ;)

Når eg fikk med førstmann veide eg ca 8 kg for mye. La på meg 14 kg under graviditeten, ammet i 16 måneder. Ble gravid igjen nok så fort og veide da 15 kg (altså 7 mer en før første graviditet) for mye så ammingen hjelper ikke mye her. Gikk kun opp 7 kg med andre mann og ammet ham i 20 måneder (sluttet i juni) og denne gangen veier eg 18-19 kg for mye (3-4 kg mer en før andre graviditet)...... Så spent å vite hvor vekta havner etter dette svangerskapet og amming! Men dette er sistemann så etter ammeslutt skal eg virkelig prøve alt for å komme ned i trivselsvekt igjen!

Back
Topp